eSprinter-pakettiauto | Mercedes-Benz-pakettiautot
eSprinter-pakettiauto

Edistyksellinen voimalinja yhdistettynä auton hyväksi todettuihin vahvuuksiin: eSprinter-pakettiauto.

Jopa 154 km1,2 km paikallisesti päästötöntä ajamista.

eSprinter on edistyksellinen liikkuvuusratkaisu, kun tarvitset autoa lähinnä suunniteltavissa oleviin matkoihin kaupunkiliikenteessä. Tehokkaalla, jopa 85 kW:n (116 hv:n) sähkökäytöllään se on täsmälleen yhtä luotettava, taloudellinen ja joustava kuin Sprinteriltä on voinut 25 vuoden ajan odottaakin.
eSprinterin voi tilata keskipitkänä (A2) korotetulla katolla. Sähköinen voimalinja ei rajoita sen 11 m³:n tavaratilan tilavuutta millään tavoin.
1

Toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella (WLTP yhdistetty). Toimintamatka riippuu mm. auton kokoonpanosta, erityisesti huippunopeusrajoituksen valinnasta.

Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. yksilöllisestä ajotavasta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä jne. ja saattaa poiketa ilmoitetusta.

2

WLTP-mittaus nopeudenrajoittimella 80 km/h (MK5)

Kohokohdat.

  1. Tuotekonsepti
  2. Joustavuus
  3. Voimansiirto
  4. Luotettavuus
Sähköinen liikkuvuus pidemmälle ajateltuna.

Jos harkitset sähköiseen liikkuvuuteen siirtymistä, huomaat pian, että kyse on paljosta muustakin kuin vain sähkökäyttöisestä autosta. Siksi asiantuntijamme kehittävät yhteistyössä kanssasi yritykselle räätälöidyn sähköisen liikkuvuuden konseptin – eVan-ekosysteemimme. Siihen kuuluvat muun muassa sopivan latausinfrastruktuurin suunnittelu yhteistyössä kumppanimme kanssa, sekä liitettävyyspalvelujen aktivointi.
Mercedes-Benz Vansin keskeiset brändilupaukset, kuten ergonomia, työturvallisuus, mukavuus ja turvallisuus ovat luonnollisesti myös eSprinterin vahvuuksia.

Maksimoitu toimintamatka tai kantavuus – valinta on sinun.

Voit optimoida eSprinterisi toimintamatkan tai kantavuuden suhteen täysin tarpeidesi mukaan. Valitse ensin sopiva akkukapasiteetti: vakiovarusteinen 35 kWh:n käyttökelpoinen akkukapasiteetti mahdollistaa suurimman kantavuuden. Valitse pidemmille matkoille lisävarusteena saatava 47 kWh:n käytettävissä oleva akkukapasiteetti. Combined Charging System (CCS) -järjestelmän ja lisävarusteena valittavissa olevan enimmillään 80 kW:n lataustehon ansiosta eSprinter on latauksessa yhtä joustava. Toimialakohtaisia erityisvaatimuksia varten tarjoamme kokonaisratkaisuja sekä päälli- ja muutosrakenneratkaisuja.

Edistyksellinen voimalinja yhdistettynä käytössä koeteltuihin vahvuuksiin.

Huipputehokas sähkömoottori vakuuttaa suorituskyvyllään ja erittäin tasaisella käynnillään. Verrattuna polttomoottoriin sähkömoottorin hyötysuhde on selvästi suurempi, se on lähes äänetön ja sen suurin vääntömomentti on käytettävissä jo ensimmäisestä moottorin kierroksesta alkaen. Jos sähköauton käyttämä virta saadaan vaihtoehtoisista energianlähteistä, sähkökäyttö on päästötöntä. Päästömääräykset tiukkenevat voimakkaasti eri puolilla maailmaa jatkuvasti, joten sähkömoottori on niissä taloudellisesti ja ekologisesti tulevaisuudenkestävä käyttövoima. Sähkömoottorissa myös kuluminen ja huollon tarve ovat polttomoottoriin verrattuna vähäisempiä.

25 vuotta kokemusta, jotka vievät sinua eteenpäin myös sähköisesti.

