eVito-pakettiauto | Mercedes-Benz-pakettiautot
eVito-pakettiauto

Tehokas sähkökäyttö yhdistettynä auton hyväksi todettuihin vahvuuksiin.

Jopa 150 km:n 1,2 toimintamatka.

eVito-pakettiauton toiminnallisuus, turvallisuus ja mukavuus ovat tutulla Mercedes-Benz Viton tasolla. Erittäin tehokkaan sähkömoottorin enimmäisteho on 85 kW (116 hv) [eVito-pakettiauto hyötyajoneuvorekisteröinnillä (N1). Virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä A2-koripituudella 26,8 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km]1 [*] ja enimmäisvääntömomentti 295 Nm.

Jopa 150 km:n1,2 toimintamatkallaan eVito-pakettiauto sopii ennen kaikkea matkoihin kaupunkiympäristössä. Käytettävissä oleva akkukapasiteetti on 35 kWh, ja akun voi ladata enintään 7,4 kW:n latausteholla noin 6 tunnissa3 0:sta 100 prosenttiin. Sähköinen voimalinja ei rajoita tilavuudeltaan jopa 6,6 m³:n tavaratilaa millään tavoin.
 
1

Toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella (WLTP yhdistetty). Toimintamatka riippuu mm. auton kokoonpanosta, erityisesti huippunopeusrajoituksen valinnasta.

Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. yksilöllisestä ajotavasta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä jne. ja saattaa poiketa ilmoitetusta.

2

WLTP-mittaus nopeudenrajoittimella 80 km/h (MK5)

3

Akun latauksen kesto riippuu latausinfrastruktuurista ja olosuhteista.

Kohokohdat.

  1. Voimansiirto
  2. Liitettävyys
  3. Luotettavuus
  4. Sisätila
Mahdollisimman tehokasta sähköenergian käyttöä.

Ennakoiva ajotapa takaa mahdollisimman tehokkaan energiankäytön. Sitä tukee kolme ajo-ohjelmaa ja neljä energian talteenoton tasoa, jotka optimoivat virrankulutuksen ja sen myötä toimintamatkan. Kolme ajo-ohjelmaa ”E+”, ”E” ja ”C” ovat valittavissa ajo-ohjelmakatkaisimella, neljä energian talteenoton tasoa ”D–”, ”D”, ”D+” ja ”D++” ohjauspyörän vaihdevivuilla. Rekuperointi tarkoittaa liike-energian talteenottoa auton jarrutuksen yhteydessä. Esimerkiksi alamäessä ajettaessa moottorijarrutus lataa akkuja, sen sijaan että liike-energia menisi hukkaan.

Hyvää viihdettä, ajantasaista tietoa.

Pyynnöstä saatavat tieto- ja viestintäjärjestelmät ja niiden lukuisat rajapinnat takaavat parhaat mahdolliset yhteydet ja tasokkaan viihteen. Lisävarusteena saatavien Audio 30- ja Audio 40 -multimediajärjestelmien käyttö kosketusnäytöllä on intuitiivista ja mukavaa.

Valmiina kun sinäkin.

Tarkoituksemme on, että opit pian arvostamaan eVitoa kumppanina. Teemmekin kaikkemme pitkän ja luottamukseen perustuvan suhteen eteen. Toimitamme sinulle viimeistellyn Mercedes-Benz-laatuisen auton, jonka sähkökäyttö ja lämmitys ovat läpäisseet kattavat talvitestimme jopa -30 °C:n lämpötiloissa. Laaja korroosiosuojaus ja kokonaan sinkitty kori sekä kulutusta kestävät sisätilan materiaalit takaavat, että auto on vielä usean vuoden käytön jälkeenkin toimiva käyntikortti yrityksellesi.

Tässä autossa nautit työstä.

Siirrytään työsi mukaviin puoliin: eVito huolehtii tilavilla sisätiloillaan siitä, että voit tehdä työtäsi hyvällä tuulella. Vankoilla ja mukavilla istuimilla pysyt mahdollisimman rentona pitkilläkin matkoilla. Vakiovarusteinen kuljettajan istuinlämmitys on arvokas lisä kylminä vuodenaikoina. Jos tarvitset edessä tilaa 2 matkustajalle, voit tilata lisävarusteena etumatkustajien penkin. Pyynnöstä saatavat audiojärjestelmät takaavat hyvät yhteydet ja laadukkaan viihteen tien päällä ja Audio 40 -navigointijärjestelmän myötä myös helpomman pääsyn perille.

