Suorituskyky.

Kaikki mikä tekee SL Roadsterista legendan – ja enemmän.

Suorituskyky


Kolminkertainen vaikutus.

Koe uuden Mercedes-AMG SL Roadsterin kolme malliversiota nyt. Nauti!

Suorituskyky


Kolminkertainen vaikutus.

Koe uuden Mercedes-AMG SL Roadsterin kolme malliversiota nyt. Nauti!

Kuvassa Mercedes-AMG SL Roadster -mallit
  • Mercedes-AMG SL 43

    Nimellisteho

    280 kW

    381 hv

    Kiihtyvyys 0–100 km/h

    4,9 s

    Nimellisvääntö

    480 Nm<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

  • Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+

    Nimellisteho

    350 kW

    476 hv

    Kiihtyvyys 0–100 km/h

    3,9 s

    Nimellisvääntö

    700 Nm<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

  • Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+

    Nimellisteho

    430 kW

    585 hv

    Kiihtyvyys 0–100 km/h

    3,6 s

    Nimellisvääntö

    800 Nm<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

Moottorivalikoima


Tunnetta perinteiden velvoittamana, suorituskykyä ihan vaan periaatteen vuoksi.

Tutustu Mercedes-AMG SL Roadsterin suorituskykyyn, joka tasoittaa tietä autoilun legendan tarinan jännittävälle jatkolle. SL:n uusin versio kehitettiin ensi kertaa täysin Mercedes-AMG:n omin voimin. Tuloksena on ylellinen suorituskyky, Luxury Performance, joka on syntynyt intohimosta. Silkkaa nautintoa.

Moottorivalikoima


Tunnetta perinteiden velvoittamana, suorituskykyä ihan vaan periaatteen vuoksi.

Tutustu Mercedes-AMG SL Roadsterin suorituskykyyn, joka tasoittaa tietä autoilun legendan tarinan jännittävälle jatkolle. SL:n uusin versio kehitettiin ensi kertaa täysin Mercedes-AMG:n omin voimin. Tuloksena on ylellinen suorituskyky, Luxury Performance, joka on syntynyt intohimosta. Silkkaa nautintoa.

Mercedes-AMG SL Roadster
Katso uudelleen

Nelilitrainen Mercedes-AMG biturbo V8 -moottori

Nelilitrainen Mercedes-AMG biturbo V8 -moottori

Edelleen kehitetty 4-litrainen V8-moottori Mercedes-AMG:ltä vakuuttaa sekä tehon määrän suhteen että myös sen suhteen, miten räjähtävästi teho on käytettävissä ja silti niin hienosäätöisesti annosteltuna. Käytössä on ollut lukuisia huipputeknisiä komponentteja ja materiaaleja suoraan moottoriurheilun maailmasta. Twinscroll-turboahtimet on sijoitettu sylinterinkansien väliin ("kuuma sisä-V") paremman reagoinnin ja alhaisempien päästöjen varmistamiseksi. Sylinterilepuutus pienentää polttoaineen kulutusta silloin, kun tehontarve on vähäinen.

Kaksilitrainen nelisylinterinen Mercedes-AMG-turbomoottori

Kaksilitrainen nelisylinterinen Mercedes-AMG-turbomoottori

Maailman tehokkain kaksilitrainen, nelisylinterinen ja sarjavalmisteinen AMG-turbomoottori on todellinen tekniikan huippupaketti. Kulloinkin vaaditusta tehosta riippuen yhdistetty polttoainejärjestelmä toimii joko suoraruiskutuksella tai imukanavaruiskutuksella. Yksivaiheinen 48 voltin pakokaasuahdin ja hihnakäyttöisen käynnistingeneraattorin tuoma lisätehostus vaikuttavat osaltaan voimayksikön kipakkaan reagointiin.

Voimansiirtolinja - V8-mallit


Suorituskykyä, joka on suorastaan tehty mitattavaksi ‒ maksimaalinen dynamiikka ja tarkkuus.