Jokaisen Sprinterin takana on 25 vuotta kokemusta, jolle myös eSprinter perustuu. Pääset hyötymään käytettävien osien korkeasta kehitysasteesta myös sähköautokomponenttien yhteydessä. Monet eSprinterin komponentit ovat nimittäin peräisin henkilöautokehityksestä, ja niitä on käytetty vaihtoehtoisilla käyttövoimilla toimivissa autoissa jo muutaman vuoden ajan.
Toimitamme sinulle vuosien kokemuksella Mercedes-Benz-laatuisen auton, jonka sähkökäyttö ja lämmitys ovat läpäisseet kattavat talvitestimme jopa –30 °C:n lämpötiloissa.

Joustava akun koon ja latausmahdollisuuksien suhteen.

Ladattavissa 25 minuutissa 80 %:iin1.

Combined Charging System (CCS) -järjestelmän ansiosta eSprinter ei ole valikoiva latausasemien tai seinälatauspisteiden suhteen: se latautuu 7,4 kW:n enimmäisteholla ja vaihtovirralla (AC) yhtä hyvin kuin 20 kW:n enimmäisteholla ja tasavirralla (DC). Lisävarusteena saatavalla enintään 80 kW:n tasavirtalatauksella vakiovarusteisen korkeajänniteakun (35 kWh) lataaminen 1 10 %:sta 80 %:iin kestää tasavirtaisella pikalatausasemalla vain 20 minuuttia.
Latausta varten latausjohdon CCS-pistoke kytketään jäähdyttimen säleikössä olevaan CCS-pistorasiaan (Combo 2). Jos käytettävissä ei ole seinälatauspistettä tai latauspistettä, akun saa ladattua myös kotitalouspistorasiasta*.

*Suosittelemme lataamista kotitalouspistorasiasta vain poikkeustapauksissa. Sähköalan ammattilaisen on tarkistettava pistorasian kunto ennen lataamista.

1

Akun latauksen kesto riippuu latausinfrastruktuurista.

Esimerkillinen turvallisuustaso myös sähkökäytöllä.

Hyvin suojattu korkeajännite-sähköjärjestelmä.

Mercedes-Benzin sähkökäyttöiset pakettiautot käyvät läpi vastaavat autotestaukset ja törmäystestit kuin polttomoottorilla käyvät autot. Näin ollen ne ovat turvallisuudenkin suhteen esimerkillistä Mercedes-Benz-tasoa.
Voimansiirto, korkeajänniteakku ja korkeajännitejohdot ovat suojattuina runkoon. Lisäksi akkujärjestelmää suojaa vaurioilta alapuolen suojalevy. Kaikki korkeajännitejohdot on huolellisesti eristetty.
Jos törmäystunnistimet havaitsevat vakavan onnettomuuden, auto kytketään välittömästi ja automaattisesti jännitteettömäksi.

Tulevaisuus ajaa sähköisesti: tutustu eVan-ekosysteemiin.

eVan-ekosysteemi

Lisää sähköä liiketoimintaasi. Me laskemme, sinä vertaat.

Latausratkaisut

Mercedes-Benzin latausratkaisut eVaniisi.

Kokonaiskäyttökustannukset

Milloin sähköinen liikkuvuus kannattaa?

Usein kysyttyjä kysymyksiä

  1. Kaikki (15)
  2. Lataus (3)
  3. Käyttö (7)
  4. Huolto ja osto (5)
  1. Kuinka lataan eSprinterini?

    Latausmahdollisuuksia on erilaisia. Helpointa on käyttää Mercedes-Benz Wallbox seinälatauslaitetta tai yksilöllisesti toimitiloihisi kehittämäämme latausratkaisua. Lisäksi käytettävissäsi on jatkuvasti kasvava määrä julkisia latauspisteitä. Tasavirtaisella pikalatausasemalla voit ladata eSprinterisi enimmillään 80 kW:n latausteholla noin 25 minuutissa 10 %:sta 80 %:iin. Enimmillään 20 kW:n tasavirtainen pikalatausmahdollisuus kuuluu jo vakiovarustukseen.

