Suorituskyky
Kolminkertainen vaikutus.
Suorituskyky
Kolminkertainen vaikutus.
Suorituskyky.
Kaikki mikä tekee SL Roadsterista legendan – ja enemmän.
Kolminkertainen vaikutus.
Kolminkertainen vaikutus.
Nelilitrainen Mercedes-AMG biturbo V8 -moottori
Edelleen kehitetty 4-litrainen V8-moottori Mercedes-AMG:ltä vakuuttaa sekä tehon määrän suhteen että myös sen suhteen, miten räjähtävästi teho on käytettävissä ja silti niin hienosäätöisesti annosteltuna. Käytössä on ollut lukuisia huipputeknisiä komponentteja ja materiaaleja suoraan moottoriurheilun maailmasta. Twinscroll-turboahtimet on sijoitettu sylinterinkansien väliin ("kuuma sisä-V") paremman reagoinnin ja alhaisempien päästöjen varmistamiseksi. Sylinterilepuutus pienentää polttoaineen kulutusta silloin, kun tehontarve on vähäinen.
Kaksilitrainen nelisylinterinen Mercedes-AMG-turbomoottori
Maailman tehokkain kaksilitrainen, nelisylinterinen ja sarjavalmisteinen AMG-turbomoottori on todellinen tekniikan huippupaketti. Kulloinkin vaaditusta tehosta riippuen yhdistetty polttoainejärjestelmä toimii joko suoraruiskutuksella tai imukanavaruiskutuksella. Yksivaiheinen 48 voltin pakokaasuahdin ja hihnakäyttöisen käynnistingeneraattorin tuoma lisätehostus vaikuttavat osaltaan voimayksikön kipakkaan reagointiin.
Ensimmäistä kertaa SL välittää moottorin voiman tienpintaan modernin AMG Performance 4MATIC+ -nelivetojärjestelmän avulla. Neliveto on täysin säätyvä, mikä varmistaa väännön jakautumisen ihanteellisesti etu- ja taka-akselin välillä aina tarpeen mukaan.
Keraamiset AMG-suurtehokomposiittijarrut tarjoavat totutut ja luotettavat hidastuvuusarvot ja maksimaalisen toimintavarmuuden myös ääritilanteissa, esimerkiksi ajoradalla ajettaessa. Jarrutusmatkat ovat lyhyet, reagointi on nopeaa ja lisäksi jarrut ovat erittäin kestävät ja vakaat.
Innovatiivinen AMG Active Ride Control -alusta, jossa on älykkäästi toimivaan hydrauliikkaan perustuva aktiivinen kaarreajojärjestelmä, parantaa ajettavuutta kaarteissa ja kuormituksenmuutostilanteissa tyypillisellä AMG-dynaamisuudella, tarkkuudella ja kuljettajalle palautetta antaen. Samalla ajomukavuus suorilla tieosuuksilla ja monttuisilla teillä ajettaessa paranee.
Enimmillään 2,5°:n ohjauskulman sisältävä nelipyöräohjaus parantaa ajettavuutta ja ajonautintoa, etenkin mutkateillä. Nopeuteen 100 km/h saakka takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät, jolloin akseliväli lyhenee virtuaalisesti. Nopeudesta 100 km/h alkaen takapyörät kääntyvät jälleen samaan suuntaan kuin etupyörät, mikä puolestaan tukee ajoturvallisuutta.
Herkästä reagoinnista kiitos kuuluu myös AMG Speedshift MCT 9G -vaihteistolle. Sen tehokkuus ja mukavuus on optimoitu rentoon kruisailuun ja miellyttäviin vaihteenvaihtoihin. Ajotiloissa Sport ja Sport+ puolestaan vaihteet kytkeytyvät erittäin nopeasti ja ajaminen on urheilullista eikä ajonautinnosta tarvitse tinkiä.
Täysin säätyvä AMG Performance 4MATIC+ -nelivetojärjestelmä
AMG-suurtehojarrujärjestelmä, jossa on keraamiset jarrulevyt
AMG Active Ride Control -alusta
Nelipyöräohjaus
AMG Speedshift MCT 9G -vaihteisto