Suorituskyky.

Koe AMG Driving Performance -maailma puhtaimmillaan: Mercedes-AMG GT.

Mallit


Tutustu paremmin Mercedes-AMG GT:n malleihin.

Mallit


Tutustu paremmin Mercedes-AMG GT:n malleihin.

  • Mercedes‑AMG GT

    Mercedes‑AMG GT.

    Mercedes‑AMG GT.

    Mercedes-AMG GT:ssä yhdistyvät oikean urheiluauton kiehtovuus uraauurtavine tekniikkoineen ja erinomainen sopivuus arkikäyttöön. Maksiminopeudella 304 km/h ja kiihtyvyydellä 4,0 sekunnissa nollasta sataan Mercedes-AMG GT sopii täydellisesti urheilulliseen elämäntyyliin. Se tuo esille AMG Performance -merkin sisimmän olemuksen.

    350 kW (476 hv)

    Nimellisteho

    Jopa

    630 Nm

    Vääntömomentti

    Kuvassa Mercedes-AMG GT:n perä.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT:n dynaaminen siluetti.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT:n etupuoli.
  • Mercedes-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Uraauurtavaa urheilullisuutta: maksiminopeudella 310 km/h ja kiihtyvyydellä nollasta sataan 3,8 sekunnissa Mercedes-AMG GT S ohittaa lähes kaikki muut. AMG Ride Control -urheilualusta on kolmiportaisesti säädettävä – mukavasta urheilullisen jäykkään. Muita erikoisuuksia ovat AMG:n taka-akselin lukituslaitteinen tasauspyörä ja Race-lisäajo-ohjelma kilpa-ajoon soveltuville ajoneuvojärjestelmille.

    Kuvassa Mercedes-AMG GT S:n perä.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT S edestä sivulta nähtynä.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT S:n dynaaminen siluetti.

    384 kW (522 hv)

    Nimellisteho

    Jopa

    670 Nm

    Vääntömomentti

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Näyttävyyttä ja ajatonta tyylikkyyttä: Mercedes-AMG GT C vahvoine perineen, leveine raideväleineen ja suurine pyörineen on valmiina lähtölaskentaan. Tämä hienostuneen ajodynamiikan ja puhdasverisen moottoriurheilun upea yhdistelmä on todellinen katseenvangitsija. Mutta ulkonäön lisäksi sillä on paljon muutakin tarjottavaa. Erityisten AMG-komponenttiensa ansiosta Mercedes-AMG GT C:n huippunopeus on 317 km/h ja kiihtyvyys nollasta sataan ilmiömäiset 3,7 sekuntia.

    410 kW (557 hv)

    Nimellisteho

    Jopa

    680 Nm

    Vääntömomentti

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT C:n dynaaminen siluetti.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT C:n perä sivulta nähtynä.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT C edestä sivulta nähtynä.
  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    Vihreä peto. Mercedes-AMG GT R on osoitus AMG:n kehitys- ja kilpa-ajokyvyistä, ja se nostaa ajodynamiikan uudelle tasolle – näin koet AMG-DNA:n vielä entistäkin selkeämmin. Tietotaitoa on siirretty suoraan moottoriurheilusta, ja niinpä Mercedes-AMG GT R:n huippunopeus 318 km/h ja kiihtyvyys nollasta sataan 3,6 sekunnissa ovatkin vaikuttavia lukemia.

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT R takaa nähtynä kaupunkiympäristössä.

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT R edestä nähtynä kaupunkiympäristössä.
    Lähikuva Mercedes-AMG GT R:n taotuista AMG Performance -renkaista.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT R:n pitkä konepelti.

    430 kW (585 hv)

    Nimellisteho

    Jopa

    700 Nm

    Vääntömomentti

Ajo-ominaisuudet


Inspiraationa kilparata.

Mercedes-AMG GT:n erinomainen suorituskyky on sen suoritustehoon perustuvan arkkitehtuurin ansiota.

Ajo-ominaisuudet


Inspiraationa kilparata.

Mercedes-AMG GT:n erinomainen suorituskyky on sen suoritustehoon perustuvan arkkitehtuurin ansiota.

