Polttokenno
"F-Cell".

Tutustu tarkemmin vaihtoehtoisiin käyttöteknologioihin.

Sähkökäyttö polttokennolla


Ymmärrä polttokenno "F-Cell"

Sähkökäyttö polttokennolla


Ymmärrä polttokenno "F-Cell"

Modernia polttokennoautoa käyttää sähköenergia, joka tuotetaan vedystä polttokennoissa. Mercedes-Benzin vetyautot ovat suuntaanäyttäviä, sillä ne eivät tuota CO2-päästöjä tai paikallisia haitallisten aineiden päästöjä.
GLC F-CELL yhdistää ympäristöystävälliseen polttokennokäyttölaitteeseen litiumioniakun, joka voidaan ladata plug-in-teknologialla. Näin pitkät matkat ja lyhyet tankkausajat eivät ole ongelma SUVille.

Mercedes-Benz esittää: GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-Cell.

Mercedes-Benz esittää: GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-Cell.

The new GLC F-CELL.
The new GLC F-CELL.

Mercedes-Benzin GLC F-CELL on seuraava virstanpylväs matkalla päästöttömään autoiluun. Mercedes-Benzin autoperheen uusin sähkömalli yhdistää ensimmäistä kertaa maailmassa innovatiivisen polttokenno- ja akkuteknologian plug-in-hybridiin: vedyn lisäksi suositun SUV:in puhtaasti sähköiseen versioon tankataan myös sähköä. Akun ja polttokennon älykäs yhteistyö ja lyhyet tankkausajat tekevät GLC F-CELL -autosta arjessa toimivan sähköisen kumppanin pitkille matkoille.

Vedyn kulutus yhdistettynä: 0,34 kg/100 km; CO2-päästöt yhdistettynä: 0 g/km; virrankulutus yhdistettynä: 13,7 kWh/100 km 

* Mitattu TÜV: n teknisen tarkastusviranomaisen läsnäollessa.

 

Sähkökäyttö polttokennolla


Kuinka teemme vedystä tulevaisuuden polttonesteen.

Polttokenno- ja akkutekniikan yhdistelmä mahdollistaa paikallisesti päästöttömän ajamisen vain muutaman minuutin tankkausajalla. Tutustu tarkemmin GLC F-Cellin yksittäisiin käyttökomponentteihin.

Sähkökäyttö polttokennolla


Kuinka teemme vedystä tulevaisuuden polttonesteen.

Polttokenno- ja akkutekniikan yhdistelmä mahdollistaa paikallisesti päästöttömän ajamisen vain muutaman minuutin tankkausajalla. Tutustu tarkemmin GLC F-Cellin yksittäisiin käyttökomponentteihin.

Latausrasia

Litiumioniakku voidaan ladata lisäenergialähteenä ulkoisesti takapuskurin oikealle puolelle sijoitetusta latausrasiasta Plug-in-teknologiaa käyttäen.

Korkeajännitelitiumioniakku

Korkeajännitelitiumioniakun bruttokapasiteetti on 13,5 kWh, ja se toimii polttokennon lisäksi sähkömoottorin energialähteenä.

Polttokenno- ja akkujärjestelmän älykäs yhdistelmä optimoi tehokkuuden ja mukavuuden.

H2-täyttöputki

700 baarin säiliöteknologian ansiosta GLC F-Cell tankkaa koko vetymäärän kolmen minuutin sisällä vetyhuoltoasemalla.

GLC F-Cell tuottaa tankin täytön yhteydessä tarpeeksi energiaa jopa 430 km[2]:n toimintasäteelle. Lisäksi F-CELL hyödyntää kuljettajaa 51 km[2]:n toimintasäteeseen saakka litiumioniakulla.

Vetysäiliöt

Auton lattiaan asennettuun kahteen hiilikuitupäällystettyyn tankkiin mahtuu noin 4,4 kg vetyä.

Maailmanlaajuisesti standardoidun 700 baarin tankkiteknologian ansiosta vetysäiliö täyttyy vain kolmen minuutin sisällä. Täten tankkaus ei eroa ajallisesti polttomoottorilla varustetun auton tankkauksesta.

Polttokennokäyttöjärjestelmä

Energiaa polttokennosta: Yksinkertainen periaate suurimmalla hyötysuhteella.

Mercedes-Benz GLC F-Cellissä on yhdistetty ensimmäistä kertaa polttokenno- ja akkutekniikka Plug-in-hybridiksi.

Vedyn kulutus yhdistettynä: 0,34 kg/100 km; CO2-päästöt yhdistettynä: 0 g/km; virrankulutus yhdistettynä: 13,7 kWh/100 km .(2)