Mercedes-AMG GT Roadster.

Koe hermoja kutkuttava elämys.

Mercedes-AMG GT Roadster: ajaminen katto auki


AMG:lle tyypillinen Driving Performance -ajoelämys avoimen taivaan alla.

Mercedes-AMG GT Roadster takaa unohtumattomat ajoelämykset. Urheiluautoa ei voi kokea juurikaan intensiivisemmin.

Mercedes-AMG GT Roadster: ajaminen katto auki


AMG:lle tyypillinen Driving Performance -ajoelämys avoimen taivaan alla.

Mercedes-AMG GT Roadster takaa unohtumattomat ajoelämykset. Urheiluautoa ei voi kokea juurikaan intensiivisemmin.

AMG:lle tyypillinen Driving Performance Mercedes-AMG GT Roadsterissa mahdollistaa ajoelämyksen vapaan taivaan alla.

Kuomukaton avaamisaika alle

11 sekunnissa

Kuomukaton avaaminen vauhdissa, jopa

50 km/h nopeuteen asti

Auton design


Rajaton pyrkimys eteenpäin.

Täydellinen symbioosi tyypillisestä AMG:n ajosuorituskyvystä ja rajoittamattomasta avoimesta nautinnosta.

Auton design


Rajaton pyrkimys eteenpäin.

Täydellinen symbioosi tyypillisestä AMG:n ajosuorituskyvystä ja rajoittamattomasta avoimesta nautinnosta.

Mercedes-AMG GT Roadster esittelee itsensä hengästyttävällä tavalla eteen vedetyllä konepellillä ja lyhyellä, voimakkaalla perällä.
Mercedes-AMG GT Roadster esittelee itsensä hengästyttävällä tavalla eteen vedetyllä konepellillä ja lyhyellä, voimakkaalla perällä.

Hengästyttävää urheiluauton muotoilua.

Klassisen urheiluauton mittasuhteet pitkällä eteen vedetyllä konepellillä ja lyhyellä, voimakkaalla perällä tekevät siitä todella kiehtovan.

Suljettuna kangaskatto tuo harmonista linjaa kuin Coupéssa.

Kuvassa on vaikuttava näkymä Mercedes-AMG GT Roadsterista madalletulla etuhelmalla ja AMG:lle tyypillisellä jäähdyttimen säleiköllä.

Ainutlaatuinen: AMG:lle tyypillinen jäähdyttimen säleikkö.

AMG:lle tyypillinen jäähdyttimen säleikkö madalletussa etuhelmassa antaa Mercedes-AMG GT Roadsterille hurmaavan ulkonäön.

15 pystypilaria lainaavat AMG GT3 -kilpa-auton ulkonäköä. Uudet LED High Performance -valot takaavat optimaalisen näkyvyyden ja huomiovalojen uusi muotoilu antaa näyttävän ilmeen.

Voimakas vaikutelma tulee pitkästi Mercedes-AMG GT Roadsterin konepellistä ja esiin pistävistä powerdomeista.

Tietä näyttävä: pitkä konepelti.

Pitkä, eteen vedetty konepelti erottuvalla Powerdomella ja mattamustaksi maalatuilla ilmanottoaukoilla sykähdyttävät urheiluautoharrastajia.

Integroidut, kromiset pakoputket tekevät vaikutuksen jokaiseen, joka seuraa Mercedes-AMG GT Roadsteria perässä.

Erinomaista viimeistelyä: leveä perä.

Kiinnostavia kohokohtia: voimakas perä uudella takadiffuusorilla, kromatut kaksoissuunnikkaan muotoiset pakoputken päät ja keskelle sijoitetut LED-sumu- ja peruutusvalot kuten moottoriurheilussa.

Suljettuna laadukas, kolmekerroksinen kangaskatto korostaa Mercedes-AMG GT Roadsterin kevyttä, puhdasta vaikutelmaa.

Melkein liian ihana avattavaksi. Mutta vain melkein.

Laadukas, kolmekerroksinen musta tai haluttaessa punainen kangaskatto korostaa suljettuna ollessaan Mercedes-AMG GT Roadsterin kevyttä, puhdasta vaikutelmaa.

