Tarvitsetko apua?

Kysymyksiä ja vastauksia.

Katso vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin Mercedes Prosta ja sen käytöstä autossa.

  1. Kaikki (38)
  2. Käyttöönotto (20)
  3. Kommunikaatiomoduuli digitaalisille palveluille (2)
  4. Mercedes Pro connect App (7)
  5. Ajoneuvon hallintatyökalu (4)
  6. Sopimus, oikeus ja roolit (2)
  7. eVan-autot (3)
  1. Mikä ero on palveluiden Mercedes me ja Mercedes Pro välillä?

    Mercedes me on suunniteltu ainoastaan yksityisasiakkaita ja heidän vaatimuksiaan varten. Mercedes Pro on sen sijaan kehitetty erityisesti ammattimaisia pakettiautoasiakkaita ja heidän tarpeitaan ja vaatimuksiaan varten.

    Mercedes Pro on Mercedes-Benz Vansin tavaramerkki digitaalisille palveluille. Sen tarkoituksena on tarjota mahdollisuuksia helpottaa ja tehostaa työarkeasi Mercedes-Benz-pakettiautosi kanssa digitaalisilla palveluilla.

  2. Minulla on jo Mercedes me -tili. Voinko käyttää sisäänkirjautumistietoja myös Mercedes Pro -palvelua varten?

    Kyllä, voit kirjautua Mercedes me -tunnuksillasi Mercedes Pro -palveluun. Sinun on kuitenkin silti luotava Mercedes Pro -tili. Tietojasi ei siirretä Mercedes me -palvelusta oikeudellisista syistä.

  3. Mitä ohjelmistoa Mercedes Pro -palvelun käyttöön tarvitaan?

    Kaikki alustat ovat verkkopohjaisia, joten ohjelmistoa ei tarvita. Kalustosuunnittelijana käytät Mercedes Pro Portalin työpöytäratkaisua ajoneuvon hallintatyökalun kanssa ja kuljettajana Mercedes Pro connect App -sovellusta, jonka voit ladata Google Play Store- ja Apple App Store -sovelluskaupoista.

  4. Mitkä ovat Mercedes Pro -palvelun käyttökustannukset?

    Mercedes Pro on maksuton tutustumisjakson ajan. Maksuttoman jakson jälken tuotteiden hankinta on uusittava.

  5. Tarvitsenko Mercedes Pro -palvelun käyttämiseen internetyhteyden älypuhelimen kautta?

    Jos autossa on integroitu kommunikaatiomoduuli, et tarvitse älypuhelimen internetyhteyttä, koska SIM-kortti on integroitu kiinteästi autoon. Näin ollen Mercedes Pro connect -palvelua voidaan käyttää myös ilman älypuhelinta. Palvelut, jotka on erityisesti suunniteltu helpottamaan kuljettajien työpäivää, ovat kuitenkin yhteydessä Mercedes Pro connect App -sovellukseen.

  6. Miksi minun on ilmoitettava syntymäaikani?

    Syntymäaikaa tarvitaan, jotta jälleenmyyjä voi suorittaa tarkastuksen. Jälleenmyyjän on verrattava Pro Portaliin tallennettuja tietoja henkilöllisyystodistuksesi tietoihin.

  7. Onko yritystietoja, joita ei voi enää muuttaa rekisteröitymisen jälkeen?

    Maatietoa lukuun ottamatta kaikkia tietoja voi muuttaa. Yrityksen perustietojen muuttaminen voi johtaa olemassa olevien sopimusten uudelleenluontiin.

  8. Onko käyttäjätietoja, joita ei voi enää muuttaa rekisteröitymisen jälkeen?

    Kaikkia käyttäjätietoja voi muuttaa. Käyttäjätietojen on kuitenkin aina oltava oikeita ja ajantasaisia ja täsmättävä henkilöllisyystodistuksen tietojen kanssa.

