Uusi EQC.

Sähköllä on nyt Mercedes.

Virrankulutus kWh/100 km (yhdistetty): 22,2, CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0[1]

Uutiskirje


Tilaa EQ-uutiskirje.

Uutiskirje


Tilaa EQ-uutiskirje.

Liity sähköpostilistalle ja pysy ajantasalla Mercedes-Benz sähkö- ja hybridiautoista ja niiden ympärillä tapahtuvasta kehityksestä.

Kohokohdat


Kuvittele, että voisit aloittaa uudelleen aivan alusta.

Olemme palanneet tähän. Tilanteeseen, jossa jo kerran olimme yli 130 vuotta sitten, kun olimme keksineet auton. Jonkin todella suuren alkuun. Tältä tuntuu ensimmäinen ajo EQC:llä. Se muuttaa kaiken ilman pisaraakaan bensiiniä, ilman paikallisia päästöjä, ilman suurta vaivannäköä. Käynnistä kanssamme seuraavaan 130 vuoteen.

Kohokohdat


Kuvittele, että voisit aloittaa uudelleen aivan alusta.

Olemme palanneet tähän. Tilanteeseen, jossa jo kerran olimme yli 130 vuotta sitten, kun olimme keksineet auton. Jonkin todella suuren alkuun. Tältä tuntuu ensimmäinen ajo EQC:llä. Se muuttaa kaiken ilman pisaraakaan bensiiniä, ilman paikallisia päästöjä, ilman suurta vaivannäköä. Käynnistä kanssamme seuraavaan 130 vuoteen.

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC yläviistosta katsottuna.

Voit luottaa jopa

450

km:n toimintasäteeseen*.

Kiihdytä vain

5,1

sekunnissa 0-100 km/h.

Virrankulutus kWh/100 km (yhdistetty): 22,2, CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0[1]

Älykäs energianhallinta


Olemme ajatelleet asioita eteenpäin, jotta sinä voit jatkaa matkaasi.

Älykäs energianhallinta


Olemme ajatelleet asioita eteenpäin, jotta sinä voit jatkaa matkaasi.

Innovatiivinen korkeajännitteinen litiumioniakku on uuden EQC:n sydän. Yhtä tärkeää kuin energian tuottaminen on kuitenkin myös sen tehokas ja älykäs hyödyntäminen. Uusi EQC saavuttaa vain tällä tavoin jopa 450 km:n* toimintasäteen.

Rentoutuneena tulevaisuuteen: Uusi EQC tarjoaa sinulle liikkeellä ollessasi parhaan mahdollisen suunnitteluturvallisuuden. Useita tietoja, kuten nopein reitti, sähköinen toimintasäde, reitin tienpinnan laatu, senhetkinen virrankulutus ja virransaanti, voidaan verkottaa keskenään. Tämän jälkeen sinulle ehdotetaan opimaalista ja aikatehokasta reittiä, tarvittaessa lataustauot mukaan lukien. EQ-optimoitu navigointi suunnittelee tämän ohella tavanomaisten latauspisteiden lisäksi suositeltuja pikalatauspisteitä, jotta voit saavuttaa kohteesi mahdollisimman nopeasti.

Ennakoiva ajotapa voi alentaa merkittävästi virrankulutusta ja kasvattaa täten toimintasädettä. ECO-avustin tukee sinua tässä hyvissä ajoin annettavalla optisella huomautuksella, joka kehottaa poistamaan jalan kaasupolkimelta. Esimerkiksi, kun edessä on nopeusrajoitus, risteys tai alamäki. Tehokkuutta voidaan parantaa lisäksi muilla toiminnoilla, kuten moottorijarrutuksella ja energian talteenoton valikoivalla ohjauksella.

Jotta pysyt aina ajan tasalla senhetkisestä varaustilasta, voit hakea näyttöön lukuisia tietoja sekä autossa että älypuhelimellasi. Näin saat halutessasi esimerkiksi myös senhetkisen akun lataustilan lisäksi push-viestejä latauksen käynnistyessä ja päättyessä. Näin voit tehdä suunnitelmia optimaalisesti ja integroida uuden EQC:n entistä paremmin arkeesi.

Voit sovittaa ajokokemusta uudessa EQC:ssä täysin yksilöllisesti ja spontaanisti. Eri ajo-ohjelmat mahdollistavat haluttaessa dynaamisen, mukavan tai korostetun tehokkaan ajamisen.

Uusi EQC ei jätä mitään energialähdettä hyödyntämättä. Myös rullaamalla tai jarruttamalla hidastettaessa sähkömoottori muuntaa liike-energiaa sähköenergiaksi ja voi ladata näin EQC:n korkeajänniteakkua ajon aikana. Energian talteenottoteho voidaan sovittaa manuaalisesti vaihdevivuilla.

