Kuva Mercedes-AMG GT -mallista, joka rengaskuvio muodostaa numeron 50.

Mercedes-AMG 50 vuotta.

Puoli vuosisataa Driving Performancea.

Mercedes-AMG 50 vuotta.

Puoli vuosisataa Driving Performancea.

Tehokkuutta, ainutlaatuisuutta, ajamisen iloa.

Kuvassa kaksi vakuuttavan nopeaa AMG Performance -autoa kilparadalla.
Kuvassa Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ Hammerin vieressä, joka on AMG:n uskomattoman tarinan symboli.
Kuvassa kaksi Mercedes-AMG Performance Cabrioletia täydessä vauhdissa tiellä, suurkaupungin laidalla.

Tehokkuutta, ainutlaatuisuutta, ajamisen iloa.

AMG – nämä kolme kirjainta tunnetaan maailmanlaajuisesti erinomaisesta suorituskyvystä, ainutlaatuisesta tehostaan ja erittäin dynaamisesta ajamisen ilosta. Affalterbachissa sijaitseva Hans Werner Aufrechtin ja Erhard Melcherin perustama yritys Mercedes-AMG juhli 50-vuotista taivaltaan vuonna 2017. Puolen vuosisadan mittaan Mercedes-AMG on niittänyt menestystä moottoriurheilussa ja kehittänyt ainutlaatuisia autoja ansaiten paikkansa menestyneenä ja suorituskykyisenä automerkkinä.  

”One Man, One Engine.”

Affalterbachilainen yritys on luonut ”One Man, One Engine" -filosofian, jossa yksi asentaja huolehtii moottorin asennuksesta tehtaalla.

”One Man, One Engine.”

Affalterbachissa sijaitseva yritys tunnetaan ympäri maailman ylivoimaisesta moottoriosaamisesta. Mercedes-AMG tunnetaan kehityksen lisäksi ”One Man, One Engine" -filosofiastamme, jossa yksi asentaja huolehtii moottorin asennuksesta tehtaalla. Vuonna 2016 toimitimme lähes 100 000 autoa, saavutimme yli 40 prosentin kasvun ja toimme markkinoille yhtiön historian suurimman määrän uusia malleja. Näillä ennätysluvuilla AMG:n oli ilo aloittaa juhlavuosi.

Maailmanlaajuisella menestyskurssilla.

Maailmanlaajuisella menestyskurssilla.

”Olemme menestyskurssilla laajennettuamme strategista portfoliotamme, ja takanamme on poikkeuksellisen upea vuosi. 63-sarjan mallit ovat edelleen ydinsarjamme, joka inspiroi harrastajia ympäri maailman. Lisäksi täysin itse kehittämämme AMG GT -sarja on nyt esitelty laajana perheenä – osoittaen huippuosaamisemme urheiluautomerkkinä. Laaja valikoimamme on hyvä pohja kestävälle kasvulle.”

Kuvassa neljä tyypillistä AMG Performance -autoa vierekkäin kilparadalla.

”Juhlistaessamme AMG:n menestystarinaa olemme mukana luomassa autoilun tulevaisuutta aikana, joka lukeutuu autoilun historian jännittävimpiin kausiin.”

Tobias Moers, Mercedes‑AMG GmbH:n hallituksen puheenjohtaja.

Kuvassa Mercedes-AMG GT3:n pyörä ja keltaiset keraamiset suurtehojarrut.
Kuvassa Mercedes-AMG GT3:n näyttävä keula.

Voittamaton urheilusesonki 2016.

Voittamaton urheilusesonki 2016.

Mercedes-AMG GT3 juhli uskomatonta kauttaan 2016, jonka aikana saavutettiin yhteensä 18 kokonaisvoittoa ja 32 muuta palkintosijaa. GT3-kilpa-auto teki hienon debyytin jo kauden alussa. 24 tunnin kisassa Nürburgringillä toukokuun lopussa GT3-kilpa-auto saavutti suurimman menestyksensä: kokonaisvoitto, paalupaikka, nopein kierrosaika ja sijoitukset toisena, kolmantena, neljäntenä ja kuudentena jäivät moottoriurheilun historiankirjoihin.

Performance-merkin merkkipaalut.

Kuvassa yksi Mercedes-AMG Performance -autoista, joka voittaa Circuit de Spa-Francorchamps -kilpailun.

Performance-merkin merkkipaalut.

Hans Werner Aufrechtin ja Erhard Melcherin 50 vuotta sitten perustama yritys täyttää suorituskyvystä innostuvien ihmisten unelman. Ensimmäinen verstas perustettiin vuonna 1967 vanhaan myllyyn, ja sen nimi oli ”Insinööritoimisto – kilpamoottorien rakennus ja kehitys”. Vuonna 1971 AMG 300 SEL 6.8 AMG (”Aufrecht und Melcher, Großaspach”) voitti Circuit de Spa-Francorchamps -kisan 24 tunnin ajon omassa luokassaan ja oli toinen kokonaisluokassa.

Kuvassa AMG 300 SL, joka ohittaa toista AMG Performance -autoa ja ajaa voittoon.
Kuvassa kaksi Mercedes-AMG Performance -autoa täydessä vauhdissa kilparadalla.
Kuvassa on kaksi tyypillistä AMG Performance -autoa täydessä vauhdissa.

Yhteistyö Mercedes-Benzin kanssa alkoi vuonna 1990. Vuonna 1993 tuotiin markkinoille ensimmäinen Daimler-Benzin kanssa yhteistyössä kehitetty auto: C 36 AMG. Vuonna 2005 Mercedes-AMG:sta tuli Daimler AG:n sataprosenttinen tytäryhtiö, ja vuonna 2009 Mercedes-AMG esitteli Mercedes-Benz SLS AMG:n, jonka se oli kehittänyt kokonaan itse. AMG starttasi kilpa-autoiluun vuoden 2011 SLS AMG GT3 -mallilla. Sitä seurasivat vuonna 2014 Mercedes-AMG GT ja vuonna 2015 esitellyt 43-sarjan mallit.