  9. Missä Mercedes Pro -tililleni antamiani tietoja säilytetään?

    Kaikkia Mercedes Pro Portalin tilitietoja säilytetään fyysisesti Mercedes-Benz AG:llä Stuttgartissa, Saksassa. Käyttäjän ja yrityksen tietoja välitetään eteenpäin muille yrityksille vain silloin, jos tämä on välttämätöntä asiakkaan tilaamien palveluiden toteuttamiseksi. Mercedes-Benz ei välitä henkilötietoja kaupallisiin tarkoituksiin ilman asiakkaan nimenomaista suostumusta.

    Lisätietoja tietoturvasta löydät täältä.

  10. Mitä tapahtuu autotiedoilleni, kun olen poistanut auton?

    Tiedot ovat edelleen saatavilla ajoneuvon hallintatyökalussa, jos vastaava palvelu on edelleen aktivoitu vähintään yhdelle autolle. Jos autolle ei ole enää aktivoitu mitään palvelua, näitä tietoja ei voi enää tarkastella. Jos auto on poistettu Mercedes Pro connectista tai jos autolle ei ole enää aktivoitu mitään palvelua, ei myöskään enää välitetä mitään tietoja integroidulta kommunikaatiomoduulilta.

  11. Yrityksen pääkäyttäjä ei enää ole yrityksessäni töissä. Miten saan otettua hänen roolinsa?

    Ei ole mahdollista ottaa rooleja toiselta käyttäjältä tai osoittaa rooleja omalle käyttäjälleen. Yrityksen pääkäyttäjän on osoitettava rooli toiselle käyttäjälle, ennen kun hän jättää yrityksen. Yrityksen pääkäyttäjän, joka on jättänyt yrityksen, on kirjauduttava vielä viimeisen kerran ja osoitettava yrityksen pääkäyttäjän rooli jollekin toiselle käyttäjälle.

  12. Onko mahdollista kutsua yritystilille käyttäjiä, joilla ei ole sähköpostiosoitetta?

    Kyllä se on mahdollista. Käyttäjiä voi kutsua myös matkapuhelinnumerolla. Vahvistaessaan kutsun heidän on kuitenkin syötettävä kelvollinen sähköpostiosoite osana henkilötietojaan. Pro-tiliä ei voi käyttää ilman sähköpostiosoitetta.

  13. Yritykselläni on useampia toimipaikkoja samassa maassa. Onko mahdollista liittää Mercedes Pro -tiliini useampia toimipaikkoja?

    Tällä hetkellä on mahdollista määrittää vain yksi osoite yritystä kohti.

  14. Miksi minun on annettava henkilökohtainen tukisalasana?

    Mercedes-Benz-jälleenmyyjän tai asiakastuen puhelinpalvelun työntekijä voi tarvittaessa käyttää yritystiliäsi nimissäsi, kun olet määrittänyt henkilökohtaisen tukisalasanan. Sen näkevät vain käyttäjät itse.

    Tämän tarkoituksena on estää asiaton pääsy yritystilillesi. Jos tarvitset Mercedes Pro Portalissa apua, joka vaatii Mercedes-Benz-jälleenmyyjän tai asiakastuen pääsevän tiliisi käsiksi, syötä tukisalasana, kun sitä pyydetään. Voit vaihtaa tukisalasanan milloin tahansa.

  15. Haluaisin vaihtaa henkilökohtaisen tukisalasanani. Miten se tehdään?

    1. Kirjaudu sisään ja avaa omat tietosi.
    2. Voit syöttää uuden tukisalasanan helposti syöttämättä ensin vanhaa tukisalasanaa (syötä tukisalasana ohjeiden mukaan: vähintään 6 merkkiä, enintään 20 merkkiä, ei välilyöntejä)
    3. Uusi tukisalasana on syötettävä kaksi kertaa mahdollisen näppäilyvirheen varalta, ja se on otettava käyttöön tallennuspainiketta painamalla.
  16. Miten saan poistettua oman käyttäjätilini?

    Käyttäjä ei voi poistaa itseään yritystilin sisältä. Yrityksen pääkäyttäjän on suoritettava poistaminen Mercedes Pro Portalin käyttäjähallinnassa roskakorisymbolia napsauttamalla. Poistetulle käyttäjälle ilmoitetaan asiasta sähköpostitse.

