Turvallisuus.

Sähköautoilua Mercedes-Benzin turvallisuustasolla.

EQC 400 4Matic: virrankulutus kWh/100 km (WLTP EC total): 25,0-22,3 ; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

Kohokohdat


EQC:n ajoavustinjärjestelmät näyttävät tietä kohti autonomista ajamista.

Uusimman sukupolven ajoavustinjärjestelmät voivat varoittaa ja auttaa kuljettajaa, ja jopa reagoida automaattisesti tilanteen mukaan. Ne säilyttävät esimerkiksi etäisyyden, nopeuden tai ajokaistan. Ja vähentävät rasitustasi tuntuvasti.

Kohokohdat


EQC:n ajoavustinjärjestelmät näyttävät tietä kohti autonomista ajamista.

Uusimman sukupolven ajoavustinjärjestelmät voivat varoittaa ja auttaa kuljettajaa, ja jopa reagoida automaattisesti tilanteen mukaan. Ne säilyttävät esimerkiksi etäisyyden, nopeuden tai ajokaistan. Ja vähentävät rasitustasi tuntuvasti.

Aktiivinen nopeusrajoitusavustin

Halutessasi järjestelmä voi ottaa liikennemerkkiavustimen havaitseman nopeusrajoituksen automaattisesti asetetuksi tavoitenopeudeksi aktiiviselle Distronic-etäisyysavustimelle

ja mukauttaa ajonopeuden näin sen hetkiseen sallittuun huippunopeuteen.

Aktiivinen etäisyysavustin Distronic

Distronic tukee jatkuvasti kuljettajaa valvoen automaattisesti nopeutta sekä etäisyyttä edelläajavaan, ja varustelusta riippuen siihen kuuluu myös aktiivinen nopeusrajoitusavustin,

laajennettu automaattinen uudelleen liikkeelle lähtö ruuhkassa ja reitin kulun mukainen nopeuden sovittaminen, jossa on liikenneruuhkan pään tunnistus.

Pre-Safe® Plus

Peräänajon uhatessa nopeasti vilkkuvat takavaroitusvalot herättävät takana ajavan huomion. Palautuvat turvavyönkiristimet aktivoituvat ennakoiden.

Auton ollessa paikallaan se pidetään jarruilla paikallaan. Se vähentää sysäystä eteenpäin ja samalla matkustajiin vaikuttavia voimia laskien samalla myös lisäonnettomuuksien vaaraa.

Väistöohjausavustin

Väistöohjausavustin voi suorittaa hallitun väistöliikkeen, kun havaitaan törmäysvaara jalankulkijoiden kanssa.

Järjestelmä tukee kuljettajaa täsmälleen lasketulla lisäohjausmomentilla ja suoristaa lopuksi ohjauksen. Käytössä nopeusalueella 20 - 70 km/h.

Aktiivinen pysäköintiavustin ja Parktronic

Järjestelmä avustaa sinua rinnakkaisiin pysäköintiruutuihin pysäköinnissä joko ajamalla tai peruuttamalla haluttuun ruutuun ja kadun suuntaisiin pysäköintiruutuihin pysäköinnissä peruuttamalla vapaaseen tilaan.

Ja jos olet pysäköinyt aktiivisen pysäköintiavustimen avulla, se tukee sinua myös myös ruudusta poistumisessa.

EQC 400 4Matic: virrankulutus kWh/100 km (WLTP EC total): 25,0-22,3 ; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

Ajoavustimet


Uusimman sukupolven ajoavustinjärjestelmät.

EQC tukee sinua lähes jokaisessa ajotilanteessa ja vähentää näin rasitustasi varsinkin pitkillä ajomatkoilla.

Ajoavustimet


Uusimman sukupolven ajoavustinjärjestelmät.

EQC tukee sinua lähes jokaisessa ajotilanteessa ja vähentää näin rasitustasi varsinkin pitkillä ajomatkoilla.

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC edestä katsottuna.

EQC 400 4Matic: virrankulutus kWh/100 km (WLTP EC total): 25,0-22,3 ; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

Valot ja näkyvyys


Parempi näkyvyys ja kiehtovat näkymät.

Innovatiivinen LED-teknologia ja älykäs kaukovalo-ohjaus tekevät yöstä päivän ja uudesta EQC:sta entistäkin turvallisemman.

Valot ja näkyvyys


Parempi näkyvyys ja kiehtovat näkymät.

Innovatiivinen LED-teknologia ja älykäs kaukovalo-ohjaus tekevät yöstä päivän ja uudesta EQC:sta entistäkin turvallisemman.

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n Multibeam LED -valo.