Sisätilat, jotka etsivät vertaistaan.

Mercedes-AMG GT Roadsterin sisätilat tarjoavat maksimaalista avoimen tilan käyttömukavuutta ja sillä on hengästyttävä vaikutus muihinkin kuin matkustajiin.

Sisätilat, jotka etsivät vertaistaan.

Sisätilat muistuttavat lentokoneen ohjaamoa – hengästyttävä vaikutus katon ollessa auki. Silmiinpistävää on erityisesti syvä istuma-asento V8-tyylisen keskikonsolin vierellä. Materiaalien ensiluokkaisuus näkyy ja tuntuu.

Mallit


Tutustu tarkemmin Mercedes-AMG GT Roadster -malleihin.

Mallit


Tutustu tarkemmin Mercedes-AMG GT Roadster -malleihin.

  • Mercedes-AMG GT C Roadster

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster on intensiivisin tapa kokea urheiluauto. Rajoittamaton avoimen ajamisen nautinto ja vaikuttava suoritusteho tarjoavat pelkkää tunnetta. Huippunopeus on 316 km/h ja kiihtyvyys nollasta sataan 3,7 sekunnissa suuntaa suoraan raja-alueille. Kohokohtiin laskemme AMG:n taka-akseliohjauksen, AMG RIDE CONTROL Sport-alustan ja leveän perän.

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT C Roadsterin näyttävä keula täydessä vauhdissa.
    Kuvassa on Mercedes-AMG GT C Roadsterin sisätila.
    Kuvassa näkyy Mercedes-AMG GT C Roadster täydessä vauhdissa.

    410 kW:n<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho (557 hv)

    Jopa

    680 Nm asti

    Vääntömomentti

  • Mercedes-AMG GT S Roadster

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadsterin jo ennestäänkin huipputasoa oleva suorituskyky paranee entisestään mallin GT S myötä. AMG:n 4,0 litran biturbomoottorin 384 kW (522 hv) ja 670 Nm takaavat paremman tehon (34 kW (46 hv)) kuin Mercedes-AMG GT:ssä. AMG Ride Control -alusta on säädettävä kolmessa osassa – mukavasta urheilullisen jäykkään. Roadster kiihtyy nollasta sataan 3,8 sekunnissa huippunopeuden ollessa 308 km/h.

    384 kW:n<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho (522 hv)

    Jopa

    670 Nm asti

    Vääntömomentti

    Kuvassa näkyy Mercedes-AMG GT S Roadster edestä kuvattuna täydessä vauhdissa mutkassa.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT S Roadsterin näyttävä perä yöllä avoinna tiellä.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT S Roadsterin sivunäkymä, avoinna, kuljettajan ovi auki.
  • Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster yhdistää elämäntyylin ja urheilullisuuden. Huippunopeus on 302 km/h ja kiihtyvyys nollasta sataan 4 sekunnissa yhdistää parhaan suorituskyvyn ja rennon kruisailun. AMG Sport -alusta, aktiviinen ilmansäätöjärjestelmä ja laadukas sisustus muodostavat Mercedes-AMG GT Roadsterin kohokohdat.

    Kuvassa Mercedes-AMG GT Roadster edestä kuvattuna täydessä vauhdissa.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT Roadster lintuperspektiivistä.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT Roadster sivusta katsottuna katto auki.

    350 kW:n<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho (476 hv)

    Jopa

    630 Nm asti

    Vääntömomentti

Ajo-ominaisuudet


Kun ajamisesta tulee elämys.

Moottori, alusta, vaihteisto – Mercedes-AMG GT Roadster on suunniteltu parhaaseen suorituskykyyn.

Ajo-ominaisuudet


Kun ajamisesta tulee elämys.

Moottori, alusta, vaihteisto – Mercedes-AMG GT Roadster on suunniteltu parhaaseen suorituskykyyn.

Tutustu Mercedes-AMG GT Roadsterin käyttöön ja ajodynamiikkaan.

