eVito-pakettiauto | Mercedes-Benz-pakettiautot

Tehokas sähkökäyttö – nyt huomattavasti suuremmalla toimintasäteellä.

Jopa 310 km:n 1,2 toimintamatka.

eVito-pakettiauton toiminnallisuus, turvallisuus ja mukavuus ovat tutulla Mercedes-Benz Viton tasolla. Erittäin tehokkaan sähkömoottorin enimmäisteho on 85 kW (116 hv) ja enimmäisvääntömomentti 360 Nm.

Jopa 310 km:n1,2 toimintamatkallaan eVito-pakettiauto soveltuu ajamiseen kaupunkiympäristössä ja sen ulkopuolella. Akuston käytettävissä oleva energiasisältö on 60 kWh, ja akun voi ladata DC-latauspisteellä vakiovarusteisesti jopa 50 kW:n teholla n. 50 minuutissa 10 prosentista 80 prosenttiin – lisävarusteisesti jopa 80 kW:n teholla n. 35 minuutissa. 3 Akun voi ladata AC-latauksessa alle 6,5 tunnissa 0 prosentista 100 prosenttiin enintään 11 kW:n maksimiteholla.

Sähköinen voimalinja ei rajoita tilavuudeltaan jopa 6,6 m³:n tavaratilaa millään tavoin.

1

Toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella (WLTP yhdistetty). Toimintamatka riippuu mm. auton kokoonpanosta, erityisesti huippunopeusrajoituksen valinnasta.

Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. yksilöllisestä ajotavasta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä jne. ja saattaa poiketa ilmoitetusta.

2

WLTP-mittaus nopeudenrajoittimella 120 km/h (MK5)

3

DC-latauksen enimmäisteho
Maksimilatausteho DC-pikalatausasemalla. Latausnopeus riippuu DC-pikalatausaseman tehosta ja olosuhteista. Latausteho ja -aika voivat poiketa ilmoitetuista ohjearvoista. Lataustehoon ja -aikaan vaikuttavat esimerkiksi käytetty latauspiste, auton käyttö, akuston lämpötila ja peräkkäisten latausten tiheys

Kohokohdat.

  1. Voimansiirto
  2. Liitettävyys
  3. Luotettavuus
  4. Sisätila
Mahdollisimman tehokasta sähköenergian käyttöä.

Ennakoiva ajotapa takaa mahdollisimman energiatehokkuuden. Sitä tukee kolme ajo-ohjelmaa ja viisi energian rekuperoinnin tasoa, jotka optimoivat energian kulutusta ja sen myötä toimintamatkan. Kolme ajo-ohjelmaa ”E+”, ”E” ja ”C” ovat valittavissa ajo-ohjelmakatkaisimella, neljä energian rekuperoinnin tasoa ”D–”, ”D”, ”D+”, ”D++” ja "D Auto” ohjauspyörän vaihdevivuilla. Rekuperointi tarkoittaa liike-energian talteenottoa auton jarrutuksen yhteydessä. Esimerkiksi alamäessä ajettaessa moottorijarrutus lataa akkuja, sen sijaan että liike-energia menisi hukkaan. Energian talteenottovaihe ”D Auto” hoitaa talteenoton säädön puolestasi. Se mukauttaa energian talteenottotehon omatoimisesti ajotilanteeseen.

Hyvää viihdettä, ajantasaista tietoa.

Pyynnöstä saatavat tieto- ja viestintäjärjestelmät ja niiden lukuisat rajapinnat takaavat parhaat mahdolliset yhteydet ja tasokkaan viihteen. Lisävarusteena saatavien Audio 30- ja Audio 40 -multimediajärjestelmien käyttö kosketusnäytöllä on intuitiivista ja mukavaa.

Valmiina kun sinäkin.

Tarkoituksemme on, että opit pian arvostamaan eVitoa kumppanina. Teemmekin kaikkemme pitkän ja luottamukseen perustuvan suhteen eteen. Toimitamme sinulle viimeistellyn Mercedes-Benz-laatuisen auton, jonka sähkökäyttö ja lämmitys ovat läpäisseet kattavat talvitestimme jopa -30 °C:n lämpötiloissa. Laaja korroosiosuojaus ja kokonaan sinkitty kori sekä kulutusta kestävät sisätilan materiaalit takaavat, että auto on vielä usean vuoden käytön jälkeenkin toimiva käyntikortti yrityksellesi.

Tässä autossa nautit työstä.

Siirrytään työsi mukaviin puoliin: eVito huolehtii tilavilla sisätiloillaan siitä, että voit tehdä työtäsi hyvällä tuulella. Vankoilla ja mukavilla istuimilla pysyt mahdollisimman rentona pitkilläkin matkoilla. Vakiovarusteinen kuljettajan istuinlämmitys on arvokas lisä kylminä vuodenaikoina. Jos tarvitset edessä tilaa 2 matkustajalle, voit tilata lisävarusteena etumatkustajien penkin. Pyynnöstä saatavat audiojärjestelmät takaavat hyvät yhteydet ja laadukkaan viihteen tien päällä ja Audio 40 -navigointijärjestelmän myötä myös helpomman pääsyn perille.

