Konepellin alla: Sprinter tila-auton tekniset tiedot, mitat ja paino.

Mitat ja painot.

Auton pituus
Kattotyyppi
Sallittu kokonaispaino
Käyttö

Voimakkaasti ja taloudellisesti eteenpäin.

Neljä moottorivaihtoehtoa.

Menestykseen vaaditaan vahvaa työntövoimaa: 4-sylinterinen dieselmoottori kolmessa teholuokassa sekä V6-dieselmoottori [Sprinter tila-auto, joka on rekisteröity henkilöautoksi: polttonesteen kulutus yhdistetty: 8,2 l/100 km; CO2-päästöt yhdistetty: 214 g/km. Ilmoitetut kulutusarvot koskevat vain autoja, joissa on jokin lisävarusteisista automaattivaihteistoista eikä nelivetoa]1* yhdistävät Sprinterissä voiman ja taloudellisuuden esimerkillisellä tavalla. Toimiviksi osoitettuja moottoreita on saatu optimoitua polttonesteen kulutuksen osalta edelleen esimerkiksi vähentämällä moottorin sisäistä kitkaa. Kaikki moottorit ovat saatavilla sekä käsivaihteistolla2että automaattivaihteistolla.

Euro 6- tai Euro VI -päästönormin tiukat vaatimukset täytetään SCR-teknologian (Selective Catalytic Reduction) avulla. Kyseinen menettely vähentää typen oksidien päästöjä dieselmoottoreissa johtamalla pakokaasun katalysaattorin läpi ja muuntamalla typen oksidit3 vesipohjaisen AdBlue®-liuoksen avulla typeksi ja vedeksi.

1

Sprinter tila-auto, joka on rekisteröity henkilöautoksi: polttonesteen kulutus kaupunki/maantie/yhdistetty: 9,4/7,5/8,2 l/100 km; CO2-päästöt yhdistetty: 214 g/km [*]; teholuokka: C. Ilmoitetut kulutusarvot koskevat vain autoja, joissa on jokin lisävarusteisista automaattivaihteistoista eikä nelivetoa. Neliveto on todennäköisesti saatavilla vuoden 2018 viimeisestä neljänneksestä alkaen. Vakiovarusteinen kuusivaihteinen käsivaihteisto V6-dieselmoottorin OM642 yhteydessä on todennäköisesti saatavilla vuoden 2018 viimeisestä neljänneksestä alkaen. Todelliset kulutusarvot riippuvat mm. auton painosta ja valitusta varustelusta.

2

Vakiovarusteinen kuusivaihteinen käsivaihteisto V6-dieselmoottorin OM642 yhteydessä on todennäköisesti saatavilla vuoden 2018 viimeisestä neljänneksestä alkaen.

3

Typen oksideihin (NOx) kuuluvat typpimonoksidi (NO) ja typpidioksidi (NO2).

Sprinterin moottorit yhdellä silmäyksellä:

  • 4-sylinterinen dieselrivimoottori kolmessa teholuokassa
  • V6-dieselmoottori1
1

Sprinter tila-auto, joka on rekisteröity henkilöautoksi: polttonesteen kulutus kaupunki/maantie/yhdistetty: 9,4/7,5/8,2 l/100 km; CO2-päästöt yhdistetty: 214 g/km [*]; teholuokka: C. Ilmoitetut kulutusarvot koskevat vain autoja, joissa on jokin lisävarusteisista automaattivaihteistoista eikä nelivetoa. Neliveto on todennäköisesti saatavilla vuoden 2018 viimeisestä neljänneksestä alkaen. Vakiovarusteinen kuusivaihteinen käsivaihteisto V6-dieselmoottorin OM642 yhteydessä on todennäköisesti saatavilla vuoden 2018 viimeisestä neljänneksestä alkaen. Todelliset kulutusarvot riippuvat mm. auton painosta ja valitusta varustelusta.

Moottorit ja kulutusarvot.

Auton tyyppi
Käyttö
Päästönormi
[*] Lisätietoa uusien henkilöautojen virallisesta polttonesteen kulutuksesta ja virallisista CO2-ominaispäästöistä on esimerkiksi saksalaisen autoteollisuuden tiedotuskeskuksen DAT:n (Deutsche Automobil Treuhand GmbH) julkaisemassa, uusien henkilöautojen polttonesteen kulutusta, CO2-päästöjä ja sähkönkulutusta koskevassa maksuttomassa oppaassa, joka on saatavilla kaikista myyntipisteistä tai tiedotuskeskuksen verkkosivuilta saksaksi ja englanniksi (www.dat.de).