  2. Mitä eroa on vaihtovirta- ja tasavirtalatauksella?

    Akkua ladataan aina tasavirralla (DC), jollainen on suoraan käytettävissä tasavirtaisilla pikalatausasemilla. Suuren lataustehon ansiosta sillä saa ladattua nopeasti lisää toimintasädettä. Vaihtovirtalatauksessa seinälatauspisteistä tai kotitalousverkosta autoon ladataan vaihtovirtaa (AC). Autossa vaihtovirtainen laturi muuntaa sen tasavirraksi, ja virta syötetään akkuun vasta tämän jälkeen.

  3. Kuuluuko latausjohto toimituksen sisältöön?

    Latausjohto, 5m, tyypin 2 pistokkeella sisältyy sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimitussisältöön. Halutessasi voit tilata tehtaalta 8 metrin pituisen latausjohdon. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa latausjohtoihin liittyvissä kysymyksissä.

  4. Kuinka ajan eSprinteriä mahdollisimman tehokkaasti?

    Kolme eri ajo-ohjelmaa ja neljä energian talteenoton tasoa tukevat tehokasta ajotapaa. Näiden kahden toiminnon avulla voit optimoida sähkökäyttöisen pakettiautosi energiankulutuksen ja sen myötä toimintamatkan.

  5. Voinko kuormata eSprinter-pakettiautoni polttomoottoriauton tavoin?

    eSprinterissä on polttomoottorilla käyvän Sprinterin runsas tavaratila, sillä akut on asennettu auton pohjaan. Enimmillään 11 m3:n tavaratilallaan se selviää työarjen haasteista. Vakiovarusteena tulevalla 35 kWh:n akkukapasiteetilla hyödyt suuresta kantavuudesta. Lisävarusteena saatava 47 kWh:n akkukapasiteetti kasvattaa toimintamatkaa, mutta tällöin kantavuus on akun painon vuoksi hieman alempi.

  6. Mitä tarkoittaa energian talteenotto?

    Rekuperointi tarkoittaa liike-energian talteenottoa auton jarrutuksen yhteydessä. Esimerkiksi alamäkeen ajettaessa moottorijarrutus lataa akkuja sen sijaan, että energia menisi hukkaan jarrupalojen kautta. Energian talteenoton voimakkuuden voi säätää ohjauspyörän vaihdevipujen avulla neliportaisesti: D++ (0 m/s²), D+ (-0,5 m/s²), D (-1,0 m/s²), D- (-1,5 m/s²).

  7. Millä nopeudella voin ajaa eSprinterillä?

    Huippunopeus kannattaa valita ajoprofiilin mukaan. Liikkuuko autosi lähinnä kaupunkialueella vai ajatko usein moottoriteillä? eSprinter-pakettiauton vakiovarusteinen huippunopeus on 120 km/h. Valinnaisesti voit rajoittaa huippunopeuden 80 km/h tai 100 km/h. Huomaa, että suuremmat nopeudet syövät yleensä toimintamatkaa.

  8. Millaisia akkukapasiteetteja voin tilata?

    Vakiovarusteena eSprinterin käytettävissä oleva akkukapasiteetti on 35 kWh. Lisää toimintamatkaa halutessasi voit tilata 47 kWh:n akkukapasiteetin. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa akkukapasiteettiin ja toimintamatkaan liittyvissä kysymyksissä.

  9. Minkä toimintamatkan Mercedes-Benz-sähköpakettiauto saavuttaa arjessa?

    Sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-pakettiauton toimintamatka riippuu ensinnäkin auton kokoonpanosta, erityisesti huippunopeuden valinnasta. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, auton kuormauksesta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta sekä ilmastointilaitteen, lämmityksen ja muiden sähköenergiaa käyttävien laitteiden käytöstä. Tehonäyttö ja energian talteenottovaiheet auttavat akun varauksen mahdollisimman tehokkaassa hyödyntämisessä ja suuren toimintamatkan saavuttamisessa.