Esimerkillinen turvallisuustaso myös sähkökäytöllä.

Hyvin suojattu korkeajännitejärjestelmä.

Mercedes-Benzin sähkökäyttöiset pakettiautot suoriutuvat vaativista auto- ja törmäystesteistä. Näin ollen ne ovat turvallisuudenkin suhteen esimerkillistä Mercedes-Benz-tasoa.

Voimansiirtolinja, korkeajänniteakku ja korkeajännitejohdot on suojattu hyvin. Kaikki korkeajännitejohdot on huolellisesti eristetty. Jos törmäystunnistimet havaitsevat vakavamman onnettomuuden, auto kytketään välittömästi ja automaattisesti jännitteettömäksi.

Tulevaisuus ajaa sähköisesti: tutustu uuteen eVan-ekosysteemiin.

eVan-ekosysteemi

Lisää sähköä liiketoimintaasi. Me laskemme, sinä vertaat.

Latausratkaisut

Mercedes-Benzin latausratkaisut eVaniisi.

Kokonaiskäyttökustannukset

Milloin sähköinen liikkuvuus kannattaa?

eVAN. Usein kysytyt kysymykset.

  1. Kuinka lataan sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiautoni?

    Latausmahdollisuuksia on erilaisia. Helpointa on käyttää Mercedes-Benz Wallbox -seinälatauspistettä tai yksilöllisesti toimitiloihisi kehittämäämme latausratkaisua. Lisäksi käytettävissäsi on jatkuvasti kasvava määrä julkisia latauspisteitä – huoltoasemilla ja pysähdyspaikoissa, ostoskeskuksissa ja pysäköintitaloissa.

  2. Kuinka ajan sähkökäyttöisellä Mercedes-Benz-pakettiautollani mahdollisimman tehokkaasti?

    Kolme eri ajo-ohjelmaa ja neljä energian talteenoton tasoa tukevat tehokasta ajotapaa. Näiden kahden toiminnon avulla voit optimoida sähkökäyttöisen pakettiautosi energiankulutuksen ja sen myötä toimintamatkan.

  3. Voinko kuormata sähkökäyttöisen pakettiautoni polttomoottorikäyttöisen auton lailla?

    eVitossa on polttomoottorilla käyvän Vito-pakettiauton runsas tavaratila, sillä akut on asennettu auton pohjaan. Enimmillään 6,6 m3 :n tavaratilansa ja runsaan kantavuutensa myötä eVito-pakettiauto suoriutuu työarjen haasteista.

  4. Kuinka usein sähkökäyttöistä Mercedes-Benz-pakettiautoa on huollettava?

    Vuosihuolto on välttämätön korkeajännitteisten komponenttien ja auton muiden osien luotettavuuden varmistamiseksi. Ostohintaan sisältyy huolenpitosopimus kolmen vuoden (max. 160 000 km) ajaksi. Jos akkusi täytyy vaihtaa, hyödyt kahdeksan vuoden ajan tai 100 000 ajettuun kilometriin asti akkusertifikaatista. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa sähköautojen huoltoon liittyvissä kysymyksissä.

  5. Onko sähköpakettiauto minulle edullisempi kuin polttomoottorilla käyvä?

    Käyttöprofiilista riippuen ja edullinen autovero huomioiden sähkökäyttöisen pakettiauton kokonaiskäyttökustannukset eivät ole välttämättä sen suuremmat kuin polttomoottorilla käyvän auton kustannukset. Lisää selvyyttä saat eCost Calculator -laskurilla: se antaa tietoja, joilla voit vertailla nykyisen autosi vuosittaisia käyttökustannuksia sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-paketti- tai tila-auton vastaaviin.

  6. Onko akku ostettava tai liisattava erikseen?

    Akku sisältyy jo ostohintaan. Akun vuokraamisesta aiheutuvia lisäkustannuksia ei siis ole. Akun tehon mahdollisesta voimakkaasta alenemasta aiheutuvan akunvaihdon taloudelliselta riskiltä suojaa akkusertifikaatti. Se on voimassa jopa 8 vuotta ensirekisteröinnistä lukien tai 100 000 ajettuun kilometriin asti. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa akkuun ja akkusertifikaattiin liittyvissä kysymyksissä.

