Intohimoa jokaisessa yksityiskohdassa.

Äärimmäisen tarkasti valmistetusta moottorista paljastuu kiehtovia ominaisuuksia.

Intohimoa jokaisessa yksityiskohdassa.

Äärimmäisen tarkasti valmistetusta moottorista paljastuu kiehtovia ominaisuuksia.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT:n purettu 4,0 litran AMG V8 -kaksoisturbomoottori sivulta nähtynä.
Lähikuva Mercedes-AMG GT:n puretusta 4,0 litran AMG V8 -kaksoisturbomoottorista sivulta nähtynä.
Lähikuva puretusta Mercedes-AMG GT:n 4,0 litran AMG V8 -kaksoisturbomoottorista sivulta nähtynä.
Lähikuva Mercedes-AMG GT:n puretusta 4,0 litran AMG V8 -kaksoisturbomoottorista takaa nähtynä.

AMG V8 -moottorin kuivapaino on 209 kiloa. Sen alumiininen sylinteriryhmä on valmistettu hiekkavalutekniikalla ja viimeistelty Close Deck -rakenteella. Näin moottorista on saatu kestävä mutta samalla kevyt. Turboahtimet on rakennettu ns. "kuumaan sisä-V:hen". Tämä mahdollistaa turboahtimen kompaktin asennuksen, virtauksen mukaan optimoidun raitisilmatulon ja täydelliset virtausolosuhteet. Tuloksena ovat optimaalinen moottorin reagointikyky ja aiempaa paremmat päästöarvot. Jotta lämmönjohtavuus olisi paras mahdollinen, sylinterin kannessa on käytetty zirkonia sisältävää metalliseosta. Lisäksi kestävyyttä ja hankausvapaata toimivuutta on parannettu päällystämällä sylinteripinnat Mercedes-Benz Groupin kehittämällä Nanoslide®-teknologialla.