Tekniset tiedot.

EQA 250: kulutus (WLTP yhdistetty): 15,6 kWh/100 km; CO2-päästöt (yhdistetty): 0 g/km.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

EQA 250+: kulutus (WLTP yhdistetty): 15,4 kWh/100 km; CO2-päästöt (yhdistetty): 0 g/km.

EQA 300 4MATIC: kulutus (WLTP yhdistetty): 17,5 kWh/100 km; CO2-päästöt (yhdistetty): 0 g/km.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

EQA 350 4MATIC: kulutus (WLTP yhdistetty): 17,5 kWh/100 km; CO2-päästöt (yhdistetty): 0 g/km.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

Suorituskyky


Voima on käytettävissä heti ensi sekunnista lähtien.

Sähköauton vaikuttava suorituskyky ja erityisen miellyttävä kiihtyvyys tarjoavat täydellisen ajonautinnon välittömästi ajoon lähdettyä.

Suorituskyky


Voima on käytettävissä heti ensi sekunnista lähtien.

Sähköauton vaikuttava suorituskyky ja erityisen miellyttävä kiihtyvyys tarjoavat täydellisen ajonautinnon välittömästi ajoon lähdettyä.

EQA 350 4MATIC jopa

215 kW (292 hv)

teho<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

EQA 350 4MATIC jopa

520 Nm

vääntö<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

160

km/h huippunopeus

Sähköinen voimalinja


Auton etenemisestä huolehtii kompakti voimayksikkö.

Sähköinen voimalinja


Auton etenemisestä huolehtii kompakti voimayksikkö.

Kuvassa näkyy Mercedes-EQ-malliston EQA:n sähköinen voimalinja (eATS), jossa on asynkronisähkömoottori.

EQA:n voimalinjan komponentit.

EQA 250 ja 250+ -mallien suorituskyvystä vastaa etuakselille sijoitettu tehokas jatkuvaherätteinen synkronimoottori. EQA 300 ja 350 4MATIC -nelivetomalleissa on kaksi tehokasta sähkömoottoria: asynkronimoottori etuakselilla ja jatkuvaherätteinen synkronimoottori taka-akselilla.

Moottorit on yhdistetty jäähdytysjärjestelmään, tehoelektroniikkaan ja tasauspyörästöllä varustettuun yksiportaiseen vaihteistoon. Näistä aineksista syntyy äärimmäisen kompakti, täydellisesti integroitu yksikkö – sähköinen voimalinja eATS.

Akku


Keskeinen energiavaraaja, jonka energiatiheys on erinomainen.

EQA:n sydämen muodostaa korkeajännitelitiumioniakku. Se koostuu viidestä moduulista, jotka on sijoitettu auton pohjaan keskelle, matkustamon alle.

Akku


Keskeinen energiavaraaja, jonka energiatiheys on erinomainen.

EQA:n sydämen muodostaa korkeajännitelitiumioniakku. Se koostuu viidestä moduulista, jotka on sijoitettu auton pohjaan keskelle, matkustamon alle.

Video ei ole tällä hetkellä käytettävissä. Yritä myöhemmin uudelleen.

Käytettävissä oleva kapasiteetti

66,5

kWh

420

V maksimijännite

190

Ah nimelliskapasiteetti

Lämmönhallintaa vakiovarusteisella lämpöpumpulla.

The image shows the components of the high-voltage lithium-ion battery in the EQA, the all-electric compact SUV from Mercedes-EQ.

Lämmönhallintaa vakiovarusteisella lämpöpumpulla.

EQA:n vakiovarusteinen ilmastointiautomatiikka tarjoaa erinomaisen mukavuuden sisätilaan. Automatiikka hyödyntää nerokasta lämmönhallintaa, jonka keskiössä on vakiovarusteinen lämpöpumppu. Lukuisten innovatiivisten yksityiskohtien, kuten sähköisen voimalinjan poistolämmön hyödyntämisen ansiosta, järjestelmä toimii aina mahdollisimman tehokkaasti ja varmistaa siten maksimaalisen toimintamatkan.  

Mitat


Kompakti urheilullinen sähköauto.

EQA:ssa on reilu tavaratila, vaikka akku on sijoitettu auton pohjaan ja ulkomitat ovat kompaktit.

Mitat


Kompakti urheilullinen sähköauto.

EQA:ssa on reilu tavaratila, vaikka akku on sijoitettu auton pohjaan ja ulkomitat ovat kompaktit.

Mittapiirros näyttää Mercedes-Benz EQA:n edestä päin.
Mittapiirros näyttää Mercedes-Benz EQA:n edestä.
Mittapiirros näyttää Mercedes-Benz EQA:n takaa.
Mittapiirros näyttää Mercedes-Benz EQA:n sivulta.
Mittapiirros näyttää Mercedes-Benz EQA:n ylhäältä.

[1] Kulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Kulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.