Lataus ja toimintamatka.

Saavuttaa kaikki määränpäät.

EQV 300: virrankulutus kWh/100 km (yhdistettynä): 28,4-28,2; CO2-päästöt g/km (yhdistettynä): 0.<p>EQV 300:n virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä 28,4-28,2 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km.</p> <p>Virrankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella. Virrankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista.&nbsp;</p> <p>Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja&nbsp; liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p>

Latausmahdollisuudet


Helppoa latausta – missä tahansa.

EQV vakuuttaa myös latausmahdollisuuksien osalta joustavuudellaan: kotona Mercedes-Benz Wallboxin tai pistorasian kautta ja tien päällä julkisilla latauspisteillä.

Latausmahdollisuudet


Helppoa latausta – missä tahansa.

EQV vakuuttaa myös latausmahdollisuuksien osalta joustavuudellaan: kotona Mercedes-Benz Wallboxin tai pistorasian kautta ja tien päällä julkisilla latauspisteillä.

Lataus kotona Mercedes-Benz Wallboxilla.

Kuvassa on Mercedes-Benz EQV:n lataus Mercedes-Benz Wallbox Home -latauspisteellä.

Lataus kotona Mercedes-Benz Wallboxilla.

Mercedes-Benz Wallboxilla lataat EQV:si kätevästi kotona. Jopa 11 kW:n lataustehon ansiosta akun lataaminen on paljon nopeampaa kuin tavallisella kotitalouspistorasialla.

Latausaika (AC) on alle 10 tuntia 0:sta 100 %:iin 11 kW:n Wallboxilla

Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi akun lämpötilasta, virransaannista ja varaustilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä. 

Jatkuvasti kasvava määrä julkisia latauspisteitä matkan varrella.

Kuvassa on latauspisteellä ladattavana oleva Mercedes-Benz EQV sivulta nähtynä.

Jatkuvasti kasvava määrä julkisia latauspisteitä matkan varrella.

EQV 300:n<p>EQV 300:n virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä 28,4-28,2 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km.</p> <p>Virrankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella. Virrankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista.&nbsp;</p> <p>Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja&nbsp; liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p>  saa ladattua sen korkean, jopa 110 kW:n lataustehon ansiosta erityisen nopeasti pikalatauspisteillä, kuten IONITYllä. Lataaminen onnistuu myös latauspisteissä kaupungilla, ostoskeskuksissa, hotellien yhteydessä tai pysähdyspaikoissa.

  • Latausaika (DC) on noin 45 minuuttia 10:stä 80 %:iin pikalatauspisteellä 110 kW:n teholla
  • Noin 80 minuutin latausaika 10:stä 80 %:iin DC-pikalatauspisteellä 50 kW:n teholla

Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi akun lämpötilasta, virransaannista ja varaustilasta, käytetystä latauspisteestä, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä. 

Energian talteenotto ja ajo-ohjelmat


Koe liikkuvuus uudella tavalla.

Uraauurtavan MBUX-multimediajärjestelmän, erilaisten ajo-ohjelmien ja energian talteenottovaihtoehtojen ansiosta EQV:n ajaminen ja käyttö käy leikiten. Energian talteenotto-ohjelmassa ”D Auto” automaattisesti päällekytketty ECO-avustin tukee akun kapasiteetin parhaassa mahdollisessa hyödyntämisessä. Se mukauttaa talteenotto-ohjelman itsenäisesti ajotilanteeseen.

Energian talteenotto ja ajo-ohjelmat


Koe liikkuvuus uudella tavalla.

Uraauurtavan MBUX-multimediajärjestelmän, erilaisten ajo-ohjelmien ja energian talteenottovaihtoehtojen ansiosta EQV:n ajaminen ja käyttö käy leikiten. Energian talteenotto-ohjelmassa ”D Auto” automaattisesti päällekytketty ECO-avustin tukee akun kapasiteetin parhaassa mahdollisessa hyödyntämisessä. Se mukauttaa talteenotto-ohjelman itsenäisesti ajotilanteeseen.