AMG-pakoputkisto

AMG:lle tyypillinen V8-ääni kuuluu voimakkaasti kiihdytettäessä. Tasaisella nopeudella ääni on maltillisempi. Kaksi integroitua, kromattua pakoputkea antavat lisää ulkonäköä.

AMG Speedshift DCT 7G

7-kertainen kaksoiskytkentävaihteisto kiehtoo nopeilla kytkentäajoilla ja tunteellisella välikaasulla. DYNAMIC SELECT tarjoaa myös erityisen miellyttävän ajo-ohjelman rennolle, tehokkaalle kruisailulle.

Kaksoiskytkentävaihteisto koostuu kahdesta jakomekanismista: toinen siirtää vetovoiman renkaisiin, kun taas toinen valitsee jo seuraavaa vaihdetta. Se mahdollistaa spontaanin vaihteen vaihdon ja erittäin lyhyen kytkentäajan.

Torque-tube

Etuosan keskimoottori muodostaa kiinteän yksikön takana olevan kaksoiskytkentävaihteiston kanssa. Molemmat komponentit on liitetty yhteen Torque-tube-putkella taivutus- ja vääntöjäykästi.

Sisällä pyörii erittäin kevyt ja väännönkestävä hiilikuituinen käyttöakseli. Se siirtää 4,0-litraisen V8-kaksoisturbomoottorin tehoa yhtenäisesti AMG Speedshift DCT 7G -vaihteistolle. Lopulta se muuntaa voiman kiihdytykseksi. Uskomattoman nopea ja hengästyttävä.

AMG-urheilualusta

Moottoriurheilussa menestyneen kaksoistukivarsiakseliston ansiosta AMG sport-alusta tarjoaa vakuuttavaa suorituskykyä.

Kaksoistukivarsiakseliston konsepti tarjoaa erinomaista poikittaista dynamiikkaa ja ajovakautta korkeilla nopeuksilla, sekä ulkoisten vaikutusten, kuten sivutuulen, kuoppien tai kitka-arvojen säädettävyyden.

AMG V8-kaksoisturbomoottori

AMG 4,0-litrainen V8-kaksoisturbomoottori tarjoaa jopa 350 kW:n tehon (476 hv) ja saavuttaa 600 Nm:n maksimaalisen vääntömomentin. Sen kuiva paino on vain vaikuttavat 245 kg.

Alumiininen sylinteriryhmä tarjoaa korkeinta kestävyyttä alhaisella painolla. Molemmat turboahtimet ovat rakennettuja ns. "kuumaan sisä-V":hen erittäin kompaktisti. Tulos: optimaalinen reagointiherkkyys, äärimmäisen korkea vetoteho jo matalilla kierrosluvuilla sekä paremmat päästöarvot.


Enemmän Mercedes-AMG GT Roadsterin ajo-ominaisuuksista.

AMG:n korkeatasoinen tekniikka tarkoittaa älykästä ja tarkkaa insinöörityötä, joka tekee Mercedes-AMG GT Roadsterista tehokkaan urheiluauton.


Enemmän Mercedes-AMG GT Roadsterin ajo-ominaisuuksista.

AMG:n korkeatasoinen tekniikka tarkoittaa älykästä ja tarkkaa insinöörityötä, joka tekee Mercedes-AMG GT Roadsterista tehokkaan urheiluauton.

Autoarkkitehtuuria


Auton arkkitehtuuri tarjoaa korkeinta suorituskykyä.

Rakennettu inspiroimaan: Mercedes-AMG GT Roadsterin autoarkkitehtuuri mahdollistaa urheiluauton suorituskyvyn.

Autoarkkitehtuuria


Auton arkkitehtuuri tarjoaa korkeinta suorituskykyä.

Rakennettu inspiroimaan: Mercedes-AMG GT Roadsterin autoarkkitehtuuri mahdollistaa urheiluauton suorituskyvyn.

  • Veto

    Edelläkävijä joka pysyy tiessä.

    Edelläkävijä joka pysyy tiessä.

