Turvallisuus.

Sähköautoilua Mercedes-Benzin turvallisuustasolla.

The image shows an interior view of the EQC.

Koe EQC:n kohokohdat henkilökohtaisesti.

Nouse autoon.

Nouse autoon.

EQC 400 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,6-23,0; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, sää-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

Kohokohdat


EQC:n ajoavustinjärjestelmät näyttävät tietä kohti automatisoitua ajamista.

Ajoavustinjärjestelmät voivat varoittaa ja auttaa kuljettajaa, ja jopa reagoida automaattisesti tilanteen mukaan. Ne säilyttävät esimerkiksi etäisyyden edellä olevaan autoon, nopeuden tai ajokaistan, mikä helpottaa merkittävästi kuljettajan elämää.

Kohokohdat


EQC:n ajoavustinjärjestelmät näyttävät tietä kohti automatisoitua ajamista.

Ajoavustinjärjestelmät voivat varoittaa ja auttaa kuljettajaa, ja jopa reagoida automaattisesti tilanteen mukaan. Ne säilyttävät esimerkiksi etäisyyden edellä olevaan autoon, nopeuden tai ajokaistan, mikä helpottaa merkittävästi kuljettajan elämää.

Drag horizontally
  • Aktiivinen nopeusrajoitusavustin

    Halutessasi järjestelmä voi ottaa liikennemerkkiavustimen havaitseman nopeusrajoituksen automaattisesti asetetuksi tavoitenopeudeksi aktiiviselle Distronic-etäisyysavustimelle ja mukauttaa ajonopeuden näin sen hetkiseen sallittuun huippunopeuteen.

  • Aktiivinen etäisyysavustin Distronic

    Distronic tukee jatkuvasti kuljettajaa valvoen automaattisesti nopeutta sekä etäisyyttä edelläajavaan, ja varustelusta riippuen siihen kuuluu myös aktiivinen nopeusrajoitusavustin, laajennettu automaattinen uudelleen liikkeelle lähtö ruuhkassa ja reitin kulun mukainen nopeuden sovittaminen, jossa on liikenneruuhkan pään tunnistus. 

     

     

  • Pre-Safe® Plus

    Peräänajon uhatessa nopeasti vilkkuvat takavaroitusvalot herättävät takana ajavan huomion. Palautuvat turvavyönkiristimet aktivoituvat ennakoiden. Auton ollessa paikallaan se pidetään jarruilla paikallaan. Se vähentää sysäystä eteenpäin ja samalla matkustajiin vaikuttavia voimia laskien samalla myös lisäonnettomuuksien vaaraa.

  • Väistöohjausavustin

    Väistöohjausavustin voi suorittaa hallitun väistöliikkeen, kun havaitaan törmäysvaara jalankulkijoiden kanssa. Järjestelmä tukee kuljettajaa täsmälleen lasketulla lisäohjausmomentilla ja suoristaa lopuksi ohjauksen. Käytössä nopeusalueella 20 - 70 km/h.

  • Aktiivinen pysäköintiavustin ja Parktronic

    Järjestelmä avustaa sinua rinnakkaisiin pysäköintiruutuihin pysäköinnissä joko ajamalla tai peruuttamalla haluttuun ruutuun ja kadun suuntaisiin pysäköintiruutuihin pysäköinnissä peruuttamalla vapaaseen tilaan. Ja jos olet pysäköinyt aktiivisen pysäköintiavustimen avulla, se tukee sinua myös myös ruudusta poistumisessa.

Kuvassa EQC Mercedes-EQ:lta.
  • Aktiivinen nopeusrajoitusavustin

  • Aktiivinen etäisyysavustin Distronic

  • Pre-Safe® Plus

  • Väistöohjausavustin

  • Aktiivinen pysäköintiavustin jossa Parktronic

EQC 400 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,6-23,0; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, sää-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

Ajoavustimet


Uusimman sukupolven ajoavustinjärjestelmät.

EQC tukee sinua lähes jokaisessa ajotilanteessa ja vähentää näin rasitustasi varsinkin pitkillä ajomatkoilla.

Ajoavustimet


Uusimman sukupolven ajoavustinjärjestelmät.

EQC tukee sinua lähes jokaisessa ajotilanteessa ja vähentää näin rasitustasi varsinkin pitkillä ajomatkoilla.

Kuvassa on EQC edestä katsottuna.

EQC 400 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,6-23,0; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, sää-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

Valot ja näkyvyys


Parempi näkyvyys ja kiehtovat näkymät.

Innovatiivinen LED-teknologia ja älykäs kaukovalo-ohjaus tekevät yöstä päivän ja EQC:sta entistäkin turvallisemman.

Valot ja näkyvyys


Parempi näkyvyys ja kiehtovat näkymät.

