Tekniikka.

Alusta alkaen uudelleen kehitetty EQS mullistaa käsitykset siitä, mitä on ylellisyys.

EQS 450+: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 19,2-15,6; CO2-päästöt g/km (WLTP yhdistetty): 0.

EQS 450 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,2-17,6; CO2-päästöt g/km (WLTP yhdistetty): 0.

EQS 580 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,3-17,7; CO2-päästöt g/km (WLTP yhdistetty): 0.

EQS 450+ jopa

755 km

toimintamatka (WLTP)<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

EQS 580 4MATIC jopa

385 kW (523 hv)

teho<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

141 cm leveä

MBUX Hyperscreen

EQS 450+: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 19,2-15,6; CO2-päästöt g/km (WLTP yhdistetty): 0.

EQS 450 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,2-17,6; CO2-päästöt g/km (WLTP yhdistetty): 0.

EQS 580 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,3-17,7; CO2-päästöt g/km (WLTP yhdistetty): 0.

Sähköinen voimalinja


EQS:n voimalinja. Uudenlaisen liikkuvuuden voima.

EQS:n kehittyneen voimalinjan ansiosta kokonaisteho on jopa 484 kW<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>, joka tarjoaa urheiluauton kiihtyvyyden ja pitkän toimintamatkan. Takavetoisissa malleissa on yksi voimalinja, ja 4MATIC-nelivetomalleissa voimalinja löytyy molemmilta akseleilta. Korkeajänniteakku on sijoitettu auton lattian alle etu- ja taka-akselin väliin. Uuden kennoteknologian ja älykkään energianhallinnan ansiosta EQS 450+ saavuttaa jopa 755 km:n toimintamatkan<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p> .

Sähköinen voimalinja


EQS:n voimalinja. Uudenlaisen liikkuvuuden voima.

EQS:n kehittyneen voimalinjan ansiosta kokonaisteho on jopa 484 kW<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>, joka tarjoaa urheiluauton kiihtyvyyden ja pitkän toimintamatkan. Takavetoisissa malleissa on yksi voimalinja, ja 4MATIC-nelivetomalleissa voimalinja löytyy molemmilta akseleilta. Korkeajänniteakku on sijoitettu auton lattian alle etu- ja taka-akselin väliin. Uuden kennoteknologian ja älykkään energianhallinnan ansiosta EQS 450+ saavuttaa jopa 755 km:n toimintamatkan<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p> .

Drag horizontally
  • Toimintamatkan mestari

    Dynaaminen, ja haluttaessa myös äärimmäisen taloudellinen: EQS soveltuu erinomaisesti päivittäiseen ajoon. EQS 450+:n toimintamatka on suurimmillaan lisävarusteilla jopa 755 km (WLTP), joten sillä taittuvat pitkätkin ajomatkat ilman latauspysähdyksiä. Ja kun lataus tulee ajankohtaiseksi, älykäs latauksenhallinta sallii jopa 200 kW:n DC-lataustehon.

  • Energiavarasto ja värinänvaimennin samassa paketissa

    EQS:ssä on edistyksellinen, modulaarinen litiumionikorkeajänniteakku. Aiempia Mercedes EQ -malleja suuremman energiatiheyden ansiosta korkeajänniteakun käytettävissä oleva energiasisältö on jopa 107,8 kWh akussa, joka painaa noin 700 kg. Tämä energia riittää kuljettamaan lisävarusteltua EQS:ää suotuisissa olosuhteissa jopa 738 kilometrin matkan (WLTP)[1]. Akku on lisäksi integroitu EQS:n älykkääseen lämmönhallintaan: kun älykäs Electric Intelligence -navigointi aktivoidaan, akkua esilämmitetään tai jäähdytetään tarpeen mukaan ajon aikana. Näin saavutetaan valmiiksi optimaalinen lämpötila, jotta lataus sujuu latauspisteellä mahdollisimman tehokkaasti.

  • Energian älykäs talteenotto

    EQS ottaa energiaa talteen monella eri tavalla. Korkeajänniteakkua ladataan muuntamalla mekaanista pyörimisenergiaa sähköenergiaksi moottorijarrutusten ja jarrutusten aikana. DAuto-valinta tehostaa lisäksi älykästä energian talteenottoa navigoinnin ja kameratietojen avulla. Tällä tavoin päästään hidastuvuuteen 5 m/s², josta 3 m/s² on energian talteenoton ansiota ja 2 m/s² pyöräjarrujen vaikutusta. Vaihtoehtoisesti kuljettaja voi valita itse kolme erilaista hidastuvuustehoa (D+, D, D-), sekä DAuto-tilan ohjauspyörän takana olevista vaihdevivuista.