Uusi Mercedes-AMG SL Roadster välittää voimansa tienpintaan ensi kertaa myös nelivetoisena samalla kun muut huipputekniset varusteet kuten AMG Active Ride Control -alusta, jossa on aktiivinen kaarreajojärjestelmä, nelipyöräohjaus sekä keraamiset AMG-suurtehokomposiittijarrut terävöittävät auton urheilullista profiilia entisestään.

Voimansiirtolinja - V8-mallit


Suorituskykyä, joka on suorastaan tehty mitattavaksi ‒ maksimaalinen dynamiikka ja tarkkuus.

Uusi Mercedes-AMG SL Roadster välittää voimansa tienpintaan ensi kertaa myös nelivetoisena samalla kun muut huipputekniset varusteet kuten AMG Active Ride Control -alusta, jossa on aktiivinen kaarreajojärjestelmä, nelipyöräohjaus sekä keraamiset AMG-suurtehokomposiittijarrut terävöittävät auton urheilullista profiilia entisestään.

Drag horizontally
  • AMG Performance 4MATIC+ -nelivetojärjestelmä

    Täysin säätyvä AMG Performance 4MATIC+ -nelivetojärjestelmä

    Ensimmäistä kertaa SL välittää moottorin voiman tienpintaan modernin AMG Performance 4MATIC+ -nelivetojärjestelmän avulla. Neliveto on täysin säätyvä, mikä varmistaa väännön jakautumisen ihanteellisesti etu- ja taka-akselin välillä aina tarpeen mukaan.

  • AMG-suurtehojarrujärjestelmä, jossa on keraamiset jarrulevyt

    AMG-suurtehojarrujärjestelmä, jossa on keraamiset jarrulevyt

    Keraamiset AMG-suurtehokomposiittijarrut tarjoavat totutut ja luotettavat hidastuvuusarvot ja maksimaalisen toimintavarmuuden myös ääritilanteissa, esimerkiksi ajoradalla ajettaessa. Jarrutusmatkat ovat lyhyet, reagointi on nopeaa ja lisäksi jarrut ovat erittäin kestävät ja vakaat.

  • AMG Active Ride Control -alusta

    AMG Active Ride Control -alusta

    Innovatiivinen AMG Active Ride Control -alusta, jossa on älykkäästi toimivaan hydrauliikkaan perustuva aktiivinen kaarreajojärjestelmä, parantaa ajettavuutta kaarteissa ja kuormituksenmuutostilanteissa tyypillisellä AMG-dynaamisuudella, tarkkuudella ja kuljettajalle palautetta antaen. Samalla ajomukavuus suorilla tieosuuksilla ja monttuisilla teillä ajettaessa paranee.

  • Nelipyöräohjaus

    Nelipyöräohjaus

    Enimmillään 2,5°:n ohjauskulman sisältävä nelipyöräohjaus parantaa ajettavuutta ja ajonautintoa, etenkin mutkateillä. Nopeuteen 100 km/h saakka takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät, jolloin akseliväli lyhenee virtuaalisesti. Nopeudesta 100 km/h alkaen takapyörät kääntyvät jälleen samaan suuntaan kuin etupyörät, mikä puolestaan tukee ajoturvallisuutta.

  • AMG Speedshift MCT 9G -vaihteisto

    AMG Speedshift MCT 9G -vaihteisto

    Herkästä reagoinnista kiitos kuuluu myös AMG Speedshift MCT 9G -vaihteistolle. Sen tehokkuus ja mukavuus on optimoitu rentoon kruisailuun ja miellyttäviin vaihteenvaihtoihin. Ajotiloissa Sport ja Sport+ puolestaan vaihteet kytkeytyvät erittäin nopeasti ja ajaminen on urheilullista eikä ajonautinnosta tarvitse tinkiä.

Mercedes-AMG SL Roadsterin voimansiirto
  • Täysin säätyvä AMG Performance 4MATIC+ -nelivetojärjestelmä

  • AMG-suurtehojarrujärjestelmä, jossa on keraamiset jarrulevyt

  • AMG Active Ride Control -alusta

  • Nelipyöräohjaus

  • AMG Speedshift MCT 9G -vaihteisto

Sisätilan suorituskyky


Kuin kotona, muulloinkin kuin ääritilanteissa.

