Design mullistaa katukuvan.

Design mullistaa katukuvan.

Tie sulaa. Vai onko se sittenkin vain suihkulähteen muodostama kimmeltävä vesikalvo? Mercedes-AMG G 63 -mallille sillä ei ole väliä. Se vakuuttaa joka tapauksessa ulkopuolen voimakkaan muotoilunsa avulla. Se tekee selväksi heti alusta lähtien: minä tiedän, mihin tieni vie. AMG:lle ominainen jäähdyttimen säleikkö, lisävarusteiset 22-tuumaiset vanteet sekä näyttävä AMG Performance -pakoputkisto, jossa on kaksi kromattua kaksoispakoputken päätä molemmilla sivuilla, antavat tälle kulttiautolle omintakeisen ilmeen. Mercedes-AMG G 63 ei tee eroa eri ajoalustojen välille. Mutavelli kelpaa sille yhtä lailla kuin asfaltti. Sen suorituskyky on esimerkillinen. Se on ollut maastossa jo pitkään voittamaton. Tämä maastojätti vakuuttaa kuitenkin myös kaupunkiajossa erinomaisella ajettavuudellaan. Tämä auto on kuningas myös viidakon ulkopuolella: kaupunkiviidakon kuningas.

Teknologia on sen voiman keskiössä.

Kuvassa on uuden Mercedes-AMG G 63 -mallin keula.
Kuvassa ovat uuden Mercedes-AMG G 63 -mallin tekniset tiedot.

Teknologia on sen voiman keskiössä.

Edistyksellinen teknologia kohtaa alkukantaiset äänet: uusi Mercedes-AMG G 63, jossa on nelilitrainen AMG V8 -biturbomoottori, kehittää 430 kilowatin (585 hv)[1] tehon ja 850 newtonmetrin maksimiväännön[1]. Näillä eväillä jokaisesta ajomatkasta tulee intensiivinen kokemus.

Kytkettävä AMG Performance -pakoputkisto saa ilman väreilemään. Kuljettaja voi valita pakoputkiston äänimaailman itse: pitkän matkan ajoon soveltuvista hienostuneista äänistä aina tunteisiin voimakkaasti vetoaviin ääniin. AMG RIDE CONTROL -alusta puolestaan tarjoaa mahdollisuuden valita alustan asetukset yhdellä napin painalluksella. Uuden Mercedes-AMG G 63:n ajo-ominaisuudet voidaan näin ollen sovittaa joko ajoalustan tai vaikkapa yksittäisen kuljettajan ajotavan mukaan.

[1] Tehoa ja vääntöä koskevat tiedot asetuksen 715/2007/EY ja sen voimassa olevan lisäyksen mukaan.