  10. Millaisella latauspistokkeella voin ladata eSprinterini?

    Combined Charging System (CCS) -järjestelmän ansiosta voit ladata eSprinterin joustavasti latausasemilla tai seinälatauspisteillä: auto latautuu vaihtovirralla (AC) 7,4 kW:n enimmäisteholla tai tasavirralla (DC) 20 kW:n enimmäisteholla. Lisävarusteena saatavalla 80 kW:n teholla voit ladata lisää toimintamatkaa tasavirtaisilla pikalatausasemilla.

  11. Kuinka usein sähkökäyttöistä Mercedes-Benz-pakettiautoa on huollettava?

    Vuosihuolto on välttämätön korkeajännitteisten komponenttien ja auton muiden osien luotettavuuden varmistamiseksi. Jos akkusi on vaihdettava, hyödyt kahdeksan vuoden ajan tai 160 000 ajettuun kilometriin asti akkusertifikaatista. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa sähköautojen huoltoon liittyvissä kysymyksissä.

  12. Onko sähköpakettiauto minulle edullisempi kuin polttomoottorilla käyvä?

    Käyttöprofiilista riippuen ja edullinen autovero huomioiden sähkökäyttöisen pakettiauton kokonaiskäyttökustannukset eivät ole välttämättä sen suuremmat kuin polttomoottorilla käyvän auton kustannukset. Lisää selvyyttä saat eCost Calculator -laskurilla: se antaa tietoja, joilla voit vertailla nykyisen autosi vuosittaisia käyttökustannuksia sähkökäyttöisen Mercedes-Benz-paketti- tai tila-auton vastaaviin.

     

  13. Onko akku ostettava tai liisattava erikseen?

    Akku sisältyy jo ostohintaan. Akun vuokraamisesta aiheutuvia lisäkustannuksia ei siis ole. Akun tehon mahdollisesta voimakkaasta alenemasta aiheutuvan akunvaihdon taloudelliselta riskiltä suojaa akkusertifikaatti. Se on voimassa jopa 8 vuotta ensirekisteröinnistä lukien tai 160 000 ajettuun kilometriin asti. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa akkuun ja akkusertifikaattiin liittyvissä kysymyksissä.

  14. Mitä liitettävyysratkaisuja Mercedes-Benzin täyssähköpakettiautoihin saa?

    Monet lukuisista Digitaalisista lisäpalveluista ovat saatavissa myös sähkökäyttöisiin pakettiautoihin. Etäohjaus- ja navigointipalvelut ovat saatavissa ainoastaan sähkökäyttöisiin autoihin. Ne mahdollistavat kätevän latauksen ja esi-ilmastoinnin sekä aikatauluttavat matkalla latauspysähdykset ja latausajat. Mercedes-Benz-jälleenmyyjäsi neuvoo sinua muissa Digitaalisiin lisäpalveluihin liittyvissä kysymyksissä.

  15. Onko akulle takuuta?

    Jos akun kapasiteetti laskee ensimmäisten 8 vuoden tai ensimmäisten 160 000 ajetun kilometrin aikana voimakkaasti, akkusertifikaatti on turvanasi. Vastaamme tällöin akun vaihdon tai korjauksen kustannuksista. Ja mikä parasta: akkusertifikaatti sisältyy ostohintaan.

eSprinter – uusi sähköinen kumppanisi kaupunkiin.
Käy tutustumassa lähimmällä jälleenmyyjälläsi tai rakenna oma eSprinterisi.
eSprinter – uusi sähköinen kumppanisi kaupunkiin.
Käy tutustumassa lähimmällä jälleenmyyjälläsi tai rakenna oma eSprinterisi.
[*] Lisätietoa uusien henkilöautojen virallisesta polttonesteen kulutuksesta ja virallisista CO₂-ominaispäästöistä on esimerkiksi saksalaisen autoteollisuuden tiedotuskeskuksen DAT:n (Deutsche Automobil Treuhand GmbH) julkaisemassa, uusien henkilöautojen polttonesteen kulutusta, CO₂-päästöjä ja sähkönkulutusta koskevassa maksuttomassa oppaassa, joka on saatavilla kaikista myyntipisteistä tai tiedotuskeskuksen verkkosivuilta saksaksi ja englanniksi (www.dat.de).