Uuden Mercedes-AMG SL Roadsterin sisätila muuntaa ensimmäisen 300 SL Roadsterin perinteen nykypäivään ja luo täydellisen harmonian urheilullisten ja ylellisten ominaisuuksien välille. Ohjaamon design on keskittynyt kuljettajan ympärille, aina keskikonsolin säädettävää keskusnäyttöä myöten.

Sisätilan suorituskyky


Kuin kotona, muulloinkin kuin ääritilanteissa.

Uuden Mercedes-AMG SL Roadsterin sisätila muuntaa ensimmäisen 300 SL Roadsterin perinteen nykypäivään ja luo täydellisen harmonian urheilullisten ja ylellisten ominaisuuksien välille. Ohjaamon design on keskittynyt kuljettajan ympärille, aina keskikonsolin säädettävää keskusnäyttöä myöten.

    AMG-ohjauspyörän näppäimet

    AMG-ohjauspyörän näppäimet Mercedes-AMG SL Roadsterissa

    AMG-ohjauspyörän näppäimillä tiettyjä dynaamisia ajotoimintoja voi ohjata nopeasti ja varmoin ottein. Ajokokemuksesta tulee näin erittäin keskittynyt – ja ohjaamossa voi syntyä autenttinen kilpa-autoilutunnelma. Näppäimien taakse voi ohjelmoida vapaasti erilaisia AMG-toimintoja – esimerkkinä AMG Dynamic Select -ajo-ohjelmien valinta ja sillä hetkellä valittuna olevien ohjelmien näyttö.

    AMG Performance -istuimet

    AMG Performance -istuimet Mercedes-AMG SL Roadsterissa

    AMG Performance -istuimissa istutaan erityisen urheilullisessa asennossa, joten perusta maksimaalisen ylivertaiseen ajokokemukseen on valettu. Voimakkaasti muotoilluissa istuimissa, joihin on integroitu pääntuet, yhdistyy ihanteellinen sivuttaistuki ja dynaaminen design.

    AMG Track Pace*

    Kuvassa näytöllä AMG Track Pace

    AMG Track Pacen* myötä Mercedes-AMG-autosta tulee virtuaalinen kisainsinööri. Kierros-, sektori- ja kiihtyvyysaikojen sekä reaaliaikaisten telemetriatietojen avulla voit analysoida ja kehittää ajotaitojasi ihanteellisesti suljetuilla kilparadoilla.

    * Kansainvälisten tavarantoimitusvaikeuksien takia kommunikaatiomoduulin (LTE) saatavuus saattaa olla tietyissä automalleissa tilapäisesti rajoittunut. Tilanne vaikuttaa etenkin Mercedes me connect -palveluihin, mukaan lukien hätäpuhelujärjestelmä (eCall). Säännöllisesti päivitettävät tiedot aiheesta saat Mercedes-Benz-jälleenmyyjältä.

    AMG-lisävarusteet


    Tunnetta ja huippusuorituskykyä pienintä yksityiskohtaa myöten.

    AMG-lisävarusteet


    Tunnetta ja huippusuorituskykyä pienintä yksityiskohtaa myöten.

      Energizing Air Control

      Mercedes-AMG SL Roadsterin sisätila

      Hengitä vapautuneesti: Energizing Air Control valvoo puolestasi ilmanlaatua ilmanlaatu- ja hienopölytunnistimien avulla. Kaksivaiheinen suodatinkonsepti vähentää hienohiukkasia ja myös muita hengitettäviä epäpuhtauksia esimerkillisesti. Mittausarvoista riippuen Mercedes-auto kytkee automaattisesti raitisilman tulon ja sisäkierron välillä.

      MANUFAKTUR-somiste-elementit mustakromiset

      MANUFAKTUR-somiste-elementit mustakromiset Mercedes-AMG SL Roadsterin sisätilassa

      Somiste-elementit antavat sisätilalle yksilöllisen ilmeen. Ne sulautuvat harmonisesti muuhun sisätilaan ja luovat samalla jännittävän kontrastin. Samalla somiste-elementit ovat kestävä todiste tämän rakkaudella työstetyn premium-auton laadusta.