ECO-avustin auttaa reagoimaan optimaalisesti ajotilanteeseen, alentamaan nopeutta ajoissa ja tukemaan täten tehokasta energian talteenottoa.

Saavuta optimaalinen hyvinvointi-ilmapiiri jo autoon noustessa: Tämän takaavat eri esi-ilmastointivaihtoehdot. Sisätila voidaan haluttaessa esilämmittää tai vaihtoehtoisesti jäähdyttää miellyttävän viileäksi, ja tämä tapahtuu täysin sähköisesti korkeajänniteakulla. Latauksen aikana jopa ilman huomattavaa toimintasäteen pienenemistä. Älypuhelimella voit määrittää lähtöajan myös mukavasti kotoa käsin tai liikkeellä ollessasi ja synkronoida esi-ilmastoinnin tähän.

Virrankulutus kWh/100 km (yhdistetty): 22,2, CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0[1]

Ulkopuoli


Jos kysyt meiltä, miltä auton tulevaisuus näyttää, tämä on vastauksemme: henkeäsalpaavalta.

Sähköisen voimansiirron puhtautta, tasaisuutta ja moderniutta ei voi olla huomaamatta. Tämän takaavat Mercedes-Benzille tyypillisen selkeät muodot ja pienennetyt linjat sekä innovatiiviset muotoiluyksityiskohdat.

Ulkopuoli


Jos kysyt meiltä, miltä auton tulevaisuus näyttää, tämä on vastauksemme: henkeäsalpaavalta.

Sähköisen voimansiirron puhtautta, tasaisuutta ja moderniutta ei voi olla huomaamatta. Tämän takaavat Mercedes-Benzille tyypillisen selkeät muodot ja pienennetyt linjat sekä innovatiiviset muotoiluyksityiskohdat.

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n etunäkymä.

EQ:lle tyypillinen etuosa

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n sivunäkymä.

Sivunäkymä

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n sivunäkymä.

Dynaamisesti laskeutuva kattolinja

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n vanteella varustettu pyörä.

EQ:n vanteen design

Kuvassa on AMG Linella varustettu Mercedes-Benz EQC yläviistosta katsottuna.

AMG Line

Virrankulutus kWh/100 km (yhdistetty): 22,2, CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0[1]

Sisätila


Akkujen lataaminen. Onnistuu parhaiten uudessa EQC:ssä.

Meluton sähkömoottori takaa huomattavasti rennomman ajokokemuksen. Tämä on uuden EQC:n suuri mukavuuden lupaus. Sen kruunaavat materiaalit ja ominaisuudet, jotka löytyvät tällä yhdistelmällä vain Mercedes-Benzistä.

Sisätila


Akkujen lataaminen. Onnistuu parhaiten uudessa EQC:ssä.

Meluton sähkömoottori takaa huomattavasti rennomman ajokokemuksen. Tämä on uuden EQC:n suuri mukavuuden lupaus. Sen kruunaavat materiaalit ja ominaisuudet, jotka löytyvät tällä yhdistelmällä vain Mercedes-Benzistä.

Pehmusteet ja materiaalit

Sähköisen liikkuvuuden kiehtovuus on sisätiloissa kouraantuntuvaa. EQC:lle on kehitetty yksinoikeudellisesti kevyesti irisoivalla värisävyllä toteutettu istuinkangas, joka huokuu EQC:n koko moderniutta.

Edistyksellistä luksusta korostavat mustalla Artico-tekonahalla / sinisellä Sunnyvale-kankaalla varustettujen pehmusteiden lisäksi cockpitissä tyylikkäät ruusukultaiset tehosteet.

Widescreen Cockpit -ohjaamo

Mittariston näyttö ja multimedianäyttö on yhdistetty ylevän lasin alle Widescreen Cockpitiksi.

Ainutlaatuisen moderni ja arvokas vaikutelma. Tiedot näytetään erinomaisella erotuskyvyllä sekä väreillä, ja niitä täydennetään ylellisillä animaatioilla. Sisällöt ovat lisäksi yksilöllisesti sijoitettavissa, ja niitä voidaan käyttää intuitiivisesti sekä kosketuskäytöllä että puheohjauksella.

Tunnelmavalaistus

Uudessa EQC:ssä voit kokea jokaisen ajon yhteydessä oman pienen auringonnoususi.

Sisätilojen useat alueet voidaan haluttaessa valaista tyylikkäästi. Tätä varten on käytettävissä 64 erikseen valittavissa olevaa väriä sekä useita värimaailmoja ja tehosteita.