    Vaihteistorakenne mahdollistaa vetoa edistävän painon jakautumisen 47 % edessä ja 53 % takana. AMG:n taka-akselin lukituslaitteinen tasauspyörästö parantaa vetoa erityisesti sporttisessa ajotavassa estäen sisemmän ajopyörän luistamisen.

    Mercedes-AMG GT Roadsterin vaihteistorakenne mahdollistaa optimaalisen vedon erityisesti sporttisella ajotavalla.

    47 / 53

    Täydellistä tasapainoa: Edessä kevyempi kuin takana.

  • Poikittaisdynamiikkaa

    Edelläkulkija kaikissa tilanteissa.

    Kuiva-allasvoitelu mahdollistaa syvemmän auton painopisteen ja tarjoaa Mercedes-AMG GT Roadsterille parempaa poikittaisdynamiikkaa.

    Edelläkulkija kaikissa tilanteissa.

    Kuiva-allasvoitelu mahdollistaa syvän auton painopisteen ja siten erinomaisen poikittaisdynamiikan. Kolmetasoisesti säädettävä AMG RIDE CONTROL-urheilualusta sekä downforce-optimoitu aerodynamiikka mahdollistavat Mercedes-AMG GT Roadsterille vakaat ja harmoniset ajo-olosuhteet koko raja-alueella. Alumiinirakenne mahdollistaa erittäin jykevän rungon parasta mahdollista poikittais- ja pitkittäisdynamiikkaa varten sekä parhaan ohjaustarkkuuden.

  • Aerodynamiikka

    Optimaalinen aerodynamiikka.

    Optimoitu alustan verhous takaa öljynjäähdyttimen parhaan mahdollisen poistoilmanvirtauksen ja parantaa ilman virtausta takadiffuusoriin.
    Aktiivinen ilmansäätöjärjestelmä etuhelman alapuolisella alueella tarjoaa erinomaista aerodynamiikkaa Mercedes-AMG GT Roadsterille.

    Optimaalinen aerodynamiikka.

    Mercedes-AMG GT:n moottoriurheiluosaamista hyväksi käyttäen kehitetty aerodynamiikkakonsepti tukee kuljettajaa dynaamisessa ja turvallisessa ajotavassa. Se yhdistää aerodynaamisen vakauden vähäiseen ilmanvastukseen ja takaa kaikkien komponenttien riittävän jäähdytyksen ja ilmankierron. Etuhelman Airpanel ja sähköisesti esiin ajettava takaspoileri mukauttavat ajodynamiikan aktiivisesti kulloiseenkin ajotilanteeseen.

Suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrulaitteisto


Jarrutekniikka kuin moottoriurheilussa – AMG-tekniikkaa.

Suuritehoinen keraaminen AMG-komposiittijarrulaitteisto


Jarrutekniikka kuin moottoriurheilussa – AMG-tekniikkaa.

Mercedes-AMG GT Roadsterin komposiittijarrulaitteiston jarrulevyt on asennettu esiin seinälle.

Hiilikuituvahvistetut keraamiset levyt ovat todella kovat ja samalla 40 % kevyemmät kuin muut komposiittijarrulevyt. Tämän etuna on pidempi käyttöikä, lyhyempi jarrutusmatka, tarkempi painopiste ja parempi vakaus.

Kuvat ja videot


Mercedes-AMG GT -mallit

Kuvat ja videot


Mercedes-AMG GT -mallit

Kuvassa etunäkymä Mercedes-AMG GT Roadsterista dynaamisessa ajonäkymässä.
Kuvassa peränäkymä Mercedes-AMG GT Roadsterista dynaamisessa ajonäkymässä.
Kuvassa on sivunäkymä Mercedes-AMG GT Roadsterista.
Kuvassa on ajava Mercedes-AMG GT Roadster lintuperspektiivistä.
Kuvassa on 1/4-etunäkymä Mercedes-AMG GT Roadsterusta dynaamisessa ajonäkymässä.
Kuvassa on Mercedes-AMG GT Roadster -mallin sisätila.
Kuvassa sivunäkymä Mercedes-AMG GT Roadsterista kaupunkiympäristössä.