Tärkeimmät ominaisuudet:

  • Neljä ajo-ohjelmaa ”E+”, ”E”, ”C” ja ”S” valittavissa keskikonsolin ajo-ohjelmakatkaisimesta, näyttö mittariston näytössä
  • Viisi energian talteenoton tasoa ”D––”, ”D–”, ”D”, ”D+” ja ”D Auto” säädettävissä ohjauspyörän vaihdevivuilla, näyttö mittariston näytössä
  • Energian talteenotto-ohjelma ”D Auto”, jossa automaattisesti päällekytketty ECO-avustin tukee akun kapasiteetin parhaassa mahdollisessa hyödyntämisessä. Energian talteenotto-ohjelma mukautetaan automaattisesti karttatietojen, liikennemerkkien tunnistuksen sekä tutka- ja kameratietojen avulla

EQV 300: virrankulutus kWh/100 km (yhdistettynä): 28,4-28,2; CO2-päästöt g/km (yhdistettynä): 0.<p>EQV 300:n virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä 28,4-28,2 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km.</p> <p>Virrankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella. Virrankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista.&nbsp;</p> <p>Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja&nbsp; liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p>

Etä- ja navigointipalvelut


Mercedes me: remote- ja navigointipalvelut.

Ota kaikki irti latausinfrastruktuurista.

Remote- ja navigointipalveluissa<p>Palvelujen käyttäminen edellyttää Mercedes me -portaaliin rekisteröitymistä sekä Mercedes me connect -palvelujen käyttöehtojen hyväksymistä. Lisäksi kyseisen auton on oltava yhdistetty käyttäjätiliin. Asiakas voi aktivoida palvelut ensimmäistä kertaa vuoden kuluessa auton ensirekisteröinnistä tai käyttöönotosta, kumpi tahansa täyttyy ensin. Palvelut ovat vuoden ajan maksuttomia ensimmäisestä aktivoinnista lukien. Alkuperäistä käyttöaikaa voi jatkaa Mercedes me Portal -portaalissa.<br></p> olemme niputtaneet monia hyödyllisiä palveluita yhteen pakettiin. Esimerkiksi navigointi on mukautettu EQV:hen. Tämä tarkoittaa mahdollisimman luotettavaa odotettavissa olevaa toimintasädettä ja tarvittavien latauspysähdysten ennakoivaa suunnittelua. Monia tietoja, kuten akun varaustilan tai jäljellä olevan toimintasäteen, voi hakea näyttöön kätevästi tien päällä. Niin sinulla on aina tarvitsemasi tiedot ja voit lähteä pitkillekin matkoille paljon rennommin.

Etä- ja navigointipalvelut


Mercedes me: remote- ja navigointipalvelut.

Ota kaikki irti latausinfrastruktuurista.

Remote- ja navigointipalveluissa<p>Palvelujen käyttäminen edellyttää Mercedes me -portaaliin rekisteröitymistä sekä Mercedes me connect -palvelujen käyttöehtojen hyväksymistä. Lisäksi kyseisen auton on oltava yhdistetty käyttäjätiliin. Asiakas voi aktivoida palvelut ensimmäistä kertaa vuoden kuluessa auton ensirekisteröinnistä tai käyttöönotosta, kumpi tahansa täyttyy ensin. Palvelut ovat vuoden ajan maksuttomia ensimmäisestä aktivoinnista lukien. Alkuperäistä käyttöaikaa voi jatkaa Mercedes me Portal -portaalissa.<br></p> olemme niputtaneet monia hyödyllisiä palveluita yhteen pakettiin. Esimerkiksi navigointi on mukautettu EQV:hen. Tämä tarkoittaa mahdollisimman luotettavaa odotettavissa olevaa toimintasädettä ja tarvittavien latauspysähdysten ennakoivaa suunnittelua. Monia tietoja, kuten akun varaustilan tai jäljellä olevan toimintasäteen, voi hakea näyttöön kätevästi tien päällä. Niin sinulla on aina tarvitsemasi tiedot ja voit lähteä pitkillekin matkoille paljon rennommin.

Electric Intelligencen suunnittelema reitti.

Kuvassa on EQ-optimoitu navigointi ja Mercedes-Benz EQV.

Electric Intelligencen suunnittelema reitti.

Uusi EQV takaa sinulle parhaan mahdollisen lähtökohdan suunnitella ajoreittisi ennalta. Lukuisat tiedot, kuten nopea ja mukava reitti, akun senhetkinen varaustila, säätiedot sekä latausinfrastruktuuri, verkotetaan keskenään. Tämän jälkeen sinulle ehdotetaan miellyttävää ja aikatehokasta reittiä, tarvittaessa latauspysähdykset mukaan luettuina. Electric Intelligence ottaa reittisuunnitelmaan mukaan perinteisten latauspisteiden lisäksi pikalatauspisteitä ensisijaisina vaihtoehtoina.

Latauspisteiden näyttö.

Kuvassa on latauspisteiden näyttö Mercedes me -sovelluksessa.

Latauspisteiden näyttö.

