Mercedes-AMG GT.

Handcrafted by Racers.

Auton design


Mercedes-AMG GT on moottoriurheiluikoni, joka etsii vertaistaan.

Aina valmiina: myös paikallaan ollessa. Mukaansa tempaava: jokaista yksityiskohtaa myöden. Jos unelmoit aidosta ajopelistä, tunnistat sen heti: Se voi näyttää vain tältä.

Auton design


Mercedes-AMG GT on moottoriurheiluikoni, joka etsii vertaistaan.

Aina valmiina: myös paikallaan ollessa. Mukaansa tempaava: jokaista yksityiskohtaa myöden. Jos unelmoit aidosta ajopelistä, tunnistat sen heti: Se voi näyttää vain tältä.

Keltainen Mercedes-AMG GT sivusta edestä täydessä vauhdissa.
Keltainen Mercedes-AMG GT sivusta edestä täydessä vauhdissa.

Urheilullinen etuosa.

Aivan etummaisimpana: Mercedes-AMG GT:n keulan muotoilu. Lukuisat moottoriurheilun elementit muodostavat tämän näyttävän kokonaisuuden. Erittäin pitkä konepelti antaa suunnan.

AMG:lle tyypillinen jäähdyttimen korostaa sporttista ilmettä. LED High Performance -valojen uusi design ja erityisesti huomiovalojen uusi muotoilu tekevät Mercedes-AMG GT:n keulasta vieläkin näyttävämmän kuin ennen malliuudistusta.

Kuvassa keltainen Mercedes-AMG GT sivusta takaa täydessä vauhdissa.

Urheilullinen perä.

Klassisen Fastback-muotoilun LED-takavalojen sisäosan pimennetyt elementit herättävät huomiota. Uudelleen muotoiltu takadiffuusori ja korkeakiiltoisesta kromista valmistetut kaksoissuunnikkaan muotoiset pakoputken päät korostavat dynaamista ilmettä.

Kuvassa on sivunäkymä keltaisesta Mercedes-AMG GT:sta täydessä vauhdissa.

Dynaaminen siluetti.

Dynaaminen siluetti viestii pysäyttämätöntä pyrkimystä eteenpäin. Pitkittäispalkin uusi näyttävä muotoilu voimakkaammilla ääriviivoilla ja ylimääräisillä somiste-elementeillä päättyy voimakkaaseen hartialinjaan.

Kuvassa Mercedes-AMG GT:n ohjaamo.

Sporttinen ohjaamo.

Ohjaamon tekniikan huippua edustava sisäpuoli kääntää katseet: käyttöliittymäkonsepti täysdigitaalisella mittaristolla ja 10,2 tuuman näytöllä. Keskellä keskikonsoli innovatiivisilla näyttökytkimillä.

Nappanahkaisella, AMG-ohjauspyöräpainikkeilla varustetulla, AMG Performance -ohjauspyörällä auto pysyy optimaalisesti hallinnassa. Erittäin laadukkaasti työstetyt materiaalit antavat sisustukselle käsityön luonnetta.

Kuvassa on näkymä Mercedes-AMG GT:n sisustuksesta ja AMG Performance -istuimista.

Ainutlaatuinen sisustus.

Mercedes-AMG GT:n lisävarusteisten AMG Performance -istuimien mahdollistama maksimaalisen sporttinen istuma-asento luo pohjan ylivoimaiselle käsittelylle.

Voimakkaasti muotoiltu istuin, jossa on integroidut pääntuet ja AMG-merkki, yhdistää urheilullisen ajotavan yhteydessä ihanteellisen sivutuen erityisen dynaamiseen ulkomuotoon. Malliuudistuksen jälkeen siihen on saatavana vielä yksi päällisvaihtoehto.

Mallit


Tutustu Mercedes-AMG GT -malleihin.

Mallit


Tutustu Mercedes-AMG GT -malleihin.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT R sivusta edestä.

Mercedes-AMG GT R AMG green hell magno -värillä.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT C sivusta edestä.

