Suorituskyky.

Koe AMG Driving Performance kaikilla aisteilla: uudessa AMG GT Roadsterissa.

Mallit


Lue lisää Mercedes-AMG GT Roadster -malleista.

Mallit


Lue lisää Mercedes-AMG GT Roadster -malleista.

  • Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster yhdistää elämäntyylin ja urheilullisuuden täydelliseksi kokonaisuudeksi. Huippunopeus on 302 km/h ja kiihtyvyys 0–100 km/h 4 sekunnissa yhdistää parhaan suorituskyvyn ja rennon vakionopeudella ajamisen. AMG-urheilualusta, aktiviinen ilmansäätöjärjestelmä ja laadukas sisätila muodostavat Mercedes-AMG GT Roadsterin kohokohdat.

    Kuvassa on täydellä vauhdilla ajavan Mercedes-AMG GT Roadsterin näyttävä etuosa.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT Roadster lintuperspektiivistä katsottuna.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT Roadster sivusta katsottuna kuomukatto auki.

    350 kW (476 hv)<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho

    Jopa

    630 Nm

    Vääntömomentti

  • Mercedes-AMG GT S Roadster

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadsterin ennestäänkin huipputasoa oleva suorituskyky paranee entisestään GT S -mallin myötä. AMG:n 4,0 litran biturbomoottorin 384 kW (522 hv)<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p> ja 670 Nm takaavat paremman tehon kuin Mercedes-AMG GT:n 34 kW (46 hv). AMG Ride Control -alusta on säädettävissä kolmivaiheisesti – mukavasta urheilullisen jäykkään. Roadsterin kiihtyvyys on 0–100 km/h 3,8 sekunnissa, ja se saavuttaa tarvittaessa huippunopeuden 308 km/h.

    384 kW (522 hv)<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho

    Jopa

    670 Nm<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Vääntömomentti

    Kuvassa on täydellä vauhdilla kaarreajossa olevan Mercedes-AMG GT S Roadsterin näyttävä etuosa.
    Kuvassa on yöllä avoinna tiellä olevan Mercedes-AMG GT S Roadsterin näyttävä takaosa.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT S Roadsterin sivunäkymä, avoinna, kuljettajan ovi auki.
  • Mercedes-AMG GT C Roadster

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster on intensiivisin tapa korkea urheiluauto. Rajoittamaton katto auki ajamisen nautinto ja vaikuttava suorituskyky tarjoavat pelkkää tunnetta. Huippunopeus on 316 km/h ja kiihtyvyys 0–100 km/h 3,7 sekunnissa suuntaa suoraan raja-alueille. Kohokohtiin kuuluvat AMG:n taka-akseliohjaus, AMG Ride Control -alusta ja leveä takaosa.

    Kuvassa on täydellä vauhdilla ajavan Mercedes-AMG GT C Roadsterin näyttävä etuosa.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT C Roadsterin sisätila.
    Kuvassa on täydellä vauhdilla ajava Mercedes-AMG GT C Roadster.

    410 kW (557 hv)<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho

    Jopa

    680 Nm<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Vääntömomentti

  • Mercedes-AMG GT R Roadster

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Kenties jännittävin yhdistelmä kaunotarta ja hirviötä: Mercedes-AMG GT R Roadsterissa yhdistyy vaikuttava design ja katto auki ajamisen elämäntyyli. 430 kW:n (585 hv)<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p> V8-biturbomoottori, säädettävä kierrealusta ja aktiivinen taka-akseliohjaus, aktiivinen aerodynamiikka ja älykäs kevytrakenne tekevät 750 kappaleeseen rajoitetusta mallista luksustasoisen suorituskyvyn uuden lippulaivan.

    430 kW (585 hv)<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho

    Jopa

    700 Nm<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Vääntömomentti

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT R Roadster.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT R Roadster.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT R Roadster.

Ajo-ominaisuudet


Kun ajamisesta tulee elämys.

Olipa kyseessä sitten moottori, alusta tai vaihteisto – Mercedes-AMG GT Roadster on suunniteltu parhaaseen suorituskykyyn.

Ajo-ominaisuudet


Kun ajamisesta tulee elämys.

Olipa kyseessä sitten moottori, alusta tai vaihteisto – Mercedes-AMG GT Roadster on suunniteltu parhaaseen suorituskykyyn.

Tutustu Mercedes-AMG GT Roadsterin käyttöön ja ajodynamiikkaan.

AMG-pakokaasulaitteisto

AMG:lle tyypillinen V8-ääni kuuluu voimakkaasti kiihdytettäessä. Tasaisella nopeudella ääni on maltillisempi. Kaksi integroitua, kromattua pakoputken päätykappaletta luovat optisia tehosteita.

AMG Speedshift DCT 7G

7-vaihteinen kaksoiskytkentävaihteisto saa pulssin nousemaan nopeilla kytkentäajoilla ja tunteisiin menevällä välikaasulla. Dynamic Select tarjoaa myös erityisen miellyttävät ajo-ohjelmat rennolle, tehokkaalle vakionopeudella ajamiselle.