Tutustu paremmin Mercedes-AMG GT:n voimansiirtoon ja ajodynamiikkaan.

4,0 litran AMG V8 -kaksoisturbomoottori

Etuosan keskimoottori kohdistaa 209 kg:n kuivapainonsa auton keskiosaan. Matalan painopisteen saavuttamiseksi se on asennettu alumiiniseen spaceframe-kehykseen.

Moottori on yhdistetty vaihteistorakenteen avulla takana olevan kaksoiskytkentävaihteiston kanssa kiinteäksi yksiköksi – ja tuloksena on täydellinen tasapaino. Koneisto toimii kuiva-allasvoitelulla ja varmistaa optimaalisen voitelun myös poikittaiskiihtyvyyden ollessa suurempi.

Torque-tube

Etuosan keskimoottori muodostaa kiinteän yksikön kaksoiskytkentävaihteiston kanssa. Komponentit on liitetty yhteen Torque-Tube-mekanismilla taivutus- ja vääntöjäykästi.

Sisällä pyörii erittäin kevyt ja väännönkestävä hiilikuituinen käyttöakseli. Se siirtää 4,0 litran V8-kaksoisturbomoottorin tehon AMG Speedshift DCT 7G -vaihteistolle ja muuntaa lopulta voiman kiihtyvyydeksi. Uskomattoman nopeasti.

AMG Ride Control -alusta

Adaptiivisella säätövaimennuksella varustetussa AMG Ride Control -alustassa, joka on vakiona Mercedes-AMG GT S:ssä, GT C:ssä ja GT R:ssä, yhdistyvät erinomainen suorituskyky ja ensiluokkainen ajokulttuuri.

Yhdessä kaksoisvarsiakseliston kanssa se pystyy kilparatatasoisiin suorituksiin säilyttäen poikittaisdynamiikan ja ajovakauden erinomaisena suurellakin ajonopeudella. Se sovittaa jokaisen renkaan vaimennusominaisuudet ajotavan ja tien kunnon mukaisesti.

AMG Speedshift DCT 7G

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G tekee vaikutuksen nopealla vaihteidenvaihtokyvyllä, tunteita herättävällä välikaasulla ja kilpatason suorituskyvyllä: mitä sporttisempi tila, sitä ketterämpi reagointiherkkyys.

Pienet kierroslukumuutokset mahdollistavat optimaalisen vaihteiden kytkennän ja nopean vaihteiden vaihdon ilman, että vetovoima keskeytyy. Seitsemän vaihdetta, kolme ajo-ohjelmaa ja manuaalinen tila sekä välikaasu- ja Race Start -toiminto mahdollistavat erittäin dynaamisen kiihtyvyysohjauksen.

Suuritehoinen AMG-komposiittijarrulaitteisto

Suuritehoinen AMG-komposiittijarrulaitteisto, jossa on sisäisesti ilmastoidut ja rei'itetyt jarrulevyt, mahdollistaa erinomaiset hidastusarvot ja hyvän vakauden.

Suuritehoisen keraamisen AMG-komposiittijarrulaitteiston hyödyt: tavallista kevyempi, pidempi käyttöikä ja parempi vakaus.

Optimaalinen painon jakautuminen.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT R.

Optimaalinen painon jakautuminen.

Mercedes-AMG GT saavuttaa etuosan keskimoottorinsa ja AMG Speedshift DCT 7G -urheiluvaihteistonsa ansiosta etu- ja taka-akselin välisen optimaalisen painojakauman, joka on 47 % ja 53 % välillä. Kun tähän yhdistyy auton matala painopiste, se takaa erittäin joustavan käsittelyn ja korkean kaarreajonopeuden. Kisat voitetaan kaarteissa.


Tutustu paremmin Mercedes-AMG GT:n ajodynamiikkaan.

Ainutlaatuinen yhdistelmä moottoriurheilusta peräisin olevia innovatiivisia teknologioita tuo insinööriemme intohimon tielle ja tekee teknologioista äärimmäisen himoittuja.


Tutustu paremmin Mercedes-AMG GT:n ajodynamiikkaan.