  17. Miten saan poistettua yritystilini kokonaan?

    Vain yrityksen pääkäyttäjät voivat poistaa yritystilin. Yrityksen tiedot -kohdassa on painike ”Poista yritystili”. Kyseisellä toiminnolla yritystili voidaan poistaa useammassa vaiheessa. Ota huomioon, että poistettuasi Mercedes Pro -tilin et voi enää käyttää ajoneuvon hallintatyökalua, ja kaikki liitettävyyspalvelut deaktivoidaan välittömästi. Voimassa olevat sopimukset päättyvät vasta 14 päivän irtisanomisajan kuluttua.

  18. Olen luonut kaksi erillistä Mercedes Pro -tiliä. Kuinka voin yhdistää ne?

    Kahden erillisen tilin yhdistäminen ei ole mahdollista. Poista toiselta tililtäsi kaikki autot ja lisää ne käyttöön jäävälle tilillesi. Poista sen jälkeen ylimääräinen tili Yritystiedot-kohdan poistopainikkeella.

  19. Mitä Mercedes Pro Portalin toimintoja voin käyttää ilman jälleenmyyjällä suoritettua todennusta? Onko rajoituksia?

    Ilman jälleenmyyjällä suoritettavaa tarkastusta et voi kutsua tilillesi lisää käyttäjiä etkä suorittaa ostoksia. Voit kuitenkin jättää tilauksia ja lisätä tilillesi autoja, mutta valtuutetun Mercedes Benz Vans -jälleenmyyjän on todennettava ne.

    Lisätietoja Mercedes Pro connectin asentamisesta löydät täältä.

  20. Miten voin todentaa käyttäjätilini?

    Mercedes-Benzin on huolehdittava siitä, että vain tietyt henkilöt, jotka todella ovat vastuussa jonkin yrityksen autojen hallinnasta, käyttävät Mercedes Pro -palvelua. Siksi Mercedesin on verrattava Mercedes Pro -palveluun kirjattuja yrityksen toimivaltaisen edustajan tietoja todistuksessa oleviin tietoihin. Sinun on saavuttava henkilökohtaisesti valtuutetun Mercedes-Benz-jälleenmyyjän toimipisteeseen ja esitettävä voimassa oleva todistusasiakirja. Mercedes-Benz-jälleenmyyjä voi merkitä Mercedes Pro -käyttäjätilisi ”todennetuksi”.

    Lisätietoja Mercedes Pro connectin asentamisesta löydät täältä.

  21. Miten alan käyttää kommunikaatiomoduulia (LTE) digitaalisille palveluille?

    Kommunikaatiomoduuli (LTE) digitaalisille palveluille on asennettu kiinteästi autoon, ja se aktivoidaan palveluiden hankinnan myötä Mercedes Pro Portalissa (eli aktivointi käynnistyy palveluiden hankinnan ja autoon osoituksen myötä).

  22. Voinko käyttää Mercedes Pro -palvelua maiden rajat ylittävästi?

    Kommunikaatiomoduuli toimii yli rajojen. Mercedes Pro vastaa roaming-maksuista. Asia voi kuitenkin olla toisin, jos sekä puhelin että mobiililaitteesi tiedonsiirtomaksut on aktivoitu. Mercedes Pro ei myöskään vastaa roaming-maksuista, joita kyseisistä mobiilitiedonsiirtosopimuksista voi aiheutua.

  23. Mihin Mercedes Pro connect App -sovellusta tarvitaan?

    Mercedes Pro connect App -sovelluksella pysyt kuljettajana yhteydessä autoosi – aina ja kaikkialla, pelkällä älypuhelimellasi. Tilatusta Mercedes Pro connect -tuotteesta riippuen voit esimerkiksi hakea esiin auton tilan ja akun varaustilan tai tarkistaa rengaspaineen. Voit myös tarkistaa, ovatko ovet ja ikkunat kiinni, ja tarvittaessa lukita tai avata autosi. Näin voit pitää kaikkea silmällä myös etäältä.