Kaksoiskytkentävaihteisto koostuu kahdesta jakomekanismista: toinen siirtää vetovoiman renkaisiin, kun taas toinen valitsee jo seuraavaa vaihdetta. Se mahdollistaa spontaanin vaihteen vaihtamisen ja erittäin lyhyet kytkentäajat.

Kardaaniputki

Etuosan keskimoottori muodostaa kiinteän yksikön takana olevan kaksoiskytkentävaihteiston kanssa. Molemmat komponentit on liitetty yhteen kardaaniputkella taivutus- ja vääntöjäykästi.

Sisällä pyörii erittäin kevyt ja väännönkestävä hiilikuituinen käyttöakseli. Se siirtää 4,0 litran V8-biturbomoottorin tehoa yhtenäisesti AMG Speedshift DCT 7G -vaihteistolle. Lopulta se muuntaa voiman kiihtyvyydeksi. Uskomattoman nopea ja henkeäsalpaava.

AMG-urheilualusta

Moottoriurheilussa menestyneen kaksoistukivarsiakseliston toimintaperiaatteen ansiosta AMG-urheilualusta tarjoaa vakuuttavaa kilparata-ajon suorituskykyä.

Kaksoistukivarsiakseliston toimintaperiaate tarjoaa erinomaista poikittaisdynamiikkaa ja ajovakautta korkeilla nopeuksilla, sekä ulkoisten vaikutusten, kuten sivutuulen, kuoppien tai kitkakertoimien vaihtelun hyvän säädettävyyden.

AMG:n V8-biturbomoottori

AMG:n 4,0 litran V8-biturbomoottori tarjoaa jopa 350 kW:n (476 hv) tehon ja saavuttaa 630 Nm:n maksimivääntömomentin. Yhtä vaikuttavaa on sen vain 245 kg:n kuivapaino.

Alumiininen sylinteriryhmä tarjoaa korkeinta kestävyyttä alhaisella painolla. Molemmat turboahtimet ovat rakennettuja ns.”kuumaan sisä-V”:hen erittäin kompaktisti. Tulos: optimaalinen reagointiherkkyys, äärimmäisen korkea vetoteho jo matalilla kierrosluvuilla sekä paremmat päästöarvot.

AMG Ride Control -alusta

Mukavasta vakionopeudella ajamisesta urheilulliseen ajamiseen saakka: Alusta voidaan sovittaa painikkeen painalluksella toiveisiisi.

”Comfort”-tilan avulla saat aikaan tasapainoiset iskunvaimennusominaisuudet, ja ”Sport” ja ”Sport+” tukevat sinua jäykemmällä sovituksella urheilullisen ajamisen yhteydessä. Valinta on sinun!

Autoarkkitehtuuri


Auton arkkitehtuuri tarjoaa korkeinta suorituskykyä.

Rakennettu inspiroimaan: Mercedes-AMG GT Roadsterin autoarkkitehtuuri mahdollistaa ylivoimaisen urheiluauton suorituskyvyn.

Autoarkkitehtuuri


Auton arkkitehtuuri tarjoaa korkeinta suorituskykyä.

Rakennettu inspiroimaan: Mercedes-AMG GT Roadsterin autoarkkitehtuuri mahdollistaa ylivoimaisen urheiluauton suorituskyvyn.

  • Pito

    Edelläkävijä, joka pysyy tiellä.

    Edelläkävijä, joka pysyy tiellä.

    Vaihteistorakenteinen voimansiirtolinja mahdollistaa pitoa edistävän 47 %:n painon jakautumisen edessä ja 53 %:n painon jakautumisen takana. AMG:n taka-akselin lukituslaitteinen tasauspyörästö parantaa pitoa erityisesti urheilullisen ajotavan yhteydessä estämällä sisemmän käyttöpyörän luistamisen.

    Mercedes-AMG GT Roadsterin vaihteistorakenne mahdollistaa optimaalisen pidon erityisesti urheilullisen ajotavan yhteydessä.

    47/53

    Täydellistä tasapainoa: Edessä kevyempi kuin takana.

    Mercedes-AMG GT Roadster: polttonesteen kulutus yhdistettynä: XX,X l / 100 km; CO2-päästöt yhdistettyinä: XXX g/km<p>Tässä ilmoitetut arvot on mitattu määräysten mukaisessa mittausajossa. Kyseessä ovat "NEFZ-CO2-arvot" artiklan 2 nro 1 täytäntöönpanoasetuksen (EU) 2017/1153 mukaan. Polttonesteen kulutuksen arvot on laskettu näiden arvojen perusteella. Virrankulutus on määritetty asetuksen 692/2008/EY perusteella.</p>

  • Poikittaisdynamiikka

    Edelläkulkija kaikissa tilanteissa.

    Kuiva-allasvoitelu mahdollistaa syvemmän auton painopisteen ja tarjoaa Mercedes-AMG GT Roadsterille ylivoimaisen poikittaisdynamiikan.

    Edelläkulkija kaikissa tilanteissa.