Ainutlaatuinen yhdistelmä moottoriurheilusta peräisin olevia innovatiivisia teknologioita tuo insinööriemme intohimon tielle ja tekee teknologioista äärimmäisen himoittuja.

Spaceframe


Spaceframesta Raceframeen.

Sen innovatiivinen arkkitehtuuri tekee Mercedes-AMG GT:n Spaceframesta erittäin kevyen.

Spaceframe


Spaceframesta Raceframeen.

Sen innovatiivinen arkkitehtuuri tekee Mercedes-AMG GT:n Spaceframesta erittäin kevyen.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT:n Spaceframe sivulta nähtynä.

Hiilikuitua. Alumiinia. Magnesiumia. Terästä.

Hiilikuitua. Alumiinia. Magnesiumia. Terästä.

Siinä ovat Mercedes-AMG GT:n korin ainekset. Spaceframe koostuu suurimmaksi osaksi alumiinista ja painaa vain 231 kiloa. Sen innovatiivinen arkkitehtuuri on samalla sekä kevyt, vakaa että erittäin jykevä. Nämä ominaisuudet vaaditaan parhaan mahdollisen poikittais- ja pitkittäisdynamiikan sekä ohjaustarkkuuden saavuttamiseksi. Erittäin kevyt etumoduuli on magnesiumia, mikä vähentää etuakselin inertiaa ja optimoi siten urheiluauton ketteryyden.

  • Alumiininen Spaceframe painaa vain 231 kiloa

  • Korin erinomainen vääntöjäykkyys ja kestävyys

  • Erinomainen ohjaustarkkuus ja poikittaisdynamiikka

Mercedes-AMG GT R:n aerodynamiikka testataan tuulitunnelissa.

Aerodynamiikka.

Aerodynamiikka.

Mercedes-AMG GT:n moottoriurheiluosaamista hyödyntäen kehitetty aerodynamiikkakonsepti tukee kuljettajan dynaamista ja turvallista ajotapaa. Se yhdistää aerodynaamisen vakauden ja vähäisen ilmanvastuksen ja takaa kaikkien komponenttien riittävän jäähdytyksen ja ilmankierron. Etuhelman Airpanel ja sähköisesti esiin tuleva takasiipi mukauttavat ajodynamiikan aktiivisesti kulloiseenkin ajotilanteeseen.

AMG V8 -kaksoisturbomoottori


Tutustu Mercedes-AMG GT:n ydinosaan.

AMG V8 -kaksoisturbomoottori


Tutustu Mercedes-AMG GT:n ydinosaan.

Keveys kohtaa tehokkuuden.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT:n purettu 4,0 litran AMG V8 -kaksoisturbomoottori sivulta nähtynä.

Keveys kohtaa tehokkuuden.

Koneisto, jonka suoritusarvot ovat kilpaurheilutasoa – V8-kaksoisturbomoottori kaksine sisäisine pakokaasuahtimineen on suunniteltu tuottamaan huipputehoa, ja dynaamiset moottorin kumityynyt mukautuvat kaikkiin ajotilanteisiin. Lisäksi kuiva-allasvoitelu madaltaa matalaa asennusasentoa entisestään. Kiehtovaa on äärimmäinen reagointiherkkyys suurella vetävällä voimalla.

Tältä kuulostaa teho.

Mercedes AMG GT R:n vihreät etuvalot hehkuvat autotallista.
Katso uudelleen

Tältä kuulostaa teho.

Kun V8 näyttää täydet tehonsa, se tekee vaikutuksen. Yhtä mukaansatempaava on siihen kuuluva moottorin ääni, joka korostaa Mercedes-AMG GT:n suorituskykyä.

AMG GT:n sydän on 4,0 litran V8-kaksoisturbomoottori, joka saa myös kuljettajansa sydämen läpättämään. Se sykkii vielä kovemmin, kun pitkän konepellin alla oleva V8 pääsee näyttämään täyden tehonsa. Vain 209 kilon kuivapainollaan se pystyy urheiluauton tasoiseen suorituskykyyn. Kevyt. Kompakti. Suorituskykyinen.

