Lataus ja toimintamatka

Nopeat ja monipuoliset latausvaihtoehdot mahdollistavat EQA:n sujuvan käytön.

EQA 250: kulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 17,9; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

424 

kilometrin toimintamatka (WLTP) [1]

100

kW suurin latausteho (DC)

30

minuutin latausaika pikalatausasemilla*

EQA 250: virrankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 17,9,; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.

* Latausaika (DC) 10:stä 80 %:iin pikalatauspisteellä 100 kW latausteholla. Latausnopeus riippuu DC-pikalatausaseman tehosta ja olosuhteista. Latausteho ja -aika voivat poiketa ilmoitetuista ohjearvoista. Lataustehoon ja -aikaan vaikuttavat esimerkiksi käytetty latauspiste, lämpötila, auton käyttö, akuston lämpötila ja peräkkäisten latausten tiheys.

Latausmahdollisuudet


Helppoa latausta. Missä tahansa.

Akkujen lataaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa: joko lataat kotona Mercedes-Benz Wallbox -latauslaitteella tai matkan varrella lukuisista eri latauspisteistä, esimerkiksi kauppakeskuksiin tai moottoriteiden varsille sijoitetuista latauspisteistä.

Latausmahdollisuudet


Helppoa latausta. Missä tahansa.

Akkujen lataaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa: joko lataat kotona Mercedes-Benz Wallbox -latauslaitteella tai matkan varrella lukuisista eri latauspisteistä, esimerkiksi kauppakeskuksiin tai moottoriteiden varsille sijoitetuista latauspisteistä.

Kuvassa näkyy Mercedes-Benz Wallbox Home -seinälatauspiste ja ihminen, joka aikoo ladata Mercedes-EQ-malliston uuden EQA:n.

Lataaminen kotona

Mercedes-Benz Wallbox Home -latauslaitteen ansiosta kodistasi tulee latausasema: tehokkaan vaihtovirtalatausjärjestelmän ansiosta EQA:ta voi ladata jopa 11 kW:n teholla (3-vaiheisesti) – paljon nopeammin kuin tavallisesta kotitalouspistorasiasta. 

Kuvassa näkyy Mercedes-EQ-malliston uusi EQA, jota ladataan matkan varrella julkisesta latauspisteestä. Kaksi ihmistä odottaa auton vieressä latauksen päättymistä.

Lataaminen matkan varrella

Lyhyt breikki matkallasi: digitaalisen Mercedes me Charge -palvelun avulla voit hyödyntää lukuisia julkisia latauspisteitä ympäri Euroopan – mukaan lukien IONITY-pikalatausasemat, joilla voit ladata EQA-autosi jopa 100 kW:n teholla 10 prosentin varaustilasta 80 prosenttiin noin 30 minuutissa. Mikä parasta: käyttäessäsi Mercedes me Charge -palvelua missä tahansa Eurooppaa käytät samalla vihreää sähköä. Mercedes-Benz todistaa alkuperätodistuksin, että joka kerta, kun lataat autoasi Mercedes me Chargen avulla, yhtä suuri määrä uusiutuvista energialähteistä peräisin olevaa energiaa syötetään sähköverkkoon kompensoimaan energiankulutusta.

EQA 250: kulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 17,9; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

Etä- ja navigointipalvelut


Käytännöllistä sähköautoilua.

Etä- ja navigointipalvelut


Käytännöllistä sähköautoilua.

Suunniteltu sinulle ja EQ-malliston autoille.

Etä- ja navigointipalvelut tekevät sähköautoilusta miellyttävää ja taloudellista. Niiden ansiosta pysyt jatkuvasti ajan tasalla tietyn alueen tai ajoreitin latauspisteistä ja samalla näet auton senhetkisen toimintamatkan. Navigointijärjestelmä Electric Intelligence aikatauluttaa latauspysähdykset automaattisesti ajoreittisi varrelle. Mercedes me -sovelluksella pääset muuttamaan latausasetuksia ja käyttämään esi-ilmastointia auton ulkopuolelta.

Kuvassa näkyy älypuhelimen näyttö, jossa on lähellä olevat latausasemat Mercedes-EQ-malliston uuden EQA:n lataamiseen matkan varrella.

Suunniteltu sinulle ja EQ-malliston autoille.

Etä- ja navigointipalvelut tekevät sähköautoilusta miellyttävää ja taloudellista. Niiden ansiosta pysyt jatkuvasti ajan tasalla tietyn alueen tai ajoreitin latauspisteistä ja samalla näet auton senhetkisen toimintamatkan. Navigointijärjestelmä Electric Intelligence aikatauluttaa latauspysähdykset automaattisesti ajoreittisi varrelle. Mercedes me -sovelluksella pääset muuttamaan latausasetuksia ja käyttämään esi-ilmastointia auton ulkopuolelta.

EQA 250: kulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 17,9; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

EQ&A


Tärkeimmät kysymykset sähköautoilusta.

EQ&A


Tärkeimmät kysymykset sähköautoilusta.

    • Todellinen toimintamatka sähköllä

      Miksi todellinen toimintamatka sähköllä on usein vähemmän kuin ilmoitettu?

      Sähköauton toimintamatka riippuu auton varustuksesta, auton kuormasta, yksilöllisestä ajotavasta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta sekä ilmastointilaitteen, lämmityksen ja muiden sähköenergiaa kuluttavien laitteiden käytöstä. Siksi toimintamatkaa arkikäytössä ei voi määritellä yleispätevästi. Ennakoivaa ajoa edistävän ECO-avustimen sekä energian talteenoton ja/tai vapaan rullauksen käyttö pidentävät toimintamatkaa.

    • AC- ja DC-latausteknologia

      Mikä on AC- ja DC-latausteknologian ero?

      Periaatteessa sähköautojen akut voivat vastaanottaa vain tasavirtaa (DC). Kaikista kotitalouspistorasioista, Mercedes-Benz Wallbox -latauslaitteesta sekä useimmista julkisista latausasemista tulee kuitenkin ulos vaihtovirtaa (AC). Jotta lataus onnistuu, autoissa on oma laturi, joka muuntaa vaihtovirran akun vaatimaksi tasavirraksi. Tällöin päästään lataustehoihin 1,8 kW - 11 kW – vaihtovirtalähteestä riippuen.

    • Ympäristö

      Kuinka ympäristöystävällisiä sähköautot todellisuudessa ovat?

      Auton ympäristöystävällisyys tai vastuullisuus riippuu pitkälti kuljettajan ajotavasta ja latauskäyttäytymisestä. Merkittävässä asemassa on myös esimerkiksi sähkö, jolla autoa ladataan, toisin sanoen, ladataanko autoa todella "vihreällä" sähköllä vai niin sanotulla energiamixillä? Monet julkiset latausasemat tarjoavat jo vihreää sähköä, ja myös kotitalouksille vihreän energian sähkösopimuksia on jo tarjolla runsaasti.

    EQA 250: kulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 17,9; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

    [1] Kulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Kulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.