  • Tehty pitkiin toimintamatkoihin ja maksimaaliseen suorituskykyyn

    EQS on ensimmäinen automalli, joka perustuu täysin uuteen EVA2-perusrakenteeseen. Tämä uusi perusrakenne mahdollistaa erilaisia korkeajänniteakun koon ja vetotapojen konfiguraatiota, jotka kaikki tarjoavat esimerkillistä sähköisen ajamisen nautintoa. Jatkuvaherätteinen synkronisähkömoottori, vaihteisto ja tehoelektroniikka muodostavat auton sähköisen voimalinjan (eATS). eATS on sijoitettu taka-akselille, ja täysin säätyvän 4MATIC-nelivedon yhteydessä etuakselilla on vielä toinen sähköinen voimalinja. Korkeajänniteakku on sijoitettu auton lattian alle etu- ja taka-akselin väliin törmäyksiltä mahdollisimman hyvin suojattuun paikkaan.

The image shows the battery technology of the EQS from Mercedes-EQ.
  • Toimintamatka

  • Akku

  • Energian talteenotto

  • EVA2-perusrakenne

Lataaminen


Lataaminen sujuu helposti.

EQS:n käytön helppous alkaa lataamisesta.

Mercedes me Charge -palvelulla pääset käyttämään miellyttävästi monen eri palveluntarjoajan julkisia latausasemia. Eikä palvelu rajoitu maan rajojen sisään. Voit käynnistää latauksen helposti auton MBUX-käyttöjärjestelmän kautta, Mercedes me Charge -latauskortilla, sovelluksella tai – nyt ensimmäistä kertaa EQS:ssä: voit tunnistautua Plug & Charge -toiminnolla tietyillä latausasemilla suoraan, kun kytket vain latausjohdon. Laskutus tapahtuu automaattisesti.*

Lataaminen


Lataaminen sujuu helposti.

EQS:n käytön helppous alkaa lataamisesta.

Mercedes me Charge -palvelulla pääset käyttämään miellyttävästi monen eri palveluntarjoajan julkisia latausasemia. Eikä palvelu rajoitu maan rajojen sisään. Voit käynnistää latauksen helposti auton MBUX-käyttöjärjestelmän kautta, Mercedes me Charge -latauskortilla, sovelluksella tai – nyt ensimmäistä kertaa EQS:ssä: voit tunnistautua Plug & Charge -toiminnolla tietyillä latausasemilla suoraan, kun kytket vain latausjohdon. Laskutus tapahtuu automaattisesti.*

Kuva symboloi EQS:n Mercedes me Charge -palvelua.

Mutkatonta myös hyvän omantunnon suhteen, sillä Mercedes me Chargen yhteydessä lataamisesta on tehty ympäristöystävällistä. Käytämme laadukkaita alkuperätodistuksia varmistaaksemme, että Mercedes me Charge -palvelulla ladatessasi sähköverkkoon syötetään vastaava määrä varmuudella uusiutuvista energialähteistä peräisin olevaa vihreää energiaa. Ladatut energiamäärät kompensoidaan siis varsinaisen lataustapahtuman jälkeen vihreällä energialla.

Mercedes me Charge tarjoaa myös pääsyn IONITY:n Euroopan laajuiseen pikalatausverkostoon. Mercedes me Connect -palvelun "IONITY Unlimited" yhteydessä latauskustannukset IONITY-latauspisteissä sisältyvät EQS:n asiakkaille palveluun yhden vuoden ajan aktivoinnista alkaen. Näin varmistetaan rento matkustaminen myös pitkillä ajomatkoilla ‒ latausajat ovat nopeita eikä latauskustannuksia muodostu. Ensimmäisen vuoden lopussa voit hankkia Mercedes me Storesta palvelun "IONITY: edullinen pikalataus" eli normaalia edullisempaa pikalatausta.

*Mercedes me Charge -palvelun käyttö edellyttää erillistä lataussopimusta valitun kolmannen osapuolen palveluntarjoajan kanssa, jonka kautta maksu- ja laskutusprosessit tapahtuvat. 
Mercedes me connect -palveluiden käyttö edellyttää Mercedes me -tunnuksen luomista ja Mercedes me connect -palveluiden käyttöehtojen hyväksymistä.

EQS päivittäisessä käytössä


Yksilöllinen vastaus tärkeimpiin kysymyksiin.

Tutustu vain muutamalla klikkauksella siihen, miten sähköinen voimalinja mahdollistaa yksilöllisen liikkumisesi - esimerkiksi simuloimalla toimintamatkoja ja latausaikoja.<p>Energiankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Latausteho ja -aika voivat poiketa ilmoitetuista ohjearvoista. Lataustehoon ja -aikaan vaikuttavat esimerkiksi käytetty latauspiste, auton käyttö, akuston lämpötila ja peräkkäisten latausten tiheys.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Latauspisteiden haku ja latausajat -sivuilla laskelmat ja reittisuunnitelma perustuvat kesäolosuhteisiin.</p>

EQS päivittäisessä käytössä


Yksilöllinen vastaus tärkeimpiin kysymyksiin.