Mercedes-AMG GT C designo briljantinsininen magno -värillä.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT S sivusta edestä.

Mercedes-AMG GT S hiilikuitukorostuksilla ja AMG solarbeam -värillä.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT sivusta edestä.

Mercedes-AMG GT jupiterin punainen -värillä.

  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    Vihreä peto. Mercedes-AMG GT R on osoitus AMG:n kehitys- ja kilpa-ajokyvyistä, ja se nostaa ajodynaamisen raja-alueen uudelle tasolle – näin koet AMG-DNA:n vielä selkeämmin. Suoran moottoriurheilun tietotaidon siirtämisen ansiosta Mercedes-AMG GT R innostaa 318 km/h huippunopeudella ja 3,6 sekunnin kiihtyvyydellä nollasta sataan.

    Kuvassa on Mercedes-AMG GT R takaa kuvattuna kaupungissa.

    Kuvassa kaupungissa ajava Mercedes-AMG GT R edestä kuvattuna.
    Kuvassa yksityiskohta AMG Performance taotuista renkaista Mercedes-AMG GT R:ssa.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT R:n pitkä konepelti.

    430 kW:n<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho (585 PS).

    Jopa

    700 Nm asti

    Vääntömomentti

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Voimakas esiintyminen ja ajaton tyylikkyys: vahvalla perällä, leveällä raidevälillä ja suurilla pyörillä Mercedes-AMG GT C on valmiina lähtölaskentaan. Tämä dynaaminen, hienostuneen ajodynamiikan ja puhdasverisen moottoriurheilun symbioosi on todellinen katseenvangitsija. Mutta ulkonäön lisäksi sillä on paljon muutakin tarjottavaa. Sen erityisten AMG-komponenttien ansiosta Mercedes-AMG GT C saavuttaa 317 km/h huippunopeuden ja kiihdyttää nollasta sataan ilmiömäisessä 3,7 sekunnissa.

    410 kW:n<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho (557 PS).

    Jopa

    680 Nm asti

    Vääntömomentti

    Kuvassa Mercedes-AMG GT C:n dynaaminen siluetti.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT C:n perä sivusta.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT C sivusta edestä.
  • Mercedes-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Rajoja rikkova urheilullisuus: 310 km/h maksiminopeus ja kiihdytys nollasta sataan 3,8 sekunnissa Mercedes-AMG GT S ohittaa muut ongelmitta. AMG Ride Control -urheilualusta on säädettävä kolmessa osassa – mukavasta urheilullisen jäykkään. Muita erikoisuuksia ovat AMG:n taka-akselin lukituslaitteinen tasauspyörä ja lisäajo-ohjelma Race, joka sisältää kilpa-ajoon soveltuvat ajoneuvojärjestelmät.

    Kuvassa Mercedes-AMG GT S:n perä.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT S sivusta edestä.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT S:n dynaaminen siluetti.

    384 kW:n<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho (522 PS).

    Jopa

    670 Nm asti

    Vääntömomentti

  • Mercedes‑AMG GT

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT lumoaa kuin oikea urheiluauto, ja samalla siihen käytetään osa-aluekohtaista teknologiaosaamista, jolla varmistetaan myös auton arkeen sopivuus. 304 km/h maksiminopeudella ja kiihtyvyydellä nollasta sataan 4,0 sekunnissa Mercedes-AMG GT sopii täydellisesti urheilulliseen elämäntyyliin. Se nostaa AMG Performance -merkin sisimmän olemuksen esille.

    350 kW:n<p>Nimellistehoa ja nimellisvääntömomenttia koskevat tiedot asetuksen (EY) nro 715/2007 tällä hetkellä voimassa olevan version mukaan.</p>

    Nimellisteho (476 PS).

    Jopa

    630 Nm asti

    Vääntömomentti

    Kuvassa Mercedes-AMG GT:n perä.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT:n dynaaminen siluetti.
    Kuvassa Mercedes-AMG GT:n etupuoli.