  24. Paljonko Mercedes Pro connect App maksaa?

    Mercedes Pro connect App on saatavissa ilmaiseksi Apple App Storesta ja Google Play -kaupasta.

  25. Täytyykö minun yhdistää Mercedes Pro connect App kommunikaatiomoduuliin (LTE) digitaalisille palveluille?

    Sinun ei tarvitse yhdistää Mercedes Pro connect App -sovellusta kommunikaatiomoduuliin (LTE) digitaalisille palveluille. Kaikki tarvittavat tiedot ovat saatavilla ajoneuvon hallintatyökalusta.

    Mercedes Pro connect App lähettää tietosi automaattisesti ajoneuvon hallintatyökaluun, joka synkronoituu Mercedes Pro Portalin kanssa.

  26. Voinko käyttää kommunikaatiomoduulia (LTE) digitaalisille palveluille ilman älypuhelinta?

    Kommunikaatiomoduulissa (LTE) digitaalisille palveluille liitettävyys saadaan aikaan autoon integroidun SIM-kortin avulla. Näin ollen Mercedes Pro connect -palvelua voidaan käyttää myös ilman älypuhelinta. Palvelut, jotka on erityisesti suunniteltu helpottamaan kuljettajien työpäivää, ovat kuitenkin yhteydessä Mercedes Pro connect App -sovellukseen.

  27. Siirtääkö Mercedes Pro connect App tietoja myös ulkomaanmatkoilla?

    Tietoja siirretään vain, jos käytössä on toimiva internetyhteys. Ota huomioon, että matkapuhelinverkko-operaattorisi saattaa periä verkkovierailumaksuja.

  28. Mitä teen, jos olen unohtanut salasanani Mercedes Pro connect App -sovellukseen?

    Napsauta kohtaa ”Uusi salasana?” Mercedes Pro connect App -sovelluksen kirjautumisnäytössä. Sinut ohjataan edelleen sivulle ”Salasanan palautus”, jossa voit palauttaa salasanasi täyttämällä kohdat ”Sähköpostiosoite” sekä ”Kuvassa näkyvät merkit”. Asiaankuuluva sähköposti lähetetään postilaatikkoosi.

  29. Minulla on jo Mercedesin Mercedes me -sovellus, joka on yhdistetty henkilö- tai pakettiautooni. Voinko käyttää Mercedes me -sovellusta yhdessä Mercedes Pro connect App -sovelluksen kanssa?

    Mercedes me -sovellusta ja Mercedes Pro connect App -sovellusta ei voi käyttää yhdessä, sillä niitä ei ole yhdistetty toisiinsa. Mercedes me -sovellusta ei ole tarkoitettu ammattimaiseen käyttöön Mercedes Pro -palvelun kanssa.

  30. Paljonko ajoneuvon hallintatyökalun käyttäminen maksaa?

    Ajoneuvon hallintatyökalun käyttäminen yhdessä Mercedes Pro -palvelun kanssa on maksutonta.

  31. Onko autojen määrää ajoneuvon hallintatyökalussa rajoitettu?

    Ei, autojen määrää ajoneuvon hallintatyökalussa ei ole rajoitettu.

  32. Olen ostanut uuden/käytetyn auton. Kun yritin aktivoida sen Mercedes Pro -palvelussa, näkyviin tuli virheilmoitus, jonka mukaan kyseinen valmistenumero on jo rekisteröity toiselle tilille. Mitä voin tehdä?

    Ota yhteys auton edelliseen haltijaan, jolta olet ostanut auton, ja pyydä häntä poistamaan auto tililtään. Edellisellä omistajalla / jälleenmyyjällä on allekirjoittamansa sopimuksen nojalla velvollisuus poistaa auto tililtään myynnin jälkeen. Asia on merkitty hänen allekirjoittamansa sopimuksen kohtaan 5 d. Kun edellinen omistaja / jälleenmyyjä on poistanut valmistenumeron tililtään, yritä aktivoida auto uudelleen Mercedes Pro -tililläsi.