Tutustu vain muutamalla klikkauksella siihen, miten sähköinen voimalinja mahdollistaa yksilöllisen liikkumisesi - esimerkiksi simuloimalla toimintamatkoja ja latausaikoja.<p>Energiankulutus ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, keli-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Latausteho ja -aika voivat poiketa ilmoitetuista ohjearvoista. Lataustehoon ja -aikaan vaikuttavat esimerkiksi käytetty latauspiste, auton käyttö, akuston lämpötila ja peräkkäisten latausten tiheys.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Latauspisteiden haku ja latausajat -sivuilla laskelmat ja reittisuunnitelma perustuvat kesäolosuhteisiin.</p>

Digitaalinen sisätila


Uusi MBUX Hyperscreen. Edistynein koskaan valmistamamme näyttö.

EQS:ssä sinua ympäröi edistyksellinen ylellisyys. Uusi MBUX Hyperscreen ulottuu nimittäin kojelaudan koko leveydelle. Elegantin lasikuoren alle kätkeytyy LCD-kuljettajanäyttö sekä modernilla OLED-teknologialla toteutetut keskusnäyttö ja matkustajan näyttö.

Digitaalinen sisätila


Uusi MBUX Hyperscreen. Edistynein koskaan valmistamamme näyttö.

EQS:ssä sinua ympäröi edistyksellinen ylellisyys. Uusi MBUX Hyperscreen ulottuu nimittäin kojelaudan koko leveydelle. Elegantin lasikuoren alle kätkeytyy LCD-kuljettajanäyttö sekä modernilla OLED-teknologialla toteutetut keskusnäyttö ja matkustajan näyttö.

Kuvassa näkyy Mercedes-EQ:n EQS:n ohjaamon tekniikkaa.
The video illustrates the cockpit technology of the EQS from Mercedes-EQ.
Katso uudelleen
Tuotteeseen on voinut tulla muutoksia sisältöjen tuottamisen jälkeen.

    MBUX-käyttöjärjestelmän lisätty todellisuus Head-Up-näyttöön

    Kuvassa näkyy Mercedes-EQ:n EQS:n MBUX-käyttöjärjestelmän lisätty todellisuus Head-Up-näyttöön.

    Todellinen ja digitaalinen maailma sulautuvat yhdeksi: lisävarusteena saatava lisätyn todellisuuden Head-Up-näyttö parantaa yhtä lailla turvallisuutta ja mukavuutta. Näkökenttään lisätään virtuaalisia vinkkejä.

    MBUX-sisätila-avustin

    Kuvassa näkyy Mercedes-EQ:n EQS:n MBUX-sisätila-avustin.

    Lisävarusteena saatava MBUX-sisätila-avustin seuraa etuistuimilla matkustavien toimintaa. Se tulkitsee heidän liikkeitään ja reagoi valppaasti. Esimerkiksi lukuvalo voidaan kytkeä päälle ja pois päältä koskettamatta sitä lainkaan. Myös panoraamakattoluukku avautuu ja sulkeutuu ilman, että mitään painiketta tarvitsee painaa.

    Käytön helppoutta ennakoinnilla: zero-layer -kotivalikko.

    Kuvassa näkyy Mercedes-EQ:n EQS:n zero layer -kotivalikko.

    EQS:ssä kotivalikon toimintalogiikka on suunniteltu täysin uusiksi: voit suorittaa 80 % useimmin käyttämistäsi toiminnoista suoraan, tarvitsematta vaihtaa sovelluksesta toiseen. Järjestelmä reagoi tilanteen mukaan, oppii tekemistäsi ratkaisuista ja tarjoaa ennakoivasti vaihtoehtoja.

    Mercedes me connect


    Digitaaliset palvelut ja päivitykset EQS-autoosi.

    Mercedes me connect


    Digitaaliset palvelut ja päivitykset EQS-autoosi.

    Uusilla on-demand-palveluilla voit räätälöidä EQS:n toiminnot tarpeidesi mukaan myös
    ostohetken jälkeen.

    Kuvassa näkyy Mercedes-Benz-auton sisätila, etumatkustajan ovi auki.

    Uusilla on-demand-palveluilla voit räätälöidä EQS:n toiminnot tarpeidesi mukaan myös
    ostohetken jälkeen.

    Digitaalisesti aktivoitavissa olevia toimintoja ovat esimerkiksi ääniprofiilin valinta tai teholtaan rajoitettujen ajo-ohjelmien valinta nuorille tai harvoin ajaville kuljettajille. Voit myös suojata autoon sinusta tallennetut tiedot, jos muut käyttävät EQS-autoasi.

    Mercedes me connect -palveluiden käyttö edellyttää Mercedes me -tunnuksen luomista ja Mercedes me connect -palveluiden käyttöehtojen hyväksymistä. Palvelut ja niiden saatavuus ja toiminnallisuus riippuvat mallista, valmistusvuodesta, valituista lisävarusteista ja maasta.

    Mitat


    Mitoiltaan täydellinen juuri sinulle: EQS.

    Mitat


    Mitoiltaan täydellinen juuri sinulle: EQS.

    Kuvassa EQS edestä päin
    Kuvassa EQS edestä päin kuvattuna
    Kuvassa EQS takaa päin kuvattuna
    EQS
    EQS ylhäältä päin