Neliveto - kaikkien pyörien maksimivetopito.

4MATIC-neliveto jakaa voiman sinne, missä sitä tarvitaan

Jatkuva 4MATIC-neliveto parantaa auton käsiteltävyyttä ja etenemiskykyä varsinkin huonoissa olosuhteissa, siten se myös parantaa turvallisuutta vaativissa ajotilanteissa. Jatkuva neliveto myös lisää hyvillä olosuhteilla auton vakautta ja pitoa varsinkin urheilullisemmassa ajossa.

  • Aina valmiina: 4MATIC on aina aktiivinen, eikä se siis tarvitse kytkeytyäkseen lainkaan reagointiaikaa. Kuljettajana voit aina luottaa auton loogiseen reagointiin. Jatkuvan nelivedon voimanjako on välitetty niin, että eturenkaille ohjataan keskitasauspyörästöstä 45% voimasta ja taka-akselille 55%. Tällä voimanjaolla autosta saadaan hiukan yliohjaava eli luistotilanteissa peräpää saadaan luistamaan ennen keulaa. Näin saamme autosta helposti mutkiin taipuvan, sekä loogisesti hallittavan kokonaisuuden, samalla huomioiden parhaan mahdollisen etenemisen. Haastavimpia liikkeellelähtöjä varten keskitasauspyörästössä on myös lievä lukitustoiminto (50Nm asti).
  • Äärimmäisen tehokas: 4MATIC jatkuvan nelivedon sieluna toimii elektronisesti ohjattu 4ETS-nelivetoluistonesto, joka tekee perinteisistä tasauspyörästölukoista tarpeettomia. 4ETS jakaa voiman automaattisesti pitäville pyörille jarruttaen samalla pidon menettäneitä pyöriä. Yhdessä neljälle vetävälle pyörälle optimoidun ajovakaudenhallinan (ESP®) kanssa 4MATIC tarjoaa ainutlaatuisen laadukkaan ja turvallisen ajokokemuksen vaativimmissakin olosuhteissa.
  • Pieni paino: kompaktin rakenteen, älykkäästi valittujen materiaalien ja erinomaisen tehokkuuden ansiosta nelivetoratkaisu ei paina paljoakaan enempää kuin takavetoratkaisu. Neliveto ei myöskään rajoita auton kääntösädettä, näin ollen takavetoisen auton ketteryys säilyy myös nelivetoversioissa.
  • AMG-mallit: suorituskykyyn painottuva 4MATIC-nelivetojärjestelmä, jonka Mercedes-AMG on kehittänyt E 63 / CLS 63 / S63 AMG -malliin, tarjoaa parhaan mahdollisen pidon ja AMG:lle ominaisen neutraalin käsiteltävyyden hienostuneena pakettina. Keskitasauspyörästö jakaa voiman etu- ja takapyörille suhteessa 33 : 67 ja siinä on lievä lukitustoiminto. ESP®:n toimintavaiheen mukaisesti pyöräkohtaiset jarrutukset (kaarrejarrutustoiminto) ja moottorin tehosäädöt pienentävät nelivetojärjestelmille tyypillistä aliohjautumista. Tuloksena on tarkka ja samalla miellyttävä kaarrekäyttäytyminen. AMG 4MATICIN yhteydessä taka-akselilla käytetään myös mekaanisesti lukitsevaa lukkoperää.

[1] Tässä ilmoitetut polttonesteen kulutus- ja CO2-päästöarvot on mitattu määräysten (asetus 715/2007/EY voimassa oleva versio) mukaisessa mittausajossa. Luvut eivät liity mihinkään tiettyyn autoon eivätkä ne ole osa tarjousta. Ne on tarkoitettu vain auttamaan eri automallien vertailussa.

Recommend page

S-sarja

Esittely

Tuotetiedot

Hinnasto ja esite