Innovatiivinen LED-teknologia ja älykäs kaukovalo-ohjaus tekevät yöstä päivän ja EQC:sta entistäkin turvallisemman.

Kuvassa on EQC:n Multibeam LED -valo.

Multibeam LED -ajovalot

Kuvassa esitetään adaptiivisen kaukovaloavustimen Plus toimintatapa EQC:ssä.

Adaptiivinen kaukovaloavustin Plus

EQC 400 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,6-23,0; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, sää-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

Ytimessä turvallisuus


Suojelua ja turvallisuutta joka hetki.

Ennaltaehkäisevät toimet aloitetaan heti, kun vaara tunnistetaan. Onnettomuuden jälkeen EQC auttaa myös pelastushenkilökuntaa.

Ytimessä turvallisuus


Suojelua ja turvallisuutta joka hetki.

Ennaltaehkäisevät toimet aloitetaan heti, kun vaara tunnistetaan. Onnettomuuden jälkeen EQC auttaa myös pelastushenkilökuntaa.

Kuvassa aktiivisen jarrutusavustimen toiminta EQC:ssä.

Aktiivinen jarrutusavustin

Kuvassa PRE-SAFE®-järjestelmän toiminta EQC:ssä.

PRE-SAFE®-järjestelmä

Urban Guard -varashälytinpaketti Plus

Urban Guard -varashälytinpaketti Plus

EQC 400 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,6-23,0; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, sää-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

Pysäköiminen


Ajaa sähköisesti, pysäköi automaattisesti.

Lisävarusteena saatavat pysäköintipaketit auttavat kuljettajaa pysäköintitilan etsimisessä ja pysäköinnissä tunnistimien ja kameroiden avulla.

Pysäköiminen


Ajaa sähköisesti, pysäköi automaattisesti.

Lisävarusteena saatavat pysäköintipaketit auttavat kuljettajaa pysäköintitilan etsimisessä ja pysäköinnissä tunnistimien ja kameroiden avulla.

Kuvassa on EQC:n sisätilat.

EQC 400 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,6-23,0; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, sää-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>

Neliveto


Nauti sähköisestä liikkuvuudesta joka säällä.

4MATIC-neliveto siirtää tehokkaiden sähkömoottoreiden voiman pyöriin. Järjestelmä parantaa pitoa ja ajovakautta varsinkin vaikeissa tieolosuhteissa tuoden todellista lisäturvaa märillä, lumisilla ja jäisillä teillä. Samalla 4MATIC-neliveto muodostaa dynaamisen ajonautinnon teknologisen pohjan.

4MATIC-neliveto jakaa voiman portaattomasti etu- ja taka-akselille välillä 0 - 100 %. Sen avulla auton kumpaakin sähkömoottoria voi ohjata toisistaan riippumatta. Kun yhdellä akselilla menetetään pitoa, käytetään toisella akselilla suurempaa vääntömomenttia. Vaikutus vastaa perinteistä nelivetoista autoa, jossa on keskinen tasauspyörästön lukko.

Neliveto


Nauti sähköisestä liikkuvuudesta joka säällä.

4MATIC-neliveto siirtää tehokkaiden sähkömoottoreiden voiman pyöriin. Järjestelmä parantaa pitoa ja ajovakautta varsinkin vaikeissa tieolosuhteissa tuoden todellista lisäturvaa märillä, lumisilla ja jäisillä teillä. Samalla 4MATIC-neliveto muodostaa dynaamisen ajonautinnon teknologisen pohjan.

4MATIC-neliveto jakaa voiman portaattomasti etu- ja taka-akselille välillä 0 - 100 %. Sen avulla auton kumpaakin sähkömoottoria voi ohjata toisistaan riippumatta. Kun yhdellä akselilla menetetään pitoa, käytetään toisella akselilla suurempaa vääntömomenttia. Vaikutus vastaa perinteistä nelivetoista autoa, jossa on keskinen tasauspyörästön lukko.

Kuva esittelee EQC:n 4MATIC-nelivedon.

Osa sivulla mainituista varusteista on lisävarusteita, joiden saatavuus ja hinta riippuvat malliversiosta ja muista valituista varusteista. Yksityiskohtaiset tiedot löytyvät kunkin mallin hinnastoista.

EQC 400 4MATIC: energiankulutus kWh/100 km (WLTP yhdistetty): 21,6-23,0; CO2-päästöt g/km (yhdistetty): 0.<p>Energiankulutus ja toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU mukaisesti vakiovarusteisella autolla. Energiankulutus&nbsp;ja toimintamatka riippuvat mm. auton kokoonpanosta ja olosuhteista. Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. kuljettajan yksilöllisestä ajotavasta, ajonopeudesta, sää-, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, auton kuormauksesta sekä ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä ja voi näin ollen poiketa mainitusta.<br> </p>