"Ambition 2039" - Tavoitteemme vuoteen 2039 mennessä.
2022
Kaikki Mercedes-Benz AG:n operoimat henkilöautojen ja akustojen kokoonpanolaitokset muutettiin tuotannoltaan ilmastoneutraaleiksi vuoteen 2022 mennessä.
2025
Kaikki esiteltävät autojen uudet perusrakenteet ovat tästä eteenpäin ainoastaan sähköisiä.
2030
"Täysin sähköinen": Vuosikymmenen lopussa Mercedes-Benz on valmis siirtymään täyssähköön - markkinaolosuhteiden salliessa.
2039
Kunnianhimoinen tavoitteemme: Haluamme olla hiilineutraaleja vuoteen 2039 mennessä. Tavoitteemme kattaa kaikki autoteollisuuden toimitusketjun vaiheet - kehityksestä raaka-aineiden talteenottoon, tuotannosta käyttövaiheeseen ja kierrätykseen.
[1] Mercedes me Charge -latauspalvelun käyttäminen edellyttää sopimusta kolmannen osapuolen toimijan kanssa. Tämä osapuoli hallinnoi maksu- ja laskutustapahtumia. Mercedes-Benzin Digitaalisten lisäpalveluiden käyttämiseksi sinulla on oltava henkilökohtainen Mercedes me ID -käyttäjätunnus ja sinun on hyväksyttävä Mercedes-Benzin Digitaalisten lisäpalveluiden käyttöehdot.
[2] Alkuperätodistuksilla varmistamme, että ladatessasi sähköverkkoon syötetään vastaava määrä varmuudella uusiutuvista energialähteistä peräisin olevaa vihreää energiaa.
Tiettyjen Digitaalisten lisäpalveluiden käyttäminen edellyttää Digitaalisten lisäpalveluiden ja Mercedes me ID -käyttöehtojen ajantasaisten versioiden hyväksymistä, ajoneuvon pysyvää yhdistämistä Mercedes-Benz-käyttäjätiliin, suostumusta tietojen tallentamiseen ja suostumuksen hakemiseen joidenkin digitaalisten lisäpalveluiden aktivoimiseksi yhdistetyssä ajoneuvossa. Lisäksi edellytetään Digitaalisten lisäpalveluiden aktivoimista.
Määräaikaisten käyttöaikojen umpeutumisen jälkeen Digitaalisia lisäpalveluita voidaan jatkaa maksua vastaanMercedes-Benz Storen kautta, edellyttäen että niitä on vielä tuolloin tarjolla kyseiseen ajoneuvoon.
Lisäksi joidenkin digitaalisten lisäpalveluiden käytölle voi olla lisäehtoja tai vaatimuksia, kuten erillinen käyttäjän tekemä sopimus kolmannen osapuolen palveluntarjoajan kanssa (esim. suoratoistopalvelut ja "Mukavuusdatamäärä" -sopimuksen tekeminen) tai yhteensopivat kolmannen osapuolen tuotteet (esim. älypuhelin, älykello). Vaihtoehtona "Mukavuusdatamäärä" -palvelulle voidaan käyttää käyttäjän päätelaitteen kautta (ns. mobiilitukiasema) saatavilla olevaa datamäärää ajoneuvon multimediajärjestelmän sukupolvesta riippuen.
Digitaalisten lisäpalveluiden käyttöön liittyvät henkilötietojen käsittelyä koskevat dokumentit löytyvät Digitaalisten lisäpalveluiden tietosuojaselosteesta.
Kommunikaatiomoduulin yhteys matkapuhelinverkkoon, mukaan lukien hätäpuhelujärjestelmä, riippuu ajoneuvon ja päätelaitteen sijainnin alueellisen verkon kattavuudesta ja mobiilioperaattoreiden verkon käytettävyydestä.