Vaikutukset asiakkaille.

Yhdenmukainen sertifiointi, erilainen verotus.

Vaikutukset moottoriajoneuvoveroon.

Monissa Euroopan unionin jäsenvaltioissa auton CO2-päästöt ovat myös verotuksen perusta – tämä kuuluu kansallisten hallitusten toimivaltaan. Useimmissa Euroopan maissa, joissa verotus riippuu CO2-päästöistä, ei kuitenkaan vielä ole sitovia päätöksiä siitä, miten WLTP:n mukaisesti sertifioituja autoja verotetaan. Lähtökohtaisesti EU:n jäsenvaltioiden on täytynyt muuttaa verotus vasta 01.01.2021 mennessä.

On odotettavissa, että CO2-päästöt ovat WLTP-menettelyn mukaisesti suuremmat kuin NEDC-menettelyn mukaisesti. Jos verotuskaavaa ei muuteta vastaavasti, tämä johtaa korkeampaan moottoriajoneuvoveroon.  

Kulutusoptimoitu alusta lähtien.

Kulutuksen ohjaus CO2-konfiguraattorilla.

Uuden WLTP-sertifiointimenettelyn myötä voit aloittaa polttonesteen säästön jo autosi konfiguroinnin yhteydessä. Mercedes-Benz Vans osoittaa nimittäin läpinäkyvästi jokaiselle yksittäiselle autolle erityiset CO2-päästöarvot. Niin tiedät jo auton konfiguroinnin yhteydessä, miten auton varusteet vaikuttavat polttonesteen kulutukseen.

Auton massaa voidaan vähentää paino-optimoiduilla rakenneosilla, kuten Sprinterin lasikuitulujitemuovista tehdyllä takajousella, joka laskee auton painoa noin 12 kg. Ilmanvastusta saa optimoitua muun muassa pyörien mahdollisimman suljetulla muotoilulla sekä virtaviivaisilla kiinto-osilla tai pohjan verhouksilla. Ja vierintävastusta saa pienennettyä esimerkiksi vastaavasti optimoiduilla renkailla. Jotta voisit varustaa autosi paitsi toiminnallisuuden ja mukavuuden osalta omien toiveidesi mukaan, myös tavoitella mahdollisimman alhaista polttonesteen kulutusta.

Lorem Ipsum