MULTIBEAM LED -ajovalot

Kuvassa esitetään adaptiivisen kaukovaloavustimen Plus toimintatapa Mercedes-Benz EQC:ssä.

Adaptiivinen kaukovaloavustin Plus

EQC 400 4Matic: virrankulutus kWh/100 km (WLTP EC total): 25,0-22,3 ; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

Ytimessä turvallisuus


Suojelua ja turvallisuutta joka hetki.

Ennaltaehkäisevät toimet aloitetaan heti, kun vaara tunnistetaan. Onnettomuuden jälkeen EQC auttaa myös pelastushenkilökuntaa.

Ytimessä turvallisuus


Suojelua ja turvallisuutta joka hetki.

Ennaltaehkäisevät toimet aloitetaan heti, kun vaara tunnistetaan. Onnettomuuden jälkeen EQC auttaa myös pelastushenkilökuntaa.

Kuvassa esitellään aktiivisen jarrutusavustimen toimintatapa Mercedes-Benz EQC:ssä.

Aktiivinen jarrutusavustin

Kuvassa esitellään Pre-Safe® -järjestelmän toimintatapa Mercedes-Benz EQC:ssä.

Pre-Safe®-järjestelmä

EQC 400 4Matic: virrankulutus kWh/100 km (WLTP EC total): 25,0-22,3 ; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

Pysäköiminen


Ajaa sähköisesti, pysäköi automaattisesti.

Lisävarusteena saatavat pysäköintipaketit auttavat kuljettajaa pysäköintitilan etsimisessä ja pysäköinnissä tunnistimien ja kameroiden avulla.

Pysäköiminen


Ajaa sähköisesti, pysäköi automaattisesti.

Lisävarusteena saatavat pysäköintipaketit auttavat kuljettajaa pysäköintitilan etsimisessä ja pysäköinnissä tunnistimien ja kameroiden avulla.

Kuvassa on Mercedes-Benz EQC:n sisätilat.

EQC 400 4Matic: virrankulutus kWh/100 km (WLTP EC total): 25,0-22,3 ; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.[1]

Neliveto


Nauti sähköisestä liikkuvuudesta joka säällä.

4MATIC-neliveto siirtää tehokkaiden sähkömoottoreiden voiman pyöriin. Järjestelmä parantaa pitoa ja ajovakautta varsinkin vaikeissa tieolosuhteissa tuoden todellista lisäturvaa märillä, lumisilla ja jäisillä teillä. Samalla 4MATIC-neliveto muodostaa dynaamisen ajonautinnon teknologisen pohjan.

4MATIC-neliveto jakaa voiman portaattomasti etu- ja taka-akselille välillä 0 - 100 %. Sen avulla auton kumpaakin sähkömoottoria voi ohjata toisistaan riippumatta. Kun yhdellä akselilla menetetään pitoa, käytetään toisella akselilla suurempaa vääntömomenttia. Vaikutus vastaa perinteistä nelivetoista autoa, jossa on keskinen tasauspyörästön lukko.

Neliveto


Nauti sähköisestä liikkuvuudesta joka säällä.

4MATIC-neliveto siirtää tehokkaiden sähkömoottoreiden voiman pyöriin. Järjestelmä parantaa pitoa ja ajovakautta varsinkin vaikeissa tieolosuhteissa tuoden todellista lisäturvaa märillä, lumisilla ja jäisillä teillä. Samalla 4MATIC-neliveto muodostaa dynaamisen ajonautinnon teknologisen pohjan.

4MATIC-neliveto jakaa voiman portaattomasti etu- ja taka-akselille välillä 0 - 100 %. Sen avulla auton kumpaakin sähkömoottoria voi ohjata toisistaan riippumatta. Kun yhdellä akselilla menetetään pitoa, käytetään toisella akselilla suurempaa vääntömomenttia. Vaikutus vastaa perinteistä nelivetoista autoa, jossa on keskinen tasauspyörästön lukko.

Kuva esittelee Mercedes-Benz EQC:n jokapyörävedon 4Matic.

Osa sivulla mainituista varusteista on lisävarusteita, joiden saatavuus ja hinta riippuvat malliversiosta ja muista valituista varusteista. Yksityiskohtaiset tiedot löytyvät kunkin mallin hinnastoista.

EQC 400 4Matic: virrankulutus kWh/100 km (WLTP EC total): 25,0-22,3 ; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Tässä ilmoitetut arvot on mitattu määräysten mukaisessa mittausajossa. Virrankulutus ja toimintasäde on määritetty asetuksen (EY) N:o 2017/1151 perusteella. Todelliseen virrankulutukseen voi vaikuttaa mm. auton kokoonpano, ajotyyli sekä sääolosuhteet.<br> </p>