Mercedes me -sovelluksen tai auton medianäytön avulla voit hakea esiin mitä yleisiä latauspisteitä läheisyydessäsi on sekä saada jo ennen latauspysähdystä tärkeitä tietoja latauspisteiden saatavuudesta, lataustehosta, kustannuksista tai pistoketyypistä.

Latausasetukset ja esi-ilmastointi.

Kuvassa näkyvät Mercedes-Benz EQV:n latausasetukset Mercedes me -sovelluksessa.

Latausasetukset ja esi-ilmastointi.

Nauti sopivasta lämpötilasta jo autoon astuessasi. Sinun täytyy vain säätää lämpötila – Mercedes me -sovelluksen tai auton medianäytön avulla. Vaikka auton sisätila lämmitetään tai viilennetään latauksen aikana, ei akku menetä tehoaan ennen käynnistystä. Lisäksi varaustilan voi tarkastaa koska tahansa Mercedes me -sovelluksella.

Toimintamatkan näyttö.

Kuvassa on toimintasäteen näyttö Mercedes-Benz EQV:n medianäytössä.

Toimintamatkan näyttö.

Arvioitu jäljellä oleva toimintamatka lasketaan senhetkisen kulutuksen ja muiden tekijöiden perusteella ja näytetään kartalla.

Rekisteröidy kerran. Lataa kaikkialla. Mercedes me Charge.

Kuvassa on Mercedes me Charge -kortti IONITY-pikalatauspisteen edessä.

Rekisteröidy kerran. Lataa kaikkialla. Mercedes me Charge.

Mercedes me Charge tarjoaa Euroopan laajuisesti käyttöön useita julkisia latauspisteitä, jotka sijaitsevat esim. kaupungeissa, ostoskeskuksissa, hotelleissa tai huoltoasemilla. Älypuhelimen sovellus näyttää tarkan sijainnin, senhetkisen saatavuuden ja hinnan valitulla latausasemalla. Myös ajoneuvon navigointijärjestelmä saa tiedot ja voi mukauttaa reittiopastusta tarvittaessa. Latauspisteessä todennus tapahtuu autossa, älypuhelinsovelluksella tai RFID-kortilla. Mercedes me Charge hoitaa loput täysin automaattisesti. Yksi rekisteröinti, yksi laskutus maa-aluetta kohden.

EQV 300: virrankulutus kWh/100 km (yhdistettynä): 28,4-28,2; CO2-päästöt g/km (yhdistettynä): 0.<p>EQV 300:n virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä 28,4-28,2 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km.</p> <p>Virrankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella. Virrankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista.&nbsp;</p> <p>Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja&nbsp; liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p>

Akku ja akkusertifikaatti


Tehokas ja turvallinen. Akku Mercedes-laatua.

Akku ja akkusertifikaatti


Tehokas ja turvallinen. Akku Mercedes-laatua.

Korkeajänniteakku on uuden Mercedes-Benz EQV:n sydän. Mercedes-Benzin korkeiden turvallisuusvaatimusten täyttämiseksi akku on asennettu suojatusti auton lattiaan. Tämä laskee samalla auton painopistettä ja tarjoaa näin dynaamisen ajotuntuman.

Huoletonta sähköistä ajoa.

Kuvassa on Mercedes-Benz EQV:n korkeajänniteakku.

Huoletonta sähköistä ajoa.

Jotta voit nauttia uuden Mercedes-Benz EQV:n täysin sähköisestä ajokokemuksesta huolettomasti, käytössä on niin sanottu akkusertifikaatti. Akkusertifikaatti suojaa asiakkaita jopa 8 vuotta tai 160 000 km kilometrilukemaan asti taloudellisilta tappioilta siltä varalta, että korkeajänniteakun jäljellä oleva kapasiteetti alittaa 180 Ah:n raja-arvon EQV 300:n tapauksessa.

EQV 300: virrankulutus kWh/100 km (yhdistettynä): 28,4-28,2; CO2-päästöt g/km (yhdistettynä): 0.<p>EQV 300:n virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä 28,4-28,2 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km.</p> <p>Virrankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella. Virrankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista.&nbsp;</p> <p>Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja&nbsp; liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p>

EQ&A


Tärkeimmät kysymykset sähköautoilusta.

EQ&A


Tärkeimmät kysymykset sähköautoilusta.

    • Toimintamatka

      Mikä on EQV:n toimintamatka arkikäytössä?