    Kuiva-allasvoitelu mahdollistaa syvän auton painopisteen ja siten ylivoimaisen poikittaisdynamiikan. Kolmitasoisesti säädettävä AMG Ride Control -alusta sekä downforce-optimoitu aerodynamiikka mahdollistavat Mercedes-AMG GT Roadsterille vakaat ja harmoniset ajo-olosuhteet koko raja-alueella. Alumiinirakenne mahdollistaa erittäin jykevän korin parasta mahdollista poikittais- ja pitkittäisdynamiikkaa varten sekä parhaan ohjaustarkkuuden.

    Mercedes-AMG GT S Roadster: polttonesteen kulutus yhdistettynä: XX,X l / 100 km; CO2-päästöt yhdistettyinä: XXX g/km<p>Tässä ilmoitetut arvot on mitattu määräysten mukaisessa mittausajossa. Kyseessä ovat "NEFZ-CO2-arvot" artiklan 2 nro 1 täytäntöönpanoasetuksen (EU) 2017/1153 mukaan. Polttonesteen kulutuksen arvot on laskettu näiden arvojen perusteella. Virrankulutus on määritetty asetuksen 692/2008/EY perusteella.</p>

  • Aerodynamiikka

    Optimaalinen aerodynamiikka.

    Optimoitu auton pohjan verhous takaa öljynjäähdyttimen parhaan mahdollisen poistoilmanvirtauksen ja parantaa ilmanvirtausta takadiffuusoriin.
    Aktiivinen ilmansäätöjärjestelmä etuhelman alapuolisella alueella tarjoaa erinomaista aerodynamiikkaa Mercedes-AMG GT Roadsterille.

    Optimaalinen aerodynamiikka.

    Mercedes-AMG GT:n moottoriurheiluosaamista hyväksi käyttäen kehitetty aerodynamiikkaperiaate tukee kuljettajaa dynaamisessa ja turvallisessa ajotavassa. Se yhdistää aerodynaamisen vakauden vähäiseen ilmanvastukseen ja takaa kaikkien komponenttien riittävän jäähdytyksen ja ilmansaannin. Etuhelman Airpanel ja sähkötoimisesti esiintyöntyvä takasiipi mukauttavat ajodynamiikan aktiivisesti kulloiseenkin ajotilanteeseen.

Suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrujärjestelmä


Jarrutusteho kuin moottoriurheilussa – AMG:n teknologioilla.

Suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrujärjestelmä


Jarrutusteho kuin moottoriurheilussa – AMG:n teknologioilla.

Mercedes-AMG GT Roadsterin komposiittijarrujärjestelmän jarrulevy on asennettu esiin seinälle.

Hiilikuituvahvistetut keraamiset levyt ovat todella kovat ja samalla 40 % kevyemmät kuin muut komposiittijarrulevyt. Tämän etuna on pidempi käyttöikä, lyhyemmät jarrutusmatkat, tarkempi painepiste ja parempi vakaus.

AMG-lisävarusteet


Entistä parempi ajosuorituskyky. Entistä voimakkaampi GT-tunne.

AMG-lisävarusteet


Entistä parempi ajosuorituskyky. Entistä voimakkaampi GT-tunne.

    AMG Dynamic Plus -paketti

    Kuvassa on AMG Dynamic Plus -paketilla varustetun Mercedes-AMG GT Roadsterin sisätila.

    AMG Dynamic Plus -paketti merkitsee parasta mahdollista ajomukavuutta ja suurinta mahdollista kääntymisherkkyyttä. Siinä on yhdistetty suuren suorituskyvyn komponentteja ajodynamiikan entisestään lisäämiseksi. Näin ajoelämyksestä tulee entistä tunteellisempi.

    Comand Online

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT Roadsterin Comand Online -multimediajärjestelmä AMG Track Pace -sovelluksella.

    Saavut kohteeseen nopeammin ja rentoutuneena Comand Online -järjestelmän avulla, joka sisältää cockpitiin täydellisesti integroidun premium-navigoinnin Mercedes-ulkoasulla ja -tuntumalla. Live Traffic -liikennetietojen ja Car-to-X Communicationin avulla voit esim. yksinkertaisesti kiertää ruuhkat ja tunnistaa mahdolliset vaaratilanteet entistä aiemmin.
    AMG Track Pace -sovelluksen avulla saat oman ajotyylisi yksityiskohtaisen ja ammattimaisen analyysin. Näin voit parantaa suorituskykyäsi suljetuilla reiteillä myös ilman valmentajaa ja verrata itseäsi muihin kuljettajiin. Esitys on havainnollinen, intuitiivinen ja helppotajuinen. Voit tallentaa ajotietosi ja jakaa ne esimerkiksi sosiaalisissa verkostoissa muiden kilpa-ajointoilijoiden kanssa.

    Suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrujärjestelmä

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT Roadsterin suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrujärjestelmä.

    Luotettavuutta äärimmäisissä tilanteissa, myös useiden peräkkäisten täysjarrutusten jälkeen: Suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrujärjestelmä tarjoaa hidastusarvot, joihin voit luottaa myös poikkeustilanteissa. Se on lisäksi kevyempi kuin tavanomaiset jarrujärjestelmät – pienempi jousittamaton massa luo paremman ajodynamiikan ja kääntymisherkkyyden.