Mercedes-AMG GT R


Työkalu vauhdin ystäville.

Mercedes-AMG GT R


Työkalu vauhdin ystäville.

Kuvassa on kilpakuljettaja Mercedes-AMG GT R:n ohjauspyörässä, joka ajaa kilparadalla.

Kuvassa on yksityiskohta Mercedes-AMG GT R:n luistoneston manuaalisesta vääntönapista.

Vihreä peto.

Luotu Nordschleifessa.

Kuvassa Mercedes-AMG GT:n AMG urheiluistuin ja AMG Performance -istuin.

Ajo-ominaisuudet


Inspiraationa kilparata.

Mercedes-AMG GT:n erinomainen suorituskyky sen suoritustehoon perustuvan arkkitehtuurin ansiosta.

Ajo-ominaisuudet


Inspiraationa kilparata.

Mercedes-AMG GT:n erinomainen suorituskyky sen suoritustehoon perustuvan arkkitehtuurin ansiosta.

AMG 4,0 litran V8-kaksoisturbomoottori

Etuosan keskimoottori kohdistaa 209 kg kuivapainonsa auton keskiosaan. Matalan painopisteen saamiseksi se on asennettu alumiiniselle spaceframe-kehykselle.

Etuosan keskimoottorin vaihteiston rakenteen ja takana olevan kaksoiskytkentävaihteiston avulla saavutetaan optimaalinen painon jakautuminen – mikä takaa täydellisen tasapainon. Aggregaatti toimii kuiva-allasvoitelulla ja varmistaa optimaalisen voitelun myös korkeammalla poikittaiskiihtyvyydellä.

Torque-tube

Etuosan keskimoottori muodostaa kiinteän yksikön kaksoiskytkentävaihteiston kanssa. Molemmat komponentit on liitetty yhteen Torque-Tube taivutus- ja vääntöjäykästi.

Sisällä pyörii erittäin kevyt ja väännönkestävä hiilikuituinen käyttöakseli. Se siirtää 4,0-litraisen V8-kaksoisturbomoottorin tehoa yhtenäisesti AMG Speedshift DCT 7G -vaihteistolle. Lopulta se muuntaa voiman kiihdytykseksi. Uskomattoman nopea ja hengästyttävä.

AMG RIDE CONTROL -urheilualusta

AMG Ride Control -urheilualusta adaptiivisella vaimennuksella – vakiona Mercedes-AMG GT S:ssa – yhdistää erottuvan suorituskyvyn ensiluokkaiseen ajokulttuuriin.

Kun se yhdistyy kaksoisvarsiakseliston kanssa, se pystyy kilparatatasoisiin suorituksiin loistavalla poikittaisdynamiikalla korkeallakin ajonopeudella. Se sovittaa jokaisen renkaan vaimennusominaisuudet ajotavan ja tien kunnon mukaisesti.

AMG Speedshift DCT 7G -vaihteisto

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G -vaihteisto tekee vaikutuksen nopealla vaihteiden vaihtokyvyllä, tunteita herättävällä välikaasulla ja kilpatason suorituskyvyllä: mitä sporttisempi tila, sitä ketterämpi reagointiherkkyys.

Pienet kierroslukumuutokset mahdollistavat optimaalisen vaihteiden kytkennän ja nopean vaihteiden vaihdon ilman, että vetovoima keskeytyy. Seitsemän vaihdetta, kolme ajo-ohjelmaa ja manuaalinen tila sekä välikaasu- ja Race Start -toiminto mahdollistavat erittäin dynaamisen kiihtyvyysohjauksen.

AMG korkeatehoinen komposiittijarrulaitteisto

AMG:n tehokas komposiittijarrulaitteisto sisäisesti ilmastoidulla ja rei'itetyillä jarrulevyillä mahdollistavat erinomaiset hidastusarvot ja hyvän vakauden.