  7. Mitä liitettävyysratkaisuja Mercedes-Benzin sähköpakettiautoihin saa?

    Monet lukuisista Mercedes PRO connect -palveluista ovat saatavilla myös sähkökäyttöisiin pakettiautoihin. Palvelu ”Etäohjattu lataushallinta” on saatavilla yksinomaan sähkökäyttöisiin autoihin. Se tekee lataamisesta kätevämpää. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa Mercedes PRO connectiin liittyvissä kysymyksissä.

  8. Onko akulle takuuta?

    Jos akun kapasiteetti laskee ensirekisteröinnistä lukien ensimmäisten 8 vuoden tai ensimmäisten 100 000 ajetun kilometrin aikana voimakkaasti, akkusertifikaatti on turvanasi. Vastaamme tällöin akun vaihdon tai korjauksen kustannuksista. Ja mikä parasta: akkusertifikaatti sisältyy ostohintaan.

  9. Sisältyykö latausjohto sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimitussisältöön?

    Latausjohto, 5m, tyypin 2 pistokkeella sisältyy sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimitussisältöön. Halutessasi voit tilata tehtaalta 8 metrin pituisen latausjohdon. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa latausjohtoihin liittyvissä kysymyksissä.

  10. Mitä tarkoittaa energian talteenotto?

    Rekuperointi tarkoittaa liike-energian talteenottoa jarrutuksen yhteydessä. Esimerkiksi alamäkeen ajettaessa moottorijarrutus lataa akkuja sen sijaan, että energia menisi hukkaan jarrupalojen kautta. Energian talteenoton voimakkuuden voi säätää ohjauspyörän vaihdevipujen avulla neliportaisesti: D++ (0 m/s²), D+ (-0,5 m/s²), D (-1,0 m/s²), D- (-1,5 m/s²).

  11. Millä nopeudella voin ajaa sähkökäyttöisellä Mercedes-Benz-pakettiautollani?

    Huippunopeus kannattaa valita ajoprofiilin mukaan. Liikkuuko autosi lähinnä kaupunkialueella vai ajatko usein moottoriteillä? eVito-pakettiauton vakiovarusteinen huippunopeus on 120 km/h. Valinnaisesti voit rajoittaa huippunopeuden 80 km/h tai 100 km/h. Huomaa, että suuremmat nopeudet syövät yleensä toimintamatkaa.

  12. Minkä toimintamatkan Mercedes-Benz-sähköpakettiauto saavuttaa arjessa?

    Sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimintamatka riippuu ensinnäkin auton kokoonpanosta, erityisesti huippunopeuden valinnasta. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, auton kuormauksesta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta sekä ilmastointilaitteen, lämmityksen ja muiden sähköenergiaa käyttävien laitteiden käytöstä. Tehonäyttö ja energian talteenottovaiheet auttavat akun varauksen mahdollisimman tehokkaassa hyödyntämisessä ja suuren toimintamatkan saavuttamisessa.

  13. Millä latauspistokkeella voin ladata sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiautoni?

    eVitossa on niin kutsuttu tyypin 2 latauspistoke. Sillä voit saavuttaa vaihtovirtaisissa (AC) latauspisteissä jopa 7,4 kW:n lataustehon.

eVito – ketterä ja täyssähköinen kumppanisi kaupunkiin!
Käy tutustumassa lähimmällä jälleenmyyjälläsi tai rakenna oma eVitosi.
[*] Lisätietoa uusien henkilöautojen virallisesta polttonesteen kulutuksesta ja virallisista CO₂-ominaispäästöistä on esimerkiksi saksalaisen autoteollisuuden tiedotuskeskuksen DAT:n (Deutsche Automobil Treuhand GmbH) julkaisemassa, uusien henkilöautojen polttonesteen kulutusta, CO₂-päästöjä ja sähkönkulutusta koskevassa maksuttomassa oppaassa, joka on saatavilla kaikista myyntipisteistä tai tiedotuskeskuksen verkkosivuilta saksaksi ja englanniksi (www.dat.de).

Lorem Ipsum