Käyttövoimat.

Tutustu tarkemmin vaihtoehtoisiin käyttövoimiin.

Täysin sähköinen ajoneuvo


Uusi EQC – tinkimättömän sähköinen.

Täysin sähköinen liikkuvuus tarkoittaa paikallisesti päästötöntä ajoa, lähes äänetöntä ajamista ja ylivoimaista reagointiherkkyyttä. Siis täysin uutta ajamisen tunnetta.

Täysin sähköinen ajoneuvo


Uusi EQC – tinkimättömän sähköinen.

Täysin sähköinen liikkuvuus tarkoittaa paikallisesti päästötöntä ajoa, lähes äänetöntä ajamista ja ylivoimaista reagointiherkkyyttä. Siis täysin uutta ajamisen tunnetta.

Video esittää Mercedes-Benz EQC:n täysin sähköisen voimansiirtolinjan toimintatavan.
Katso uudelleen

Täysin sähköinen ajoneuvo


Tutustu täysin sähköisen käytön komponentteihin.

Täysin sähköinen ajoneuvo


Tutustu täysin sähköisen käytön komponentteihin.

Latausjärjestelmä

Älykkään latausjärjestelmän ansiosta akku voidaan ladata kaikkien yleisten latausmahdollisuuksien kautta. Näihin kuuluvat kotitalouspistorasiat, Wallboxit, vaihtovirtalatausasemat (AC) ja pikalatausasemat (DC).

On-Board-laturi on integroitu kiinteästi autoon, ja se ohjaa latausta julkisen sähköverkon kautta. Se muuntaa tällöin vaihtovirtajännitteen (AC) tasavirtajännitteeksi (DC). ”Normaalin” verkkoliitännän (AC) kautta latauksen mahdollisuuden lisäksi auto voidaan ladata DC-latausasemilla (pikalatausasemilla).

Korkeajännitelitiumioniakku

Korkeajännitelitiumioniakku on keskeinen energiavaraaja sähköiseen käyttöön. Sekä toimintasäde että suorituskyky ovat suoraan riippuvaisia akkukapasiteetista.

Akku ladataan ulkoisesti sähköverkon kautta. Lisäksi energiaa otetaan talteen jarrutusten ja moottorijarrutuksen yhteydessä. Akku asennetaan auton pohjaan ajodynamiikkaa parantavan alhaisen auton painopisteen saavuttamiseksi.

Sähkömoottori

Etu- ja taka-akselistoon asennetut sähkömoottorit muuntavat korkeajänniteakun sähköenergian mekaaniseksi energiaksi ja tarjoavat ensimmäisestä kierroksesta lähtien vaikuttavan kiihtyvyyden.

Virrankulutuksen alentamiseksi ja ajodynamiikan parantamiseksi voiman tehokasta jakoa säädetään saumattomasti etu- ja taka-akselin välillä.

Energiaa talteen ottava jarrujärjestelmä

Toimintasäteen pidentämiseksi energian talteenottoa (rekuperaatiota) hyödynnetään jarrutettaessa ja moottorijarrutuksessa.

Tämä tapahtuu älykkäällä, hyötysuhdeoptimoidulla hidastusmomenttien jaolla. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori huolehtii jarrutuksesta ja toimii samalla generaattorina. Lisäksi voit vaikuttaa energian talteenottotehoon ohjauspyörän vaihdevivuilla eri rekuperaatiotasoja käyttäen.

Ladattavat hybridit


EQ Power: Sähkö- ja polttomoottorin täydellinen yhdistelmä.

Tutustu tarkemmin ladatavan hybridin yksittäisiin käyttökomponentteihin ja koe se konkreettisesti EQ Power -malleissamme.

Ladattavat hybridit


EQ Power: Sähkö- ja polttomoottorin täydellinen yhdistelmä.

Tutustu tarkemmin ladatavan hybridin yksittäisiin käyttökomponentteihin ja koe se konkreettisesti EQ Power -malleissamme.

Mercedes-Benz EQ Power: Plug-in-hybridikäyttö.

Latauspistoke

Korkeajännitelitiumioniakku voidaan energian talteenoton lisäksi ladata plug-in-teknologiaa käyttäen takapuskurin oikealle puolelle sijoitetusta latauspistokkeesta.

Älykkään On-Board-latausjärjestelmän ansiosta voit ladata akun Wallboxin, kotitalouspistorasian tai julkisen latauspisteen kautta.

Korkeajänniteakku

Auton takaosaan asennettu litiumioniakku mahdollistaa puhtaasti sähköisen ajamisen – esimerkiksi taajama-ajossa.

Akku voidaan ladata ulkoisesti esimerkiksi Wallboxin sekä ajon aikana energian talteenoton ja polttomoottorin kautta.

Hybridivaihteisto ja sähkömoottori.

Vakiovarusteisen 9-vaihteisen automaattisen 9G-TRONIC-vaihteiston yhteydessä on sähkömoottori sekä poltto- ja sähkömoottorin väliin integroitu erotuskytkin.

Polttomoottori

Mallista riippuen neli- tai kuusisylinterisiä bensiini- tai dieselmoottoreita yhdistetään hybridimoduuleihin ja akkuihin, joilla on erilaisia tehotasoja.

Sähkömoottori tukee polttomoottorin tehoa tarvittaessa – siitä saa lisää tehoa kiihdytettäessä. Tuloksena on suorituskyky, joka yhdistää ajonautinnon ja mukavuuden pienimpään mahdolliseen kulutukseen ja pieniin päästöihin.

Energiaa talteen ottava jarrujärjestelmä

Energian talteenotto (rekuperaatio) on mahdollista moottorijarrutuksessa ja varsinaisessa jarrutuksessa.

Suurin potentiaali kulutuksen pienentämiseen hybridikäytössä on energian talteenotossa moottorijarrutuksen ja varsinaisen jarrutuksen aikana. Jarrupoljinta kevyesti painettaessa sähkömoottori huolehtii jarrutuksesta ja toimii samalla generaattorina.