Esimerkillinen turvallisuustaso myös sähkökäytöllä.

Hyvin suojattu korkeajännitejärjestelmä.

Mercedes-Benzin sähkökäyttöiset pakettiautot suoriutuvat vaativista auto- ja törmäystesteistä. Näin ollen ne ovat turvallisuudenkin suhteen esimerkillistä Mercedes-Benz-tasoa.

Voimansiirtolinja, korkeajänniteakku ja korkeajännitejohdot on suojattu hyvin. Kaikki korkeajännitejohdot on huolellisesti eristetty. Jos törmäystunnistimet havaitsevat vakavamman onnettomuuden, auto kytketään välittömästi ja automaattisesti jännitteettömäksi.

eVAN. Usein kysytyt kysymykset.

  1. Kuinka lataan sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiautoni?

    Latausmahdollisuuksia on erilaisia. Helpointa on käyttää Mercedes-Benz Wallbox -kotilatauslaitetta tai yksilöllisesti toimitiloihisi räätälöityä latausratkaisua. Lisäksi käytettävissäsi on jatkuvasti kasvava määrä julkisia latauspisteitä. Tasavirtalatauksella voit ladata eViton jopa 80 kW:n1 latausteholla n. 35 minuutissa2 10 prosentista 80 prosenttiin. Tasavirtalataus enintään 50 kW:n1teholla kuuluu jo vakiovarustukseen. Vaihtovirtalatauksessa akun voi ladata alle 6,5 tunnissa 0 prosentista 100 prosenttiin enintään 11 kW:n teholla. Joustavan latausjärjestelmän ansiosta olet valmis erilaisiin lataustilanteisiin.

  2. Kuinka ajan Mercedes-Benz-sähköpakettiautollani tehokkaimmin?

    Kolme eri ajo-ohjelmaa ja viisi energian talteenoton tasoa tukevat tehokasta ajotapaa. Näillä toiminnoilla voit optimoida sähkökäyttöisen pakettiautosi energiankulutuksen ja sen myötä toimintamatkan. Energian talteenoton teho ”DAUTO” säätää energian talteenoton voimakkuutta puolestasi ajotilanteen mukaan.

  3. Voinko kuormata sähköpakettiautoni polttomoottoriauton lailla?

    eVitossa on polttomoottorilla varustetun Vito-pakettiauton runsas tavaratila, sillä akku on asennettu auton pohjaan. Enimmillään 6,6 m3:n tavaratilansa ja runsaan kantavuutensa myötä eVito-pakettiauto suoriutuu työarjen haasteista.

  4. Kuinka usein sähkökäyttöistä Mercedes-Benz-pakettiautoa on huollettava?

    Vuosihuolto on välttämätön korkeajännitteisten komponenttien ja auton muiden osien luotettavuuden varmistamiseksi. Jos akkusi on vaihdettava, hyödyt kahdeksan vuoden ajan tai 160 000 ajettuun kilometriin asti akkusertifikaatista. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa sähköautojen huoltoon liittyvissä kysymyksissä.

  5. Onko sähköpakettiauto minulle edullisempi kuin polttomoottorilla käyvä?

    Käyttöprofiilista riippuen ja edullinen autovero huomioiden sähkökäyttöisen pakettiauton kokonaiskäyttökustannukset eivät ole välttämättä sen suuremmat kuin polttomoottorilla käyvän auton kustannukset. Lisää selvyyttä saat eCost Calculator -laskurilla: se antaa tietoja, joilla voit vertailla nykyisen autosi vuosittaisia käyttökustannuksia sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-paketti- tai tila-auton vastaaviin.

  6. Onko akku ostettava tai liisattava erikseen?

    Akku sisältyy ostohintaan. Akun vuokraamisesta aiheutuvia lisäkustannuksia ei siis synny. Akkusertifikaatti suojaa akun vaihtamiseen liittyvältä taloudelliselta riskiltä, jonka akun tehon mahdollinen voimakas aleneminen voi aiheuttaa. Sertifikaatti on voimassa jopa 8 vuotta ensirekisteröinnistä lukien tai 160 000 ajettuun kilometriin asti. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa akkuun ja akkusertifikaattiin liittyvissä kysymyksissä.

  7. Mitä liitettävyysratkaisuja Mercedes-Benzin täyssähköpakettiautoihin saa?

    Monet lukuisista Digitaalisista lisäpalveluista ovat saatavissa myös sähkökäyttöisiin pakettiautoihin. Etäohjaus- ja navigointipalvelut ovat saatavissa ainoastaan sähkökäyttöisiin autoihin. Ne mahdollistavat kätevän latauksen ja esi-ilmastoinnin sekä aikatauluttavat matkalla latauspysähdykset ja latausajat. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa Digitaalisiin lisäpalveluihin liittyvissä kysymyksissä.