      Todellinen toimintamatka riippuu auton varustuksesta, auton kuormasta, yksilöllisestä ajotavasta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta sekä ilmastointilaitteen, lämmityksen ja muiden sähköenergiaa kuluttavien laitteiden käytöstä. Siksi toimintamatkaa arkikäytössä ei voi määritellä yleispätevästi. Erilaiset energian talteenottoasetukset sekä ajo-ohjelmat auttavat akun varauksen mahdollisimman tehokkaassa hyödyntämisessä ja suuren toimintamatkan saavuttamisessa.

    • AC- ja DC-latausteknologia

      Mitä eroa on AC- ja DC-latausteknologialla?

      Sähköautojen akkuja voi ladata lähtökohtaisesti vain tasavirralla (DC). Kaikki kotitalouspistorasiat, Mercedes-Benz Wallbox ja useimmat julkiset latauspisteet antavat kuitenkin vaihtovirtaa (AC), samoin kuin ”voimavirtapistorasiat”. Jotta lataaminen on mahdollista, autoon on asennettu laturi – tasasuuntaaja. Se muuttaa vaihtovirran akun tarvitsemaksi tasavirraksi. Tässä yhteydessä EQV:n latausteho on enimmillään 11 kW riippuen latausinfrastruktuurin ja latausjohdon suorituskyvystä.
      Tasavirtaisilla (DC) latauspisteillä auton laturilla suoritettava muuntaminen ei ole tarpeen. Tämä mahdollistaa suuremmat lataustehot, jolloin EQV:tä voi ladata jopa 110 kW:n teholla.

    • Ympäristö

      Kuinka ympäristöystävällistä sähköautoilla ajo todellisuudessa on?

      Asia riippuu vahvasti ajo- ja latauskäyttäytymisestäsi. Erityisen merkitsevää on, millaista sähköä lataat: tosiasiallisesti CO2-neutraalisti tuotettua sähköä vai yhdistelmäenergiaa, jossa on seassa myös esimerkiksi hiilisähköä? Julkisiin latauspisteisiin toimitetaan lähtökohtaisesti aina ympäristöystävällisesti tuotettua sähköä, ja yksityisissä kotitalouksissakin ekosähkösopimus on usein vain parista klikkauksesta kiinni.

    • Latausmahdollisuudet

      Miten EQV ladataan?

      Latausmahdollisuuksia on erilaisia. Paras valinta kotilataukseen on Mercedes-Benz Wallbox, jolla voit ladata akun täyteen alle 10 tunnissa enimmillään 11 kW:n latausteholla. Lisäksi käytettävissäsi on jatkuvasti kasvava määrä julkisia latauspisteitä. DC-pikalatauspisteellä EQV:n akku latautuu enimmillään 110 kW:n latausteholla noin 45 minuutissa 10:stä 80 %:iin.

    • Latauspistoke

      Millaisella latauspistokkeella EQV:n voi ladata?

      Combined Charging System (CCS) -järjestelmän ansiosta EQV pystyy hyödyntämään latauspisteitä ja seinälatauspisteitä hyvin joustavasti: se latautuu vaihtovirtaisissa (AC) latauspisteissä enimmillään 11 kW:n teholla. Tasavirtaisissa (DC) pikalatauspisteissä toimintasädettä voi kasvattaa nopeasti jopa 110 kW:n teholla.

    • Akkusertifikaatti

      Onko akulla takuu?

      Akkusertifikaatti suojaa asiakasta enintään 8 vuoden ajan tai 160 000 ajokilometriin saakka taloudellisilta vahingoilta siltä varalta, että korkeajännite alittaa raja-arvon 180 Ah mallin EQV 300<p>EQV 300 henkilöautorekisteröinnillä (M1). Virrankulutus yhdistetyssä testijaksossa 28,4-28,2 kWh/100 km, CO₂-päästöt 0 g/km.<br> &nbsp;<br> Virrankulutus on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella. Virrankulutus riippuu mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista..</p> jäännöskapasiteetissa.

       

    • Energiatehokkuus

      Miten Mercedes-Benz EQV:lla ajetaan mahdollisimman tehokkaasti?

      Neljä eri ajo-ohjelmaa ja viisi energian talteenottovaihtoehtoa tukevat tehokasta ajotapaa. Näiden kahden toiminnon avulla saat optimoitua EQV:n energiankulutuksen ja sen myötä toimintamatkan.

    EQV 300: virrankulutus kWh/100 km (yhdistettynä): 28,4-28,2; CO2-päästöt g/km (yhdistettynä): 0.<p>EQV 300:n virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä 28,4-28,2 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km.</p> <p>Virrankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella. Virrankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista.&nbsp;</p> <p>Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja&nbsp; liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p>