Jopa

430 kW (585 hv)<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

Nimellisteho

Jopa

700 Nm<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

Vääntömomentti

Suuritehoinen AMG-komposiittijarrulaitteisto


Jarrujen suorituskyky kuin moottoriurheilussa – AMG-teknologioita hyödyntäen.

Suuritehoinen AMG-komposiittijarrulaitteisto


Jarrujen suorituskyky kuin moottoriurheilussa – AMG-teknologioita hyödyntäen.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT:n suuritehoinen AMG-komposiittijarrulaitteisto.

Mercedes-AMG GT:n suuritehoiselle komposiittijarrulaitteistolle on ominaista erinomaiset hidastuvuusarvot, jarruvoiman tarkka annostelu ja erittäin hyvä vakaus. Suurikokoiset, sisäisesti tuuletetut, rei'itetyt ja uritetut jarrulevyt ovat lämmönkestävät ja kevyet.

Jarrulaitteiston tärkeimmät tunnusmerkit:

  • Erinomaiset hidastuvuusarvot suurikokoisten, sisäisesti tuuletettujen, rei'itettyjen ja uritettujen jarrulevyjen ansiosta
  • Komposiittiteknologia varmistaa jarrulevyjen erittäin hyvän vakauden ja alhaisen jousittamattoman massan
  • Kätevästi painikkeella käytettävä sähkötoiminen seisontajarru kierrettävän valokatkaisimen alapuolella
  • Jarrusatulat, joissa AMG-teksti – AMG GT:ssä hopeanvärinen, AMG GT S:ssä ja GT C:ssä punainen ja AMG GT R:ssä keltainen (vaihtoehtona punainen)
  • Vakiovarusteisen komposiittijarrulaitteiston mitat ja suorituskyky on mukautettu auton suorituskykyyn.
    Valinnainen kaikille moottoritekniikoille: jarrutustehoa ja pysähtymiskykyä lisäävä suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrulaitteisto

AMG-lisävarusteet


Lisää suorituskykyä. Lisää GT-fiilistä.

AMG-lisävarusteet


Lisää suorituskykyä. Lisää GT-fiilistä.

    AMG Dynamic Plus -paketti

    Kuvassa on AMG Dynamic Plus -paketilla varustettu Mercedes-AMG GT:n sisätila.

    AMG Dynamic Plus -paketti merkitsee maksimaalista ajomukavuutta ja suurinta mahdollista ketteryyttä. Siinä yhdistyvät huippusuorituskykyiset komponentit entistä paremman ajodynamiikan varmistamiseksi. Näin ajoelämyksestä tulee entistä tunneperäisempi.

    Comand Online

    Kuvssa on Comand Online -multimediajärjestelmä ja AMG Track Pace -sovellus Mercedes-AMG GT:ssä.

    Comand Online -järjestelmän ansiosta saavut perille nopeammin ja rentoutuneempana. Järjestelmä sisältää cockpitiin täydellisesti integroidun premium-navigoinnin. Live Traffic -liikennetietojen ja Car-to-X-tiedonsiirron avustuksella voit esim. kiertää ruuhkat ja tunnistaa mahdolliset vaaratilanteet entistä aiemmin.
    AMG Track Pace -sovelluksen avulla saat tarkan ja ammattimaisen analyysin omasta ajotavastasi. Näin voit parantaa suorituskykyäsi suljetuilla reiteillä myös ilman valmentajaa ja verrata itseäsi muihin kuljettajiin. Analyysiesitys on selkeä, intuitiivinen ja helposti ymmärrettävä. Voit tallentaa ajotietosi ja jakaa ne esimerkiksi sosiaalisessa mediassa muiden kilpa-ajosta kiinnostuneiden kanssa.

    Suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrulaitteisto

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT:n suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrulaitteisto.

    Luotettavuutta äärimmäisissä tilanteissa, myös useiden peräkkäisten täysjarrutusten jälkeen: suuritehoisen keraamisen AMG-komposiittijarrulaitteiston hidastusarvot ovat sellaisia, joihin voit luottaa myös poikkeustilanteissa. Se on lisäksi kevyempi kuin tavanomaiset jarrujärjestelmät – pienempi jousittamaton massa parantaa ajodynamiikkaa ja ketteryyttä.