AMG:n keraamisen, korkeatehoisen komposiittijarrulaitteiston hyödyt: Ne säästävät painossa, niillä on pidempi käyttöikä ja entistä parempi vakaus.

Optimaalinen painonjakautuma.

Kuvassa on Mercedes-AMG GT R.

Optimaalinen painonjakautuma.

Mercedes-AMG GT saavuttaa etuosan keskimoottorinsa ja AMG Speedshift DCT 7G -urheiluvaihteistonsa ansiosta etu- ja taka-akselin välisen optimaalisen painojakauman, joka on 47 % ja 53 % välillä. Kun tähän yhdistyy auton matala painopiste, se mahdollistaa erittäin joustavan käsittelyn ja korkean mutkanopeuden. Kisat voitetaan kaarteissa.


Tutustu paremmin Mercedes-AMG GT:n ajodynamiikkaan.

Mercedes-AMG GT:n Spaceframe tuo kilpa-ajon innovaatiot kilparadalta kaduille. Älykäs materiaalien sekoitus mahdollistaa erityisen kevyen korirakenteen.


Tutustu paremmin Mercedes-AMG GT:n ajodynamiikkaan.

Mercedes-AMG GT:n Spaceframe tuo kilpa-ajon innovaatiot kilparadalta kaduille. Älykäs materiaalien sekoitus mahdollistaa erityisen kevyen korirakenteen.

Spaceframe


Spaceframesta Raceframeen.

Sen innovatiivinen arkkitehtuuri tekee Mercedes-AMG GT:n Spaceframesta erittäin kevyen.

Spaceframe


Spaceframesta Raceframeen.

Sen innovatiivinen arkkitehtuuri tekee Mercedes-AMG GT:n Spaceframesta erittäin kevyen.

Kuvassa on sivunäkymä Mercedes-AMG GT:n Spaceframesta.

Hiilikuitua. Alumiinia. Magnesiumia. Terästä.

Hiilikuitua. Alumiinia. Magnesiumia. Terästä.

Siinä ovat Mercedes-AMG GT:n korin ainekset. Spaceframe koostuu suurimmaksi osaksi alumiinista ja painaa vain 231 kilogrammaa. Sen innovatiivinen arkkitehtuuri on samalla kevyt, vakaa ja erittäin jykevä. Nämä ominaisuudet vaaditaan parhaan mahdollisen poikittais- ja pitkittäisdynamiikan sekä ohjaustarkkuuden saavuttamiseksi. Erittäin kevyt etumoduuli on magnesiumia, joka vähentää etuakselin inertiaa ja optimoi siten urheiluauton ketteryyttä.

  • Paino: 231 kilogrammaa

  • Kevyt, vakaa ja erittäin jäykkä

  • Korkeinta ohjauksen tarkkuutta

  • Optimoitua ketteryyttä

Kuvat ja videot


Mercedes-AMG GT -mallit

Kuvat ja videot


Mercedes-AMG GT -mallit

Tilannekuva Mercedes-AMG GT C:stä täydessä vauhdissa.
Kuvassa on peränäkymä keltaisesta Mercedes-AMG GT S:sta kadulla.
Kuvassa vaikuttava Mercedes-AMG GT R:n etuosa kilparadalla.
Kuvassa otos keltaisesta Mercedes-AMG GT S:sta sivusta edestä.
Tilannekuva Mercedes-AMG GT C:stä täydessä vauhdissa takaata sivusta.
Kuvassa on sivunäkymä hopeisesta Mercedes-AMG GT:sta kaupungin siluetin edessä.
Kuvassa sivuprofiili keltaisesta Mercedes-AMG GT S:sta täydessä vauhdissa.
Kuvassa etupuoli vihreästä Mercedes-AMG GT R:stä, joka ajaa tiellä, lintuperspektiivistä kuvattuna.
Lähikuvassa vihreän Mercedes-AMG GT R:n taotut renkaat.
Kuvassa hopeinen Mercedes-AMG GT kovaa ajaen kaupungin läpi.