  8. Onko akulle takuuta?

    Jos akun kapasiteetti laskee ensimmäisten 8 vuoden tai ensimmäisten 160 000 ajetun kilometrin aikana voimakkaasti, akkusertifikaatti on turvanasi. Vastaamme tällöin akun vaihdon kustannuksista. Ja mikä parasta: akkusertifikaatti sisältyy ostohintaan.

  9. Sisältyykö latausjohto sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimitukseen?

    Latausjohto sisältyy sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimitussisältöön. Mercedes-Benz-jälleenmyyjältäsi on saatavana monenlaisiin lataustilanteisiin latausjärjestelmä, johon kuuluu erilaisia vaihepistokkeita kätevänä sarjana. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa kysymyksissä.

  10. Mitä ovat energian talteenottovaiheet?

    Energian talteenotto tarkoittaa liike-energian talteenottoa auton hidastamisen yhteydessä. Esimerkiksi alamäkeen hidastettaessa auto lataa akkua sen sijaan, että energia menisi hukkaan lämmön muodossa. Energian talteenoton voimakkuuden voi säätää ohjauspyörän vaihdevipujen avulla viisiportaisesti: D++ (0 m/s²), D+ (-0,8 m/s²), D (-1,6 m/s²), D- (-2,2 m/s²). Energian talteenoton teho ”DAUTO” säätää energian talteenoton voimakkuutta puolestasi ajotilanteen mukaan.

  11. Millä nopeudella voin ajaa sähkökäyttöisellä Mercedes-Benz-pakettiautollani?

    Huippunopeus kannattaa valita ajoprofiilin mukaan. Liikkuuko autosi lähinnä kaupunkialueella vai ajatko usein moottoriteillä? eVito-pakettiauton vakiovarusteinen huippunopeus on 120 km/h. Lisävarusteena on saatavana nopeudenrajoitin 80 km/h tai 100 km/h. Huomaa, että suuremmat nopeudet syövät yleensä toimintamatkaa.

  12. Minkä toimintamatkan Mercedes-Benz-sähköpakettiauto saavuttaa arjessa?

    Sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimintamatka riippuu ensinnäkin auton kokoonpanosta, erityisesti huippunopeuden valinnasta. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, auton kuormauksesta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta sekä ilmastointilaitteen, lämmityksen ja muiden sähköenergiaa käyttävien laitteiden käytöstä. Tehonäyttö ja energian talteenottovaiheet auttavat akun varauksen mahdollisimman tehokkaassa hyödyntämisessä ja suuren toimintamatkan saavuttamisessa.

  13. Millä latauspistokkeella voin ladata sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiautoni?

    Combined Charging System (CCS) -järjestelmän ansiosta voit ladata eVito-pakettiauton joustavasti sekä AC- että DC-latauksella: Vaihtovirralla (AC) ladattaessa auto latautuu 11 kW:n enimmäisteholla. Tasavirralla (DC) ladattaessa auto taas latautuu 50 kW:n enimmäisteholla1. Lisävarusteena saatavilla 80 kW:n enimmäisteho DC-lataukseen1, jonka ansiosta lataat julkisilla latausasemilla vieläkin nopeammin.

1

DC-latauksen enimmäisteho
Maksimilatausteho DC-pikalatausasemalla. Latausnopeus riippuu DC-pikalatausaseman tehosta ja olosuhteista. Latausteho ja -aika voivat poiketa ilmoitetuista ohjearvoista. Lataustehoon ja -aikaan vaikuttavat esimerkiksi käytetty latauspiste, auton käyttö, akuston lämpötila ja peräkkäisten latausten tiheys

2

Akun latauksen kesto riippuu latausinfrastruktuurista ja olosuhteista.

Tutustu nyt eVito-pakettiautoon.

eVito – ketterä ja täyssähköinen kumppanisi kaupunkiin!
Käy tutustumassa lähimmällä jälleenmyyjälläsi tai rakenna oma eVitosi.
eVito – ketterä ja täyssähköinen kumppanisi kaupunkiin!
Käy tutustumassa lähimmällä jälleenmyyjälläsi tai rakenna oma eVitosi.
[*] Lisätietoa uusien henkilöautojen virallisesta polttonesteen kulutuksesta ja virallisista CO₂-ominaispäästöistä on esimerkiksi saksalaisen autoteollisuuden tiedotuskeskuksen DAT:n (Deutsche Automobil Treuhand GmbH) julkaisemassa, uusien henkilöautojen polttonesteen kulutusta, CO₂-päästöjä ja sähkönkulutusta koskevassa maksuttomassa oppaassa, joka on saatavilla kaikista myyntipisteistä tai tiedotuskeskuksen verkkosivuilta saksaksi ja englanniksi (www.dat.de).