Virrankulutus kWh/100 km (yhdistetty): 22,2, CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0[1]

MBUX


Tulevaisuus kuuluu sähkökäytölle. Ja inhimilliselle intuitiolle.

Tutustu täysin uuteen käyttökokemukseen: ymmärtäväisempi, oppimiskykyisempi ja kosketusherkempi kuin koskaan aikaisemmin.

MBUX


Tulevaisuus kuuluu sähkökäytölle. Ja inhimilliselle intuitiolle.

Tutustu täysin uuteen käyttökokemukseen: ymmärtäväisempi, oppimiskykyisempi ja kosketusherkempi kuin koskaan aikaisemmin.

  • Tekoäly

    Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n Widescreen Cockpit.

    MBUX:n tekoäly merkitsee itse asiassa jotakin erittäin inhimillistä: nimittäin kuljettajan ja tämän mieltymysten lähes sokeaa ymmärrystä. Järjestelmä oppii tuntemaan sinut jokaisen ajon myötä entistä paremmin, ja se voi säätää sinulle esimerkiksi radioaseman, navigointireitin tai lämpötilan.

  • Käyttökonsepti

    Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n sisätilojen design huomio Widescreen Cockpitiin keskitettynä.

    MBUX tarjoaa sinulle suurimman mahdollisen vapauden käyttää lukuisia toimintoja itsellesi mukavimmalla tavalla. Esimerkiksi intuitiivisilla kosketuksilla. Uudessa EQC:ssä multimedianäyttö on saatavilla kosketusnäyttönä, ja keskikonsoliin on integroitu lisäksi touchpad, joka reagoi yhden tai useamman sormen liikkeisiin sekä käsialaan. Lisäksi näyttöjä voidaan ohjata ohjauspyörän Touch-Control-näppäimillä.

  • Puheohjaus

    Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n sisätilojen design huomio Widescreen Cockpitiin keskitettynä.

    ”Hei Mercedes.” Näillä kahdella ensimmäisellä sanalla käynnistetään luonnollinen, intuitiivinen puheohjausjärjestelmä. Se kuulee lähes jokaisen sanasi. Järjestelmä käsittelee jopa epäsuoraa puhetta – esimerkiksi ilmastointi reagoi jo, kun sanot ”Minulla on kylmä”, ja säätää lämpötilan korkeammalle. Puheohjaus on samalla oppimiskykyinen. Se mukautuu ääneesi ja ymmärtää paremmin myös henkilöitä, joilla on toinen äidinkieli.

  • Augmented video

    Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n multimedianäytössä oleva lisätyn todellisuuden video.

    Augmented video auttaa selviytymään paremmin navigointiympäristössä. Haluttaessa saatavilla oleva järjestelmä verkottaa virtuaalisen ja todellisen maailman: Graafiset navigointia ja liikennettä koskevat huomautukset ilmestyvät suorina kuvina. Tuulilasissa oleva kamera kuvaa autosi edessä olevaa aluetta ja näyttää valinnaisesti videokuvaa tai pysäytyskuvan multimedianäytössä. Lisäksi telineeseen ilmestyy käytännöllisiä graafisia huomautuksia, kuten liikennevalot, talojen numerot, katujen nimet tai erikoiskohteet.

Virrankulutus kWh/100 km (yhdistetty): 22,2, CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0[1]

Palvelut


EQ-palvelut huoletonta liikkuvuutta varten.

Palvelut


EQ-palvelut huoletonta liikkuvuutta varten.

Kattavat takuu- ja huoltopalvelut antavat sinun nauttia sähköisen liikkuvuuden kiehtovuudesta rennosti ja huoletta.

Akkusertifikaatti.

Takaamme, että ajoakku toimii moitteettomasti kahdeksan vuotta tai 160 000 km.

Huoltopaketit.

Räätälöidyt paketit kattavat takuun, huollon ja mukavuuspalvelut sekä nouto- ja jakelupalvelun.

Mercedes-Benz Mobilo.

Vakiomallinen liikkuvuusratkaisu pitää sinut liikkeellä myös silloin, kun autosi ei kulje enää eteenpäin.

Virrankulutus kWh/100 km (yhdistetty): 22,2, CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0<p>Virrankulutusta, CO2-päästöjä ja toimintasädettä koskevat tiedot ovat väliaikaisia, ja tekninen palvelu on määrittänyt ne. EY-tyyppihyväksyntää ja vaatimustenmukaisuustodistusta virallisilla arvoilla ei ole vielä saatavilla. Tämän hetkiset tiedot ja viralliset arvot voivat poiketa toisistaan.</p>