    Jos et tiedä auton edellistä omistajaa, ota yhteys jälleenmyyjään. Jos sinulla on edelleen ongelmia valmistenumeron lisäämisessä tilillesi, ota yhteys Mercedes-Benz-huoltoliikkeeseen tai asiakaspalvelukeskukseen numerossa 00 800 3777 7777.

  33. Mitä teen, jos olen unohtanut salasanani ajoneuvon hallintatyökaluun?

    Napsauta ajoneuvon hallintatyökalun kirjautumisruudussa kohtaa ”Uusi salasana”. Sinut ohjataan automaattisesti edelleen sivulle ”Uusi salasana”, jossa voit palauttaa salasanasi täyttämällä kohdan ”Sähköpostiosoite”.

  34. Olenko velvoitettu hyväksymään kaikki ehdot?

    Ei, et ole velvoitettu hyväksymään kaikkia ehtoja, mutta kuitenkin vähintään ne, jotka ovat merkityksellisiä niiden tuotteiden ja palveluiden kannalta, joita aiot käyttää. Valtuutettujen kumppaneiden tarjoama tuki esimerkiksi tilauksen yhteydessä on kuitenkin täysimääräisesti käytettävissä vain siinä tapauksessa, että olet hyväksynyt kaikki ehdot etukäteen. Ehdot astuvat voimaan vasta, kun olet hankkinut kyseisen tuotteen tai palvelun.

  35. Kenen puoleen voin kääntyä, jos minulla on lisäkysymyksiä?

    Mercedes-Benz Customer Assistance Center tarjoaa tukea puhelimitse ja sähköpostitse ympäri vuorokauden. Mercedes-Benzin asiakastukikeskus on tavoitettavissa numerossa 00 800 3777 7777 ja sähköpostitse osoitteessa mproconnect.fin@cac.mercedes-benz.com.

  36. Minulla on eVan-autooni liittyvä kysymys.

    Jos sinulla on latausinfrastruktuuriin liittyviä kysymyksiä, ota yhteyttä seinälatauspisteesi tarjoajaan.
    (Esim. TMH; puhelinnumero: +49 894 1614 3070, sähköpostiosoite: service@mobilityhouse.com)
    Jos olet hankkinut seinälatauspisteesi Mercedes-Benzin kautta, käänny lähimmän Mercedes-Benz-huoltoliikkeen puoleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelinnumerossa 00 800 9777 7777.

    Jos sinulla on käyttämiisi palveluihin liittyviä kysymyksiä, ota yhteyttä Mercedes-Benzin asiakaspalveluun puhelinnumerossa 00 800 9777 7777 tai sähköpostiosoitteessa mproconnect.fin@cac.mercedes-benz.com

  37. Miten eVan-autoni lataaminen onnistuu?

    Onnistuneen latauksen edellytykset:

    • Riittävästi aikaa auton täyteen latautumiselle
    • Latauspistoke asetettu oikein, lukittu ja yhdistetty latausinfrastruktuuriin
    • Konepelti suljettu
    • Auton vaihteenvalitsin on kytketty asentoon ”P”
    • Onnistunut tunnistus RFID-tunnisteella latauspisteessä
  38. Miten eVan-autoni esi-ilmastointi onnistuu?

    Onnistuneen esi-ilmastoinnin edellytykset:

    • Esi-ilmastointi on aktivoitu ja tarvittava lähtöaika määritetty
    • Kaikki ikkunat ja ovet on suljettu
    • Konepelti on suljettu
    • Auton vaihteenvalitsin on kytketty asentoon ”P”
    • Latauspistoke asetettu oikein, lukittu ja yhdistetty latausinfrastruktuuriin (jos ladataan kotitalouspistorasiasta, niin ilmastointiteho voi olla pienempi)
    • Autoon esiasetettu lämpötila poikkeaa ulkolämpötilasta (jos asetus on sama, esi-ilmastointia ei suoriteta)
    • Akun varaustila